Nieuwe lederen laarzen kopen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silkwood

Nieuwe lederen laarzen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 09:20

Hallo allemaal,

ik heb zo'n 10 minuten te horen gekregen dat ik voor mijn verjaardag rijlaarzen mag uitzoeken!
Nu is de maximale prijs dus 200 euro, voor de rest moet ik het zelf bijleggen.
Ik heb geen idee wat ik moet kiezen en misschien kunnen jullie mij helpen?

Wat ik zoek:
-Stevige leren laarzen
- Ik houd van lak of veters aan de voorkant, hele blote laarzen met een rits aan de binnenkant kan mooi zijn, maar dan moet de laars zelf heel goed zitten anders neem ik hem natuurlijk niet!
- Maximaal 300 euro, 100 euro bijleggen vind ik nog oke.
- Ze zijn voor 2/3 jaar, want op mijn 16e/17e mag ik duurdere laarzen kopen, maar ik kan ze ook houden tot ze echt niet meer kunnen.
-Mijn voeten staan ontzettend naar binnen, ik raak vaak met dat stuk van de laars boven de zool de grond en mijn hele laarzen vergroeien naar mij voet en kunnen dus niet normaal staan. Nu wil ik ook vragen of je dat kan oplossen met spanners of iets anders?
-Ze moeten goed tegen regen kunnen, dat zijn de meeste wel maar sommige kunnen er minder goed tegen dan de andere!
-Laarzen moeten in ooteman of ej verkrijgbaar zijn!
-Ik moet ze in de winkel passen en ga ze dus niet bestellen.

Dat was het denk ik zo'n beetje.

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Silkwood op 25-07-15 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:27

Kleine tip: tot woensdag is er nog 20% korting op de leren rijlaarzen bij Divoza. Ben gisteren nog snel een paar gaan bestellen ;-) Op een bedrag van 200 maakt dit toch al een mooi verschil. Ik heb een paar Petrie-laarzen besteld

Lees nu net dat ze bij EJ of Ooteman vandaan moeten komen... dus mijn tip heeft weinig zin. Sorry

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 09:29

VdBA schreef:
Kleine tip: tot woensdag is er nog 20% korting op de leren rijlaarzen bij Divoza. Ben gisteren nog snel een paar gaan bestellen ;-) Op een bedrag van 200 maakt dit toch al een mooi verschil. Ik heb een paar Petrie-laarzen besteld

Lees nu net dat ze bij EJ of Ooteman vandaan moeten komen... dus mijn tip heeft weinig zin. Sorry

Ja sorry, ik heb het later nog even aangepast! En ik moet er misschien ook nog even bijzetten dat ik niet bestel, ik wil echt gaan passen. Want als ze niet passen is het zonde..

Gianti

Re: Nieuwe lederen laarzen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:32

Ej heeft leuke eige merk laarzen :)

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 09:33

Gianti schreef:
Ej heeft leuke eige merk laarzen :)

Ik zag inderdaad wel een paar leuke en bij ej ook, maar ik moet kiezen tussen die 2 winkels en ik wil gaan naar de winkel met de meeste mooie laarzen voor die prijs en misschien hadden jullie nog tips voor een laars? :j

Edit: Ik denk dat ik ga voor ooteman, ik zag daar meer mooie laarzen voor die prijs n op de fotos van ej ziet het het er allemaal wat minder goed uit. Ik ga dus denk ik naar ooteman en als daar niks is na ponykamp naar ej..

Heeft niemand tips voor laarzen bij ooteman?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:24

Wat betreft de stand van je voeten: daarvoor zou ik je aanraden om naar een podoloog/podotherapeut te gaan. Deze kan je steunzolen aanmeten die je voeten goed ondersteunen en deze kun je dan ook in je rijlaarzen leggen. Verstandig is wel om dan eerst de zooltjes te laten maken en ze dan mee te nemen als je de laarzen gaat passen, want niet in elke laars/schoen past een zooltje

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 13:01

Corelli schreef:
Wat betreft de stand van je voeten: daarvoor zou ik je aanraden om naar een podoloog/podotherapeut te gaan. Deze kan je steunzolen aanmeten die je voeten goed ondersteunen en deze kun je dan ook in je rijlaarzen leggen. Verstandig is wel om dan eerst de zooltjes te laten maken en ze dan mee te nemen als je de laarzen gaat passen, want niet in elke laars/schoen past een zooltje

dat doe ik ook al, maar vroeger paste die zooltjes er nooit in.. Ik heb al laarzen gepast en over 6 weken worden ze geleverd in de winkel! Het is de Petrie Napoli in het zwart! :)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:16

