pasvorm caps decathlon?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

pasvorm caps decathlon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 21:25

Ik ben op zoek naar een goedkope cap voor erbij, en ik kwam uit op de site van decathlon. De winkel zit voor mij te ver weg, ik kan dus niet passen vandaar dit topic :D

Kan iemand mij zeggen hoe de de maten vallen, hoe de pasvorm is, en wat jullie ervaringen zoal zijn?
Alvast bedankt!

Mijn eigen capmaat is 59, ik heb een langwerpig/eivormig hoofd (caps met een ronde pasvorm pas ik niet) en ik ben gewoon heel nieuwsgierig of ik zo'n cap zou passen, want de prijzen spreken mij best wel aan :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:27

Ik was er niet tevreden over, bij mij voelde het alsof hij niet helemaal over mijn hoofd komt en er zo af kon vliegen.
Ook piepte dat ding als een gek na een tijdje

Edit: heb een rond hoofd!
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 29-07-15 21:48, in het totaal 2 keer bewerkt

MDJ

Re: pasvorm caps decathlon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:32

Ik heb toevallig een cap van de decathlon onder het motto "zal wel van pas komen bij het beleren van mijn mini voor de kar" maar nee, hij zit niet erg lekker. :+ ik heb ook een langwerpig hoofd maar daar zijn de caps niet voor gemaakt naar mijn mening. Zit ook erg hoog op je hoofd idd. :j

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:41

Mij zaten ze wel erg goed, en heb geen rond en geen langwerpig hoofd :+ zit ertussenin :j

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:46

Ik heb meer een rond hoofd (langs boven gezien) en voor mij zitten ze perfect. Mijn schoonzus daarin tegen heeft echt een langwerping hoofd en voor haar zat die van mij vreselijk. Te veel druk op de voor en achterkant.

Ze heeft er toen zelf eentje van bij de decathlon gehaald, die er nu niet meer is zie ik net.
Die zat voor haar wel heel fijn.
Ik ben van mening dat een cap echt gepast moet worden, het moet toch comfortabel zitten natuurlijk.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:50

Ik heb vorige week een cap gekocht bij decathlon, zit prima. Ik heb zelf een maat 53 en moest echt de XS nemen, S was te groot.
Al blijf ik er sowieso bij dat je een cap eerst goed moet passen voor je die koopt.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:56

Ik heb er een terug gebracht als klacht....ding zakte constant over m'n ogen tijdens springles...en ik kreeg er blauwe plekken van door een bobbel in de voering op m'n voorhoofd...en voor de critici: ja de maat was echt goed, voor mij was het gewoon drie keer niks!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 22:00

Oei dat klinkt niet best, dan ga ik de gok van online bestellen zeker niet wagen en toch maar even verder kijken of ik ergens iets kan passen.

Bedankt!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:06

Ik heb geen cap maar wel een klimhelm bij de Decathlon gekocht. Zit als gegoten, werkelijk de eerste helm sinds tijden die niet van mn hoofd afvalt! Heb wel een erg klein hoofd met maatje 53.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:09

Hier een decathloncap. Zat in het begin wat strak maar nu heerlijk!

Heb niet een lang hoofd, zit er ook wat tussenin :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:15

Hier ook een cap van de Decathlon. Je kunt niet zeggen dat 'de caps van de Decathlon' een bepaalde pasvorm hebben. Ze hebben daar namelijk net zo veel vormen en modellen als in een willekeurige ruitersportzaak. Ik paste ook lang niet alle modellen. Het is zo belangrijk dat een cap goed zit. Een cap die niet goed zit, zal bij een val ook niet optimaal beschermen. Dus beter passen in de winkel en dan kun je altijd nog online bestellen als je niet direct wilt beslissen.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:17

Ik heb ook een aantal modellen gepast bij de decathlon maar vond ze niet lekker zitten. Heb wel maat 59 , maar verder volgensmij een "normale" hoofdvorm.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:01

Karin schreef:
Hier ook een cap van de Decathlon. Je kunt niet zeggen dat 'de caps van de Decathlon' een bepaalde pasvorm hebben. Ze hebben daar namelijk net zo veel vormen en modellen als in een willekeurige ruitersportzaak. Ik paste ook lang niet alle modellen. Het is zo belangrijk dat een cap goed zit. Een cap die niet goed zit, zal bij een val ook niet optimaal beschermen. Dus beter passen in de winkel en dan kun je altijd nog online bestellen als je niet direct wilt beslissen.

Daar heb je idd helemaal gelijk, die decathlon cap zat mij niet goed, maar een ander misschien wel en ze hebben tegenwoordig meerdere modellen. Ik heb toen een casco helm gekocht, zat prima (vond ik). Na een zware val ging die finaal stuk en dus een nieuwe moeten halen, in eerste instantie paste ik toen eerst die soortgelijke casco helm, maar m'n vriend liet me toen ook een uvex helm passen en die zat op mijn hoofd nog veel beter. Dus lekker langs de winkel, veel doorpassen!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:04

ik heb ook een decathlon cap en hij zit goed. Hij is erg licht en comfortabel.
Het enige wat ik wel vind is dat de driepuntsbevestiging erg ver naar voren zit, waardoor ik constant zicht heb op de bandjes. Das wel wat vervelend..
oja ik heb maat 54 en heb gewoon de S..

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:46

Ik heb 3 caps van decathlon, die goedkoopste(de safety, tussen de 20 en 25 euro afhankelijk van kleur) en ik ben verkocht.
De eerste caps waar ik niet veel ruimte overheb heb aan de zijkant van mn hoofd(ik heb een langwerpig hoofd)
Daarbij zitten ze bij mij juist heerlijk! Heb met 56 gewoon maat M genomen, zitten uitstekend qua maat.
Maar goed veel stalgenoten zijn weg van de caps van HH en die zitten bij mij vreselijk! Krijg er knallende hoofdpijn van en hij druk verschrikkelijk op plekken waar ik het niet wil, daarbij kan ik mn hele handen kwijt aan de zijkant en zit ie daar nog los...