Nieuwe veiligheidsnorm voor caps?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neall_98

Nieuwe veiligheidsnorm voor caps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:11

Hoi,

Ik wil al een tijdje een Samshield cap kopen, nou vertelde laatst iemand me dat caps binnenkort (ze zei rond 2017) aan nieuwe veiligheidsnormen moeten voldoen. De caps die op vandaag op de markt zijn zouden hier niet aan voldoen, dus hier zou je dan ook niet meer mee op wedstrijd kunnen.. |( Het zou dus zonde zijn als ik nu een dure cap koop die ik straks niet meer kan gebruiken. Het nieuwe model van Charles Owen (eentje met glitters) zou wel al aan de normen voldoen.

Mijn vraag is dus; klopt het dat er nieuwe veiligheidsnormen voor caps ingevoerd worden? Zo ja, waneer dan? :P

Alvast bedankt! Groetjes! /3

Yenni

Re: Nieuwe veiligheidsnorm voor caps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:20

Ik weet niet of er nieuwe regels komen maar tegen die tijd kan je toch een goedkope(re) cap kopen die aan de eisen voldoet. Als jij deze cap zo graag wilt.... maar je moet een nieuwe cap (maak ik uit je verhaal op) dus als er wel nieuwe regels over komen mogen alle oude cappen niet meer mee op wedstrijd. Dus als je nou die cap waar je verliefd op bent koopt of een goedkopere is aan jou.

Neall_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:28

Cas123 schreef:
Ik weet niet of er nieuwe regels komen maar tegen die tijd kan je toch een goedkope(re) cap kopen die aan de eisen voldoet. Als jij deze cap zo graag wilt.... maar je moet een nieuwe cap (maak ik uit je verhaal op) dus als er wel nieuwe regels over komen mogen alle oude cappen niet meer mee op wedstrijd. Dus als je nou die cap waar je verliefd op bent koopt of een goedkopere is aan jou.

Ik heb niet per sé een nieuwe cap nodig. Die ene die ik nu heb kan er nog wel even mee door. Ik wilde graag een andere kopen, maar als er nieuwe normen komen ga ik dat natuurlijk niet doen :P Dan wacht ik simpelweg nog even met een nieuwe te kopen! Als er geen nieuwe normen komen zou ik hem nu al kunnen kopen :D

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:31

ik was ook op zoek naar een nieuwe cap en ik kreeg ook een verhaal dat ze met nieuwe caps bezig zijn, over een maand of 2 zouden alle nieuwe caps in de winkels moeten liggen. Ik rij geen wedstrijden meer, dus daar heb ik ook niet naar geinformeerd. Baal alleen maar dat er niks meer besteld kan worden ivm nieuwe modellen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:32

HAR > RUI

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:40

Er komen inderdaad nieuwe veiligheidsnormen. Wat deze exact gaan inhouden, en wanneer deze doorgevoerd worden is tot op heden nog niet bekend. Waarschijnlijk gaan caps weer wat zwaarder worden en wordt de schaal weer wat dikker, zodat de caps zwaardere klappen te verduren kunnen krijgen.
Met caps die nu te koop zijn, die voldoen aan de huidige normen kun je prima rijden. We noemen ze al jaren 'veilig' en dat veranderd niet ineens. Wanneer de eisen voor airbags in een Auto veranderen koopt ook niet iedereen meteen een nieuwe auto ;) Er zijn echter al merken die hun productie tijdelijk stil hebben gelegd. Wanneer het nog lang duurt zullen die met een 'tussencap' komen; die ze maken zoals ze denken dat de nieuwe eisen gaan worden.

Er komen dus nieuwe normen. Wat deze inhouden en wanneer deze ingevoerd worden is nog niet bekend.

(Ook ja, ik werk in een ruitersportzaak. Vandaar dat ik wellicht al meer weet dan jullie. Binnenkort hebben we een training van een cap-producent, en dan zullen wij wel meer te horen krijgen)

Neall_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:47

Oké, dankjulliewel voor de reacties!! :)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:55

Bij samshield kan je wel al vragen voor de nieuwere versie zeg maar. In Amerika hanteren ze ook strengere maatregelen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:00

oliebol. Heb net een nieuwe dure cap aangeschaft..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 07:19

Zal nog wel even duren voor die nieuwe richtlijn erdoor komt voor op wedstrijd hoor!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 07:34

Klopt idd... Er zijn fabrikanten die dus niets meer fabriceren. Ik wacht gewoon nog even... Had graag een lichter model willen hebben namelijk.