Ik heb gisteren DeNiro laarzen gekocht. Ze pasten perfect en zitten zalig. Heel soepel leer en goede kwaliteit. In België kosten ze 299€. Ik ben er dezelfde dag nog mee gaan rijden! +:)+

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 13:38

Adolein schreef:
Ik heb gisteren DeNiro laarzen gekocht. Ze pasten perfect en zitten zalig. Heel soepel leer en goede kwaliteit. In België kosten ze 299€. Ik ben er dezelfde dag nog mee gaan rijden! +:)+

Beetje te ver weg denk ik! _O- _O- Wel fijn dat ze zo goed zitten!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:42

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 13:45

_Zoe schreef:
http://www.ej.nl/files/zomerse-korting- ... 5_1038.pdf Kun je korting bij ej krijgen mocht je daar goede laarzen vinden, overigens zou ik gewoon langs de winkels gaan en passen :)

Ik heb bij ooteman al de perfecte laarzen gevonden, bij ej tijd geleden gekeken en zag niks staan haha! Toch bedankt voor de tip!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:55

gabixcoen schreef:
Corelli schreef:

dat doe ik ook al, maar vroeger paste die zooltjes er nooit in.. Ik heb al laarzen gepast en over 6 weken worden ze geleverd in de winkel! Het is de Petrie Napoli in het zwart! :)

Wat is.vroeger? Tegenwoordig kan er.best veel.qua.steunzolen. Heb je ook steundolen in je gewone schoenen?

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 22:09

Wat is.vroeger? Tegenwoordig kan er.best veel.qua.steunzolen. Heb je ook steundolen in je gewone schoenen?[/quote]

Uhm gewoon de laarzen die ik nu heb en de laarzen ervoor haha, in m'n schoenen heb ik het wel,maar ze zijn te laag en het word maar erger..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:13

Petrie heeft nu een nieuw model, Padova. Volgens mij is die alleen verkrijgbaar in standaard maten. Maar dan heb je in ieder geval wel topkwaliteit in die prijsklasse.

Als je in een standaardmaat laarzen laat bestellen ben je in ieder geval bij Divoza niet verplicht ze af te nemen.

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 22:34

Janine1990 schreef:
Petrie heeft nu een nieuw model, Padova. Volgens mij is die alleen verkrijgbaar in standaard maten. Maar dan heb je in ieder geval wel topkwaliteit in die prijsklasse.

Als je in een standaardmaat laarzen laat bestellen ben je in ieder geval bij Divoza niet verplicht ze af te nemen.

Bedankt voor de tip, maar ben er bijna van overtuigd de Petrie Napoli te nemen! Die paste perfect en ze zaten heel goed!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:35

Dat is inderdaad ook zo'n nieuw model, ik ben zelf een dressuurmiep, dus denk ook in dressuurlaarzen. Maar Petrie is een verstandige keus!
Alvast veel plezier ermee! :)

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:48

weet zo snel niet of lipica binenen dat budget zit maar zie maakt je laarzen helemaal op maat

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 22:52

Janine1990 schreef:
Dat is inderdaad ook zo'n nieuw model, ik ben zelf een dressuurmiep, dus denk ook in dressuurlaarzen. Maar Petrie is een verstandige keus!
Alvast veel plezier ermee! :)

Ik ben ook een dressuur miep haha!

Mooie, ik heb veel slechte verhalen gehoord over lipica, dus ik ga daar liever niet heen, denk dat t ook boven m'n budget ligt!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:26

tja slechte verhalen heb je overal en boven je budget dat jamemer dan

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:33

EJ heeft nu volgens mij de Bromont met dikke korting omdat die uit het assortiment gaan. Ik had ze met 50% korting, en normaal zijn ze over de 300 euro.
Ik zou gewoon eens binnenlopen bij beide zaken en even rondkijken wat ze hebben en even passen. Zo ben ik ook tegen mijn droomlaarzen aangelopen. Puur toeval.

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 10:53

eilleen333 schreef:
EJ heeft nu volgens mij de Bromont met dikke korting omdat die uit het assortiment gaan. Ik had ze met 50% korting, en normaal zijn ze over de 300 euro.
Ik zou gewoon eens binnenlopen bij beide zaken en even rondkijken wat ze hebben en even passen. Zo ben ik ook tegen mijn droomlaarzen aangelopen. Puur toeval.

Ik ga nog even kijken ja als mijn moeder dat wilt, die moet namelijk rijden..