Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Dat zou voor mij aanleiding zijn om hem door een craniosacraaltherapeut of osteopaat te laten behandelen, heb je daar zelf al eens aan gedacht? Hij geeft duidelijk aan dat hem al jaren iets dwars zit en dat begint nu te escaleren bij de hoefsmid.Citaat:Een ongelooflijk lief dier waar ik alles mee kan, maar wel een met een gebruiksaanwijzing. Zo is het niet echt een nuchtere fries, maar wordt hij door de dierenarts al omschreven als "Nep-fries".Daarmee bedoelen we: Hij houdt alles in de gaten, hij onthoud alles en vergeeft je geen fouten. Verder kan hij goed ontploffen en erg lastig zijn als hij iets spannend vindt. Geen enkel probleem voor mij, ik heb hem inmiddels vanaf zijn 2de en weet er wel mee om te gaan. Daarnaast is hij ook een head-shaker, dat maakt het af en toe nog wel extra gecompliceerd.
Mousmous schreef:Pubergedrag is allang voorbij op het vijfde jaar. Dat is al veel eerder, zelfs nog voor ze onder het zadel komen. Mocht hij echt vervelend blijven dan kreeg hij van mij toch echt een spuit, idd zoals Ivy zegt, bijv met domosedan.
Sizzle schreef:Mousmous schreef:Pubergedrag is allang voorbij op het vijfde jaar. Dat is al veel eerder, zelfs nog voor ze onder het zadel komen. Mocht hij echt vervelend blijven dan kreeg hij van mij toch echt een spuit, idd zoals Ivy zegt, bijv met domosedan.
Juist niet, 5 is de'beruchte' leeftijd waar het paard niet meer overdonderd is en innmiddels eigen kracht ontwikkeld heeft.
Daarom zie je ook zo vaak topics over 5 jarigen die buiten ineens omdraaien en gevaarlijk doen die als 3 jarige schaapmak waren.
Ik vind het ook niet als trauma klinken, meer als een paard met weinig geduld.
Misschien helpt het als je hem voor het bekappen even flink aan het werk gezet hebt.