Pony belgisch paspoort in nederland, vraag

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lifeforhorse

Pony belgisch paspoort in nederland, vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 02:15

Hallo,

Ik heb een pony met belgisch paspoort nu vraag ik mij af of ik ook een ander paspoort of andere dingen moet doen omdat hij in nederland is.

Ik heb hem via een handelaar en hij is al enige tijd in nederland maar ik heb enkel zijn paspoort en verder niets, geen papieren of dat hij geimporteerd is naar nederland..

Moet ik dit hebben of is dit niet verplicht.. ?
Verder is hij nooit ingeeent tenminste waar de entingen horen te staan is blanco.
(Hij is wel gezond, en zonder gebreken)

Zou via deze weg graag wat meer willen weten.

nine1987

Re: Pony belgisch paspoort in nederland, vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 04:37

Ik lees even mee.. Ik heb een pony met duits paspoort..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 05:20

Belangrijk is dat hij is gechipt en een paspoort heeft met corresponderende transpondernummers.Of het om een Nederlands paspoort gaat of een uit het buitenland maakt niet uit.

Citaat:
14 MOETEN INGEVOERDE PAARDEN OOK EEN NEDERLANDS PASPOORT HEBBEN?

Als het gaat om een paard ingevoerd uit een andere EU-lidstaat, dan hoort het paard al een geldig paspoort te hebben. Een nieuw Nederlands paspoort is dan niet nodig.

Heeft het paard geen geldig paspoort, meld dit dan aan de NVWA. Het paard wordt dan teruggestuurd naar het land van herkomst en er wordt een klacht ingediend bij de veterinaire autoriteit van dat land. Omdat van een dergelijk paard eigenlijk niets bekend is en het mogelijk een besmettelijke ziekte heeft, zal de NVWA in dergelijke gevallen ook onderzoek laten doen.

Komt het paard van buiten de EU, kijk dan bij het invoerschema wat de werkwijze moet zijn.
Naar boven ↑
Bron: http://www.nl-paardenpaspoort.nl/

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 05:44

Nee hoor hier 2 Belgische paspoorten en een Duits. Hoef je verder niets aan te veranderen. Paspoort hebben ze voor het leven.

Lifeforhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 11:09

Oke, ja hij heeft een paspoort en alle nummers etc staan erin levensnummer chipnummer met barcode. De aftekeningen kloppen.
Maar ik bedoel of ik niet in het bezit moet zijn van een import papier als er controle komt op stal bijv.. Of een gezondheidsverklaring aangezien dat hij over de grens is gegaan?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 11:12

Mijn Lusitano heeft een Portugees paspoort, dat is geen probleem hoor.
Als inderdaad alles maar gewoon klopt.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:58

Onze pony heeft een duits paspoort ook nooit problemen mee gehad. Hij heeft alleen wel op elke bladzijde een stempel van de knhs zitten?

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:03

Had de mijne ook. Ik heb toen haar belgisch paspoort aangetekend naar de KNHS gestuurd om haar op naam te laten zetten en daarna het paspoort weer retour ontvangen. Gewoon hetzelfde paspoort maar wel met mijn naam als eigenaar erin. Kostte 25 euro :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:13

Knap dat de KNHS de Belgische paspoorten kan veranderen.... volgens mij kan dat alleen bij de paspoort uitgevende instantie en dat was vast niet de KNHS.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:23

Nou het kan dus echt. Mijn merrie heeft een Belgisch paspoort en staat nu op mijn naam geregistreerd bij de KNHS. Stempel van de KNHS staat ook in het paspoort naast mijn gegevens.

Prodigy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:13

Het zou geen probleem moeten opleveren. Mijn ex-pony heeft een Nederlands paspoort en daar moest ik toen ze naar Belgie kwam ook niets aan veranderen of extra's voor regelen. Dus ik neem aan dat het voor Nederland ook niet het geval is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:20

Dat de KNHS er een stempel in zet wil nog niet zeggen dat ze dat mogen, ik kan er zelf ook een stempel in zetten.... Volgens mij mag alleen de uitgevende instantie wijzigingen in het paspoort zetten. Of het moet weer eens veranderd zijn.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:23

Heb het allemaal nagevraagd bij de KNHS omdat ik ook mijn twijfels had maar het mag en het is allemaal officieel gegaan. Het zal wel gewijzigd zijn dan. Ze staat iig op mijn naam geregistreerd. Dat was uiteindelijk ook mijn bedoeling.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:45

xBostonx schreef:
Had de mijne ook. Ik heb toen haar belgisch paspoort aangetekend naar de KNHS gestuurd om haar op naam te laten zetten en daarna het paspoort weer retour ontvangen. Gewoon hetzelfde paspoort maar wel met mijn naam als eigenaar erin. Kostte 25 euro :)

Hier precies hetzelfde met een Duits paspoort, paard werd pas gechipt toen het in NL was en de KNHS heeft het in het paspoort gewijzigd.

hverburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 07:26

We hebben sinds een paar jaar een newforest merrie uit België, overgekocht toen ze al in Nederland stond. Net zoals TS; chipnr etc staat erin, geen entingen oid. Ik heb toen contact gezocht met de instantie waar het paspoort vandaan kwam. In dit geval het belgische newforest stamboek. Ik heb zonder problemen de pony op mijn naam laten zetten en keurig een nieuw paspoort gekregen met mij als eigenaar erin. De rest is verder niet belangrijk. Als je maar kan aantonen op stal dat je pony gechipt is en de gegevens kloppen met het uiterlijk van je pony.
Behalve natuurlijk als je wedstrijden wil rijden, dan zal je de basisenting misschien nog een keer moeten laten doen. (hebben wij ook gedaan).

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:43

Een vriendin van mij heeft ook een pony uit België met een Belgische chip en paspoort. Is nog nooit naar gevraagd.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:52

Hier 2 pony's vanuit NL naar België, naar het stamboek laten overstempelen.
In mijn geval was het een nederlandse welsh pony, dus paspoort naar belgisch stamboek sturen en daar overstempelen ze deze. :)