Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
vuurneon schreef:Al geprobeerd, hij heeft gewoon een feeling voor paarden, de moeilijkste doen niks bij hem. Hij heeft uitgelegd hoe hij het doet, maar ze blijft wegrennen. Anderen hebben het ook al geprobeerd, met het zelfde resultaat.Goed observeren hoe de oude man het doet en vraag hem om advies; kan hij niet kijken hoe jij het doet en je de goede kant op helpen?
Basilicium schreef:Ik vraag mij direct af wat het verschil is in de reden waarom de oudere man hem uit het weiland haalt versus wanneer één van jullie hem komt halen. Je geeft aan dat de pony nu 24/7 op de weide staat, hieruit maak ik op dat ze dus voornamelijk uit de weide wordt gehaald op contactmomenten zoals rijden, verzorgen, grondwerk et cetera. Klopt dit? Zo ja, dan kan ik me voorstellen dat ze bij "jullie" meer moet doen dan bij "hem" (om het even op te delen in 2 kampen). In dat geval zou het niet zozeer te maken hebben met de benadering of het geslacht van die man, maar meer met de verwachting die zij heeft.
Ik help je graag met brainstormen over tips, maar het lijkt me van belang om eerst te snappen waarom het de één wel lukt en alle anderen niet
Basilicium schreef:Klopt ook, helaas staat ze 26 km van mijn huis, dus ik zou niet zo snel even langs kunnen komen. Ik kom daar 2 à 3 keer in de week, en dat is niet alleen voor het werken, ook voor het knuffelen. Maar ze is totaal niet sociaal, en heeft nu de link gelegd: Zie ik Carmen? Dan moet ik werken. Vandaar dat ik graag tips wilde over hoe ik haar eventueel gevangen zou kunnen krijgen.Ik vraag mij direct af wat het verschil is in de reden waarom de oudere man hem uit het weiland haalt versus wanneer één van jullie hem komt halen. Je geeft aan dat de pony nu 24/7 op de weide staat, hieruit maak ik op dat ze dus voornamelijk uit de weide wordt gehaald op contactmomenten zoals rijden, verzorgen, grondwerk et cetera. Klopt dit? Zo ja, dan kan ik me voorstellen dat ze bij "jullie" meer moet doen dan bij "hem" (om het even op te delen in 2 kampen). In dat geval zou het niet zozeer te maken hebben met de benadering of het geslacht van die man, maar meer met de verwachting die zij heeft.
Ik help je graag met brainstormen over tips, maar het lijkt me van belang om eerst te snappen waarom het de één wel lukt en alle anderen niet
AnimalFriend schreef:Het is een goed idee, alleen ik ben op twee van de drie dagen al bezet i.v.m. een bivak wat ik heb, jammer maar helaas!Ik kwam net dit tegen op FB! Misschien een idee voor jullie?
http://horse-event.nl/uitdagend-paard-gezocht.html
Heel veel succes in ieder geval!
. Voor een pony is het heel simpel: hoe leuk je ook met haar knuffelt of rijdt, grazen op de weide blijft in haar optiek leuker. Dat is niet een instelling die je zou kunnen veranderen door "nog leuker" te doen met haar, maar een feit waar je rekening mee zal moeten houden in het oplossen van dit probleem.
Wanneer dat gebeurt, ben je nog véél verder van huis. Chroosje schreef:Lieke is niet echt gevaarlijk in de zin dat ze je echt trapt, maar ze dreigt erg veel en wijkt gewoon niet voor je uit als ze rent. Hier kunnen wij dus niks aan doen.