lipica laarzen zakken lelijk in

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

lipica laarzen zakken lelijk in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 19:02

super gelukkig na een lange zoektocht had ik een paar mooie laarzen. deze waren overigens niet voor mij gemaakt, maar weer vrij gekomen. Ze waren aan de te hoge kant, maar volgens de verkoopster zaten ze precies goed, dat als ze inzakte nog mooi hoog waren...

maar nu zakken ze echt verschrikkelijk lelijk in en baal ik als een gek.. wat kan ik hier tegen doen

Afbeelding

geen charmante foto's, maar duidelijk de plooien in de laarzen te zien

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:08

Breek me de bek niet open over Lipica. :')

Ik heb gelukkig na ik denk wel 10 terug geweest te zijn uiteindelijk mijn geld terug gehad. En de laarzen daar gelaten. Nee dat was mijn 2e paar daar. Eerste paar viel tegen, toen mezelf door positieve verhalen weer overlaten halen jaren later maar weer prut terwijl ik toch een hoop geld kwijt was!

Ken ook mensen die zeer tevreden zijn erover maar helaas ook erg veel die er niet over te spreken zijn.

Ik zou gewoon terug gaan, ze passen gewoon niet, zo kan ik ook mooi verkooppraatje doen om alsnog de laarzen te verkopen.
Laatst bijgewerkt door Iris92 op 27-07-15 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusie22

Re: lipica laarzen zakken lelijk in

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:10

Ohjee wat een plooien!
Ik zou er zeker mee terug gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:12

Paar goede foto's van maken van jezelf te paard, en er dan mee terug naar de winkel. Dit hoort niet. Laat ze het maar lekker oplossen. Dit zijn geen rubberen flopjes van een paar tientjes.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 19:15

punt is dat ze niet voor mij zijn gemaakt en ze al 3 jaar in hun magazijn stonden :Y) dus zij kunnen niet verhalen bij lipica..

vind erg lastig om mee terug te gaan, ik heb altijd laarzen gehad die te kort waren (heb onwijs smalle kuiten, dus was keuze of te kort of te wijd), dus had zelf niet te zicht of het idd goed hoog was of echt te hoog..

maar ga wel even terug, heb ze opzich niet voor heel veel geld (150 euro) maar ja, wou gewoon paar mooie laarzen eens ;( durf er niet mee te lopen, omdat het bij gewoon staand nog erger is, dan als je met hakken uitgedrukt zit

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:18

Als zij hebben gezegd dat deze goed zaten is dat hun probleem.
Zij hebben er kijk op en je geadviseerd, jij bent op hun advies afgegaan. Je hebt klachten over de laars dus zou ik er gewoon even mee terug gaan. Als ze vonden dat de laars jou niet paste zouden ze je deze laarzen ook niet moeten verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:21

Gianti schreef:
punt is dat ze niet voor mij zijn gemaakt en ze al 3 jaar in hun magazijn stonden :Y) dus zij kunnen niet verhalen bij lipica..

Da's niet jouw probleem.
Als zij jou positief geadviseerd hebben mbt deze laarzen, hebben ze dat stomweg verkeerd ingeschat, en zullen ze dat nu goed moeten maken.
Is helemaal geen ramp of drama voor zo'n bedrijf hoor, dat gebeurt nou eenmaal af en toe.
Dus voel je er absoluut niet te l*llig onder.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:26

Je schreef al dat deze niet voor jou op maat waren gemaakt, en zo te zien zijn ze gewoon veel te wijd om je enkel en kuit (en inderdaad te lang) en zakken ze daarom zo in.

Ik doe zelf al jaren met m'n op maat gemaakte Lipica's, en zitten nog perfect om mijn been.

Misschien had je zelf bij het passen het idee dat ze zo ruim hoorden te zitten, juist zodat ze nog wat in konden zakken?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 19:28

heb braaf hun advies opgevolgd om er zo'n verhoging in de hiel in te leggen en ligt er nu nog steeds in...

echt zo onwijs balen, had ik eindelijk mooie laarzen.

ik heb altijd niet goed passende laarzen gehad van wat harder leer, dus ze zaten gewoon al totaal anders, wat ik dus dacht als hoorde..

ook knelt de linker voet gigantisch, maar ook dat hoorde volgens hun en zou weggaan (dat zou nog kunnen, heb er nog niet erg veel mee gereden)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:46

De voet kan wellicht wat ruimer opgerekt worden op de plek waar hij knelt, maar als de schacht bij aankoop al ruim om je smalle kuiten zat, is dat wel een probleem, smaller maken is volgens mij niet echt goed te doen.

