De meeste broeken zijn hier niet op berekend. Voor dagdagelijkse kledij is dit al vervelend, voor rijkleding helemaal. Aanvankelijk heb ik een normale rijbroek aangeschaft. Dit na een pasproces(sie) van een tweetal uur, waarbij naar mijn gevoel elke herenrijbroek uit de winkel de revue is gepasseerd. Elke broek met de correcte lengte was veel te omvangrijk en omgekeerd. Uiteindelijk hebben we (het winkelmeisje en ik) gekozen voor een compromisoplossing. Een soort groot uitgevallen driekwart broek, waarbij lange kousen moeten worden gedragen zodat het niet opvalt dat ze ver boven mijn enkels eindigt.
Tevens vind ik dergelijke broeken niet bepaald mannelijk. Wanneer ik zo'n broek draag, voel ik mij een lid van een Bee Gees tribute band. Dit punt wordt bevestigd wanneer ik in die broek boodschappen doe. Normaal krijg ik toch wel wat vrouwelijke aandacht, met een dergelijke broek veel minder - hoogst vervelend :p.
Als oplossing gebruik ik nu reeds geruime tijd een H&M spijkerbroek, die wel perfect past. Dit is evenwel een vrij pijnlijke bedoening aangezien de naad langst de verkeerde zijde zit.
Eigenlijke vraag: kent iemand goede spijkerbroeken voor mijn postuur en waar wel perfect mee te rijden valt (naar het schijnt zou Wrangler hier goed voor zijn?). Bij voorkeur slim fit modellen want als het niet allemaal op zijn plaats blijft, is het wederom een pijnlijke ervaring.
Alvast bedankt!