Jodphurbroeken voor kortere benen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Jodphurbroeken voor kortere benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 19:15

Beste Bokkers,

Sinds ik enkele vriendinnen heb met jodphurbroeken en die voor mij erg comfortabel lijken aangezien ik een recreatieve ruiter ben, besloot ik dat ik er ook wel eentje wou. Echter werd ik bij mijn zoektocht weeral met de neus op de feiten gedrukt dat ik écht klein ben. En helaas, ga ik ook niet meer groeien :n Ik heb verschillende broeken gepast en o.a. de Premiere zat helemaal als gegoten bovenaan, maar beneden flodderde zo'n 15cm broek en tja.. dat is ook niet handig. Andere merken waren dan veel te breed.

Ik ben zelf maar een kleine 1m50 en heb een broekmaat 36. Ik heb geen gek figuur denk ik, dus de meeste broeken passen bovenaan wel.

Ik heb al reeds topics doorzocht maar word er zelf niet zo wijzer van..

Iemand met dé gouden broek? :)*

tamary

Re: Jodphurbroeken voor kortere benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:19

Goede kleermaker zoeken en de pijpen in laten nemen. Heeft mijn moeder ook gedaan (zelfde probleem nl).

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 19:27

Dat is inderdaad een idee. Ik had reeds een tip gekregen dat de FRA jodphurbroeken ook wel fijn zijn voor kleinere mensen.

Edit; Heb een broek bij Kramer besteld met tussenmaten.. Ben benieuwd. Is van het merk Equilibre. Zat dikke korting op dus fingers crossed! ;)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 00:00

Ik ben ook niet lang. Ik heb een jodphurboek van het merk covaliero. Fijne kwaliteit en niet te lang voor mij.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 00:05

Toevallig dat ik dit topic nu zie: ik ben ook op zoek naar hetzelfde.
Heb net in de sale bij Agradi een Moutain Horse jodphurbroek besteld, ik ben ook benieuwd of hij past. Bij de normale broeken is MH een van de weinige merken die niet te lang is, dus ik hoop dat dat voor de jodphurbroeken hetzelfde geldt.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 00:27

Idd, een kleermaker of handige oma vragen om de pijpen in te korten. Dat is in de regel geen heel moeilijke klus. Of zoeken naar merken met K maten, zoals sommige spijkerbroeken ook extra kort zijn (36K heet dat dan, of 36Normaal of 36Lang). Jeansmaten combineren voor wijdte en lengte is nog wat preciezer maar komt op hetzelfde neer.

De broeken van Kramer (oa de Equilibre) zijn hier wel goedgekeurd.

Een kindermaat valt ook nog te proberen. Het ligt gewoon echt aan het merk, type broek, zelfs per kleurcombi kan een broek met exact dezelfde naam en maat soms verschillen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:27

Pijpen inkorten is een leuk idee, maar als het echt om grote stukken gaat werkt het toch niet perfect. Als de pijpen zo veel te lang zijn betekend het ook dat de kniestukken etc niet meer zitten waar ze bedoeld zijn.
Vooral met strakkere modellen vind ik inkorten ok tot een centimeter of 15, als ze meer dan dat te lang zijn (en dat komt echt voor, terwijl ik toch niet extreem kort ben, 1.67m) begin ik er niet aan: dat zijn dan toch de broeken die ergens onder op de stapel belanden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:39

Mocht iemand die klein is nog een jodhpur zoeken,ik heb een nieuwe te koop.

Staat maat 40 in,maar ik heb maat 40 en kom echt cm-ers te kort om het ding dicht te krijgen,dus is er 36-38,en daarnaast is hij mij ook nog een stuk te kort,zeker een cm of 5(ben 1.76m),dus lijkt me ideale broek vr een klein,fijner iemand.

