Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73


Graffi86 schreef:Als het al bestaat, dit wil je niet.
Het flauwvallen is een van de 4 reacties van een paard op stress: fight, flight, freeze, faint. Het is de laatste en 'ergste' manier van een paard om op stress te reageren, als alle andere mogelijkheden niet meer helpen.
Je kunt dus beter werken aan het verminderen van de stress, door grondwerk en trailerladen.

ikke schreef:Graffi86 schreef:Als het al bestaat, dit wil je niet.
Het flauwvallen is een van de 4 reacties van een paard op stress: fight, flight, freeze, faint. Het is de laatste en 'ergste' manier van een paard om op stress te reageren, als alle andere mogelijkheden niet meer helpen.
Je kunt dus beter werken aan het verminderen van de stress, door grondwerk en trailerladen.
Je zou zeer waarschijnlijk het probleem al voor een groot deel aanpakken door eens fatsoenlijk te gaan rijden.
Je kunt symptmen bestrijden tot je een ons weegt, maar 90% van de trialerproblemen is terug te voeren op de chauffeur en nergens anders op!!
Margee schreef:ikke schreef:Je zou zeer waarschijnlijk het probleem al voor een groot deel aanpakken door eens fatsoenlijk te gaan rijden.
Je kunt symptmen bestrijden tot je een ons weegt, maar 90% van de trialerproblemen is terug te voeren op de chauffeur en nergens anders op!!
Dat is makkelijk afschuiven..... en het neemt niet weg dat er veel getraumatiseerde paarden in omloop zijn waar verder niets aan mankeert.
Bovendien kan een chauffeur niet alles voorkomen. De keren dat ik met de trailer rijdt, is er bijna altijd wel wat gebeurt door andere weggebruikers. Snijden, toeteren enz.
Sizzle schreef:Dan moet je eerst een trailer ontwerpen waar een constructie in het dak zit dat minimaal 600 kg kan dragen.
Als het paard dan ook nog eens kracht er op zet kan dit gewicht nog makkelijk 2-3x zo hoog worden.
margee schreef:ikke schreef:Je zou zeer waarschijnlijk het probleem al voor een groot deel aanpakken door eens fatsoenlijk te gaan rijden.
Je kunt symptmen bestrijden tot je een ons weegt, maar 90% van de trialerproblemen is terug te voeren op de chauffeur en nergens anders op!!
Dat is makkelijk afschuiven..... en het neemt niet weg dat er veel getraumatiseerde paarden in omloop zijn waar verder niets aan mankeert.
Bovendien kan een chauffeur niet alles voorkomen. De keren dat ik met de trailer rijdt, is er bijna altijd wel wat gebeurt door andere weggebruikers. Snijden, toeteren enz.
Citaat:Ja, ik weet wel dat Bokt er niet aan wil maar je kunt verkeersgedrag gewoon voorspellen. Betekent wel dat je bezig moet zijn met autorijden en niet met radio, de paarden in de weilanden langs de weg of mede-passagiers maar opletten wat er om je heen gebeurt, hoe snel het op je af komt en waar je uitweg is voor het geval dat......

Janneke2 schreef:Sizzle schreef:Dan moet je eerst een trailer ontwerpen waar een constructie in het dak zit dat minimaal 600 kg kan dragen.
Als het paard dan ook nog eens kracht er op zet kan dit gewicht nog makkelijk 2-3x zo hoog worden.
Ja, een soort van boogbrug in de trailer.
Ik zou denken dat een goede smid dit zelf kan maken (helaas zijn smeden zeldzaam. - Maar alle hoefsmeden kunnen het een beetje).
Dat een paard er extra kracht op kan zetten zie ik niet zo, ik stel me iets voor, waarbij het dier gedragen wordt door een stevige "singel" bij het borstbeen.
(Een paard dat aan een halster gaat hangen kan idd wel 2 tot 3 keer zijn eigen gewicht aan kracht zetten. )
Inclusief een merrie die zich liet omvallen in welke andere trailer dan ook.