HELP! Tips buitenrijden Spaarnwoude?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TinGu

HELP! Tips buitenrijden Spaarnwoude?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 17:01

Beetje aan de late kant, maar wie heeft er ervaring met buitenrijden in Spaarnwoude?
Omdat mijn paardje moet wennen aan het rijden met de trailer, en uit- en inladen op vreemd terrein, ga ik morgen (tsja, heel laat, ik weet het :+ ) oefenen met hem in Spaarnwoude.

Nu zit ik echter met het probleem, waar parkeer ik de trailer?
En zijn de routes aangegeven in het bos, of moet ik hopen dat ik niet verdwaal?

Mijn vader gaat mee op de fiets als back-up/begeleiding, dus als er ruiterpaden nabij een fietspad zijn zou dat wel fijn zijn. Iemand tips?

Mellebellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:23

Ik heb nooit paardgereden in Spaarnwoude maar ik heb daar wel eens geskeelerd. Ook al zat ik op skeelers heb ik wel wat ruiterpaden gezien die de fietspaden snijden maar dan een ander stuk verdergaan. Ik had zelfs een aangegeven skeelerroute dus ik denk dat er ook wel een route voor ruiters aangegeven is. Wij parkeerden met de auto altijd bij een zorgboerderij en daar heb ik ook wat trailers gezien dus ik denk dat je daar wel kan parkeren en rustig kan uitladen. Er lopen alleen wel kleine kinderen rond dus daar moet je wel even rekening mee houden.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje help! :D

Saaaash

Re: HELP! Tips buitenrijden Spaarnwoude?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:24

Je kan parkeren bij RV Xanthus! En vanaf daar zo het bos in rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:28

Parkeren bij een van de twee maneges en vanaf daar gaan.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 18:30

Saaaash schreef:
Je kan parkeren bij RV Xanthus! En vanaf daar zo het bos in rijden

Dat is bij manege Spaarnwoude toch? Mag je bij hun op het terrein uitladen, en moet ik dat nog van te voren melden? (ben nog nooit met paard op stap geweest, dus geen idee hoe zoiets werkt)

Mellebellie schreef:
Wij parkeerden met de auto altijd bij een zorgboerderij en daar heb ik ook wat trailers gezien dus ik denk dat je daar wel kan parkeren en rustig kan uitladen. Er lopen alleen wel kleine kinderen rond dus daar moet je wel even rekening mee houden.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje help! :D

Dank je wel! De zorgboerderij is weer een stukje verder rijden vanaf mijn uitvalsbasis (A'damse bos). Paardje gaat voor het eerst een groter stukje rijden, dus wil de afstand graag beperkt houden. Maar houd het zeker in gedachte!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:36

Op de parkeerplaats (openbaar!) kun je makkelijk in- en uitladen zonder op het daadwerkelijke terrein van de manege te komen.

Ik vermoed dat een stukje ruiterpad rond de grote vijver is afgesloten i.v.m. opbouw voor de Jamborette die daar binnenkort gehouden wordt. Ik weet niet hoe ver ze rond Snowplanet zijn met de opbouw voor Dance Valley, maar als je bij manege Spaarnwoude parkeert kom je daar niet (makkelijk).

De ruiterpaden zijn niet aangegeven, maar verdwalen kun.je ook echt niet. Kaart kun je evt. downloaden door naar spaarnwoude.nl te gaan, kaart te kiezen in het menu bovenin en dan rechts van de Google Maps kaart de PDF te downloaden.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel :)

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 18:46

@Hilli
Dank je wel! Weet je toevalllig ook of de fietspaden daar in de buurt van het ruiterpad zijn? Dacht op foto's van de manege zoiets te zien.

Ga i.p. maar een klein rondje doen, het gaat meer om de trailer en kijken hoe paardje is op vreemd terrein. Over een kleine 3 weken staat onze eerste wedstrijd gepland, dus dit wordt een soort van generale repetitie.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:54

Ja, als je vanaf het A'damse bos komt met de trailer, dan zie je vlak voor je rechtsaf gaat naar de manege rechts van je al een ruiterpad lopen. Daar loopt een fietspad direct langs. Op de andere paden is het fietspad (of voetpad) nooit ver weg, dus dat kan ook.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 18:59

Dat is fijn, dank jullie wel voor de reacties!