Kwaliteitsvolle cap

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

crazygirl1

Kwaliteitsvolle cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:13

Aangezien mijn nieuw paard een 4jarige is en mijn cap al wat jaren meegaat, zoek ik een nieuwe cap.
Nu kijk ik wat rond op internet maar zie zo verschillende prijzen. Veiligheid heeft natuurlijk voorrang. Ga je dan beter voor een goedkoper of duurder model? Waar ligt het verschil?

Nu lees ik ook dat er nieuwe veiligheidsnormen worden gehanteerd. Wacht ik dan misschien best af tot deze normen definitief zijn vooraleer ik investeer?

Amaryllis

Re: Kwaliteitsvolle cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:16

HAR > RUI

Gitana

Ik heb deze zomer een nieuwe cap gekocht.. ik was altijd van de 'niet verstelbare' caps, maar heb toch een verstelbare gekocht omdat deze wel lekker zat.
Dat was totaal geen dure, de BR viper..
Het zat totaal voor geen meter en zat nooit echt vast op mijn hoofd.. terwijl het wel de goede maat was..

Ook heeft de hond er eventjes wat mee gedaan en er zitten echt diepe beten in en hij is helemaal kapot..
Zo hard bijt die hond normaal niet, en ik weet verder ook niet of dit normaal is, maar het baarde me zorgen :+

Ik ga dus nu voor de kep, wellicht wel het goedkopere model.. daar heb ik toch een beter gevoel over..

mystery1980

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:19

Ik heb voor jonge paarden gekozen voor ene realatief goedkope uvex cap (100 euro )
Dit omdat hij toch aan alle veiligheidseisen voldoet en omdat hij na een flinke val toch vervangen moet worden.
Bij een betrouwbaar paard met nihile valkans zou ik eerder hebben gekozen hebben voor een duurder uvex model. Omdat het comfort toch groter is.
Zelf ben ik aan het denken om deze erbij aan te schaffen voor op de betrouwbaardere paarden.

yileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:28

casco heeft goeie caps! Ik viel een x op buitenrit en mijn casco cap was gebroken en kapot. Maar ik zelf had niks, niet eens hoofdpijn. Daarnaast zijn lekker licht en ventilerend. Maar ik weet niet of je het weet maar er komen nieuwe veiligheidsnormen aan voor caps. Dus als je ook wetstrijden wil rijden later, zou ik wachten met een hele dure cap

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:49

Charles owen heeft een hele mooie, fijne cap die al voldoet aan de veligheidsnormen van 2017. Kost ongeveer 150 euro dacht ik.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 17:03

Welke cap is dit dan, Anouk?

Heb inderdaad gelezen de nieuwe veiligheidsnormen :)

Tamaraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:09

Zelf ben ik ook nog op zoek, dus lees even mee. Wat ik me wel afvraag is hoe je weet welke caps al voldoen aan de nieuwe eisen. Ik dacht dat de eisen nog niet bekend waren en ook nog niet bekend is wanneer de nieuwe caps in de winkels komen. Misschien loop ik achter? ;)

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:15

Ik ben er gewoon een heleboel gaan passen en de meeste pasten gewoon niet goed en zaten echt niet fijn. Ik heb nu een Samshield, die zat het fijnst, wel duur maar aangeschaft tijdens een 25% kortingsactie bij Divoza

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:23

crazygirl1 schreef:

ik zal hem even voor je opzoeken!

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:26

Anouk_E schreef:
crazygirl1 schreef:

ik zal hem even voor je opzoeken!

http://www.charlesowen.com/gb/products/sparkly+yr8

deze is het.
ik weet toevallig dat Budget hoofdstel hem verkoopt. die hebben ons namelijk geïnformeerd.
Ik wou deze cap graag maar ik zweer bij mn GPA speed air. haha

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:28

Ik heb de Charles Owen Hampton, ook een hele fijne cap. Kost zo'n 180 euro.