Vraag er 29 euro vr,en is dus enkel gepast,nieuwprijs lag stuk hoger

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 10:43

turtlelito schreef:
Pijpen inkorten is een leuk idee, maar als het echt om grote stukken gaat werkt het toch niet perfect. Als de pijpen zo veel te lang zijn betekend het ook dat de kniestukken etc niet meer zitten waar ze bedoeld zijn.
Vooral met strakkere modellen vind ik inkorten ok tot een centimeter of 15, als ze meer dan dat te lang zijn (en dat komt echt voor, terwijl ik toch niet extreem kort ben, 1.67m) begin ik er niet aan: dat zijn dan toch de broeken die ergens onder op de stapel belanden.

Inderdaad :j De broek wordt er ook niet mooier op, en vind het zonde aangezien ze meestal niet al te goedkoop zijn.

Mijn Equilibre broek zou komende week moeten toekomen. Ik ben benieuwd... Zal evt. een foto maken van hoe hij voor mij past.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:51

Tja, wat is te lang ... Als ik gewoon loop heb ik de pijpen van mijn jodhpur broek omgeslagen omdat ik zo'n 10 cm over heb. Op het moment dat ik op mijn paard zit sla ik dat stuk terug en zit de broek net goed omdat de pijpen lang genoeg zijn.

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:51

De broeken van Topreiter heb je in de korte (R) en lange (L) versie. De korte zijn ook echt kort! Ik ben zelf maar 1m60 en heb de L versie moeten nemen, en ik heb echt geen lange benen.
Ze kosten wel wat maar ik zweer er echt bij, fijnste broeken die ik ooit gedragen heb.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:57

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:03

ik heb klassieke jodphurs voor thuis op stal (de britse jophurs), Saddlehuggers van shires, en die zitten heerlijk. ik ben 1.65 en heb een maatje 38-40 (en niet zo n lange benen) maar deze zitten perfect qua lengte. Ik heb ze besteld bij equimatch

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:44

Even een update over de Mountain Horse Jodhpur broek die ik besteld had: pijpen helaas (best wel veel) te lang. Verder is het een heerlijke broek die goed zit en de pijpen zijn recht aan de onderkant, dus ik laat hem wel inkorten. Maar dus geen kant en klare oplossing :(

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 10:56

Hier de Equilibre broek ook ontvangen. De broek is bovenaan goed, rond mijn billen nog wat plaats maar niets super storends. De broek is redelijk breed in mijn ogen. Voor mij was dus maat 18 nog altijd te lang, maar prima inkortbaar. Echter spande de broek dus rond mijn buik.. dus terugsturen en grotere maat nemen.. :( Hopelijk past maat 19 dan fijner.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:30

Ik heb zelf 2 rijbroeken van horka (waarvan 1 te koop). Ik ben 1,63 en deze zijn qua lengte goed, hadden zelfs wat langer mogen zijn. Ideaal dus voor de kleintjes onder ons. :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:35

Ik heb er een van Kentucky gehad. Was een heerlijk broekje en niet heel lang.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:40

Oh Roelke_, wat jammer dat hij groen is (de enige kleur die ik echt niet mooi vind :o ).

Mijn Mountain Horse is inmiddels ingekort, hij is nu echt perfect <3 Jammer dat hij niet meer te krijgen is (was de laatste bij Agradi).

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:41

Ik wou idd zeggen dat ik de equilibre broek van kramer heb en dat deze verschillende lengtes heeft maar dat had je zelf al gezien dus..

Ik vind het een fijne broek!
Was even zoeken naar de maat.. zat bij mijn buik wat strak maar bij mn benen goed.. een maat groter was echt flubber dus geen optie.. ben toen toch voor die wat strakkere gegaan onder t motto dat die mss nog wel wat losser wordt als k m wat vaker aan heb (heb k bij spijkerbroeken heel vaak).. of die echt losser is geworden durf k niet te zeggen maar vind het wel een fijne broek!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 18:00

Had ik dan idd hetzelfde als jou Horsies5! Ik heb nu dus wel een grotere maat besteld.. Hopelijk flubbert het dan niet :=