Bodyprotector op kamp, een ramp!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieeeB

Bodyprotector op kamp, een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 21:13

Hoii allemaal,
ik ga morgen op ponykamp met een vriendin... nu ben ik er net achter gekomen dat het verplicht is om met bodyprotector te rijden onder de 18, ik ben net 14, en met crossen verplicht voor iedereen. Toen ik begon met rijden heb ik altijd net bodyprotector gereden, tot dat ik rugklachten kreeg, toen ben ik ermee gestopt en ze nemen langzaam af.. nu ben ik heel bang dat alles weer terugkomt de pijn enzovoort... in de sportschool heb ik veel oefeningen gedaan waardoor het is opgeknapt (mn ruggenwervel is hol gaan staan) wat moet ik nu doen aangezien dit verplicht is #hopeloos

Groetjes

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:18

Of thuisblijven of BP aan doen. Meer keuzes heb je volgens mij niet.
En eraan denken dat je bij het rijden je buikspieren aantrekt en je bekken een beetje kantelt en niet je rug hol trekt. Dat kan ook prima met een BP hoor. Sterker nog, mijn trainster kan zelfs als ik met een BP rij zien dat ik onvoldoende mijn buikspieren aantrek.
Veel plezier op je ponykamp!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:18

Hey Leonie,

rugklachten kunnen van allerlei dingen komen. 1 Daarvan kan natuurlijk zijn een body protector die je in een houding dwingt die niet goed voor jou is maar dan heb je te maken gehad met een body protector die niet goed zat. Lees even het volgende artikel, dat zal je veel duidelijkheid brengen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... -goed.html

LeonieeeB

Re: Bodyprotector op kamp, een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 21:24

Is er een mogelijkheid voor de pijn, dat deze te klein was? Of heeft dat er niks mee te maken?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:36

Anders gebruik je hem toch alleen tijdens de cross?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:44

Je hebt ook een BP welke zichzelf opblaast met lucht als je ten val komt. Deze draag als je als een soort platte bodywarmer en voelt wat als een reflecterend hesje. Heel licht. Gebruiken ze in de Engelse cross country's. Volgens mij zijn er alleen wel verschillende standaarden tov de gewone BP's. Dus als je dat overweegt even checken of ze aan de veiligheidseisen van het kamp voldoen. Je kunt ze in principe in de ruitersportzaken vinden bij de andere BP'S :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:49

sylva schreef:
Je hebt ook een BP welke zichzelf opblaast met lucht als je ten val komt. Deze draag als je als een soort platte bodywarmer en voelt wat als een reflecterend hesje. Heel licht. Gebruiken ze in de Engelse cross country's. Volgens mij zijn er alleen wel verschillende standaarden tov de gewone BP's. Dus als je dat overweegt even checken of ze aan de veiligheidseisen van het kamp voldoen. Je kunt ze in principe in de ruitersportzaken vinden bij de andere BP'S :)

Ts gaat morgen al op kamp ;) daarnaast zijn die airvesten volgens mij verschrikkelijk duur.

Misschien is er in goed overleg met eventueel je ouders erbij wel wat te regelen met die manege ts. Veel plezier op kamp!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:51

Slecht van jou dat je daar nu pas achter komt, dan heb je je erg slecht ingelezen. Maar ik neem aan dat je wel nog een BP hebt aangezien je ermee gereden hebt? Dan heb je heel makkelijk twee opties, BP aan en 's avonds rugoefeningen doen, of niet op ponykamp.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:52

Je zal weinig keuze hebben. Waar ga je op kamp als ik vragen mag?
Het is voor je eigen veiligheid. Misschien kan je vragen of je buiten het crossen om zonder BP mag rijden, dan zou je alleen niet mee kunnen doen met crossen.
Eventueel kan je het ook proberen met BP, als het echt niet gaat mag je misschien toch nog zonder rijden, of in ieder geval bepaalde onderdelen.

LeonieeeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 21:58

[quote="KimD"]Slecht van jou dat je daar nu pas achter komt, dan heb je je erg slecht ingelezen. Maar ik neem aan dat je wel nog een BP hebt aangezien je ermee gereden hebt? Dan heb je heel makkelijk twee opties, BP aan en 's avonds rugoefeningen doen, of

Hebben we verkocht, maar je kunt ze daar lenen

LeonieeeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 22:00

Danielleeee_ schreef:
Je zal weinig keuze hebben. Waar ga je op kamp als ik vragen mag?
Het is voor je eigen veiligheid. Misschien kan je vragen of je buiten het crossen om zonder BP mag rijden, dan zou je alleen niet mee kunnen doen met crossen.
Eventueel kan je het ook proberen met BP, als het echt niet gaat mag je misschien toch nog zonder rijden, of in ieder geval bepaalde onderdelen.

De meiden van haarman, tis opzich niet erg als k hem 2 uurtjes in die hele week aanmoet, zou er de mogelijkheid zijn Dat mijn oude BP misschien te klein was en de rugpijn daardoor kwam?

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:03

Ja die kans bestaat, als een bodyprotector niet goed past kun je last van je rug krijgen omdat je je er dan niet optimaal in kunt bewegen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:04

Oude protector meenemen naar winkel, aangeven dat je er rugpijn van krijgt. Daar na laten kijken of hij nog goed past (denk van niet) en dan nieuwe goed passende body protector laten aanmeten. Je hoort geen rugklachten te krijgen van een bodyprotector. Deze moet jou niet hinderen in je bewegingsvrijheid en zeker niet in een houding dwingen.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:26

xVerax schreef:
sylva schreef:

Ts gaat morgen al op kamp ;) daarnaast zijn die airvesten volgens mij verschrikkelijk duur.

Misschien is er in goed overleg met eventueel je ouders erbij wel wat te regelen met die manege ts. Veel plezier op kamp!

Ja, ik las het idd. Morgen is het natuurlijk zondag en zijn de winkels gesloten. Misschien 1 dagje met een BP van daar doen, gezien ze ze uitlenen en een van de ouders/familieleden een nieuwe laten brengen, indien dit mogelijk is. Misschien valt het voor een weekje wel mee om dat ding te gebruiken TS? Als je m idd zoals geopperd alleen bij het crossen draagt?

LeonieeeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 06:46

[/quote]

Misschien is er in goed overleg met eventueel je ouders erbij wel wat te regelen met die manege ts. Veel plezier op kamp![/quote]

Ja, ik las het idd. Morgen is het natuurlijk zondag en zijn de winkels gesloten. Misschien 1 dagje met een BP van daar doen, gezien ze ze uitlenen en een van de ouders/familieleden een nieuwe laten brengen, indien dit mogelijk is. Misschien valt het voor een weekje wel mee om dat ding te gebruiken TS? Als je m idd zoals geopperd alleen bij het crossen draagt?[/quote]

Ik zie het vanmiddag wel, waarschijnlijk was hij veelste klein, een nieuwe aanschaffen voor een week vind ik zonde, aangezien ik op mn eigen paardje het liefst zonder alles rijd wel met cap uiteraard

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:47

Ik zou zelf lekker thuis blijven.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:59

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:59

Of je overlegt met het kamp en legt uit dat er een medische reden achter zit?

Een bodyprotector hoort gewoon goed te zitten en merk je zelfs niet meer op als je eenmaal aan het rijden bent indien hij goed past!
Die bodyprotector die zichzelf opblaast word ook gewoon in NL gebruikt en is een bp en een airjacket in 1. Echter zijn deze wel heel duur en zie je dus nog niet veel in NL voorbijkomen omdat bijna iedereen nog gewoon met een aparte BP en airjacket rijdt.