Toen ik mijn Lipica's ophaalde zaten ze superstrak, maar zijn nu mooi naar mijn benen gaan staan.

Als je altijd al te ruimen laarzen hebt gehad omdat je kuiten te dun zijn voor standaardmaten, dan ben ik bang dat je ze daarom bij het passen verkeerd hebt ingeschat.
Lastige situatie zo, maar zou toch even bij Lipica langsgaan om te laten bekijken of er nog wat aan te passen is...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:47

Hé... Had Dinja van Liere hier laatst ook geen problemen mee? Die knalroze laarzen van haar, ook Lipica's. (Don't shoot me if im wrong) Ze had er een tijdje geleden wat over geschreven op haar Facebookpagina. Misschien kun je daar wat mee?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 19:57

Denken niet dat lipica thuis geeft, maar kan proberen altijd. Toevallig zat de oorspronkelijke bon wel in de doos

Ik kan dat berichtje helaas niet vinden

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:03

Ergens in april staat wel een foto van haar te paard met die roze laarzen aan. Best opvallend, niet alleen de kleur maar ook de lange zwarte vetersluiting aan de voorkant en de kap aan de bovenkant.
Niet echt mijn smaak ;)

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:03

Oh, dat is zonde en enorm frustrerend. Ik heb mijn laarzen op maat laten maken (cavallo) kost wel wat (rond de €450,-), maar ik heb ze nu 7 jaar en ze zijn nog als nieuw.

Ik hoop dat ze er wat mee kunnen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:10

Ik heb drie paar lipica s alle drie zelfde model, eerste paar zijn passen en blijven het mooist. Mn laatste zijn prachtig maar al meerdere keren teruggeweest omdat ze echt niet zitten. Mijn eerste paar zijn nog met hand gesneden, de andere twee met machine. Ik had bij mijn nieuwe ook kreukels aan de voorkant. Hij heeft nu een nieuw been gemaakt en schacht opnieuw, dus binnenkort maar weer ophalen,

In jouw geval zijn ze niet voor "jou" gemaakt, denk dat dat het punt is.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 20:29

lein82 schreef:
Oh, dat is zonde en enorm frustrerend. Ik heb mijn laarzen op maat laten maken (cavallo) kost wel wat (rond de €450,-), maar ik heb ze nu 7 jaar en ze zijn nog als nieuw.

Ik hoop dat ze er wat mee kunnen.

ik heb altijd 'lelijke' laarzen gehad en wou zo graag eens mooie ;( ook best bereid wat 'meer' (voor student gezien) voor te betalen...

weet dat de zaak niet de makkelijkste is met retouneren en coulantie (zachtjes gezegd), dus op hoop van zegen

kreukels bevinden zich overigens nog veel meer aan de binnenkant en lijkt me ook voor paard niet fijn aanvoelen (denk ik?)

@marchak: die vind ik wel, maar niet dat ze er problemen mee had?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:06

Kon over die roze verder ook niks vinden, of dat moet iets van vorige jaren zijn geweest...
Vind ze bij haar trouwens ook best ruim plooien t.h.v. de enkel.

Buenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:18

Heb je ze al lang, hoe vaak heb je er al mee gereden?
Op de foto lijkt de boog vrij hoog, komt ver boven je knie uit.
Lijkt mij een kwestie van slecht verkoopadvies, ik zou er mee terug gaan als ik jouw was.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 22:13

Heb er nu 4x mee gereden :S

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:17

Chiave schreef:
Hé... Had Dinja van Liere hier laatst ook geen problemen mee? Die knalroze laarzen van haar, ook Lipica's. (Don't shoot me if im wrong) Ze had er een tijdje geleden wat over geschreven op haar Facebookpagina. Misschien kun je daar wat mee?

Waren Derby's en waren al 3 jaar oud. Ze heeft nieuwe gekregen en het bericht verwijderd.

Hoe lang heb je ze nu? Wel heel zonde..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 22:21

Aah vandaar!

30 mei gekocht maar nog maar 4x mee gereden en alleen van stal naar rijbak erop gelopen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:05

Ik ben altijd tevreden geweest over Lipica. Voor die prijs kun je ook geen wonderen verwachten, zo werkt dat nu eenmaal.

Laarzen die zo lelijk inzakken passen gewoon niet, ze zijn veel te wijd en dan vooral bij de enkel.