ervaring alleen op bosrit omgeving schoorl/bergen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fionami

ervaring alleen op bosrit omgeving schoorl/bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 14:43

Ik ga binnenkort alleen op bosrit met mijn paard in de omgeving van schoorl / bergen. Ik weet inmiddels dat ik een duinkaart moet aanvragen. Ik heb een soort navigatie voor ruiters op mijn telefoon maar ben toch benieuwd naar ervaringen.

Waar vandaan zijn jullie begonnen? Wat is een mooi stuk bos en welke route hebben jullie genomen en hoe hebben jullie deze gevolgd? (Routepaaltjes?paddestoelen? )

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 07:04

Fionami

Re: ervaring alleen op bosrit omgeving schoorl/bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 09:13

Hoi yvette. Ik heb jullie planner en app al op mijn telefoon staan :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:21

Er staan geen routepaaltjes en alleen af en toe een richtingaanwijzer. Ik zou daar niet op vertrouwen om te navigeren. Ik heb er eerder gereden met een kaart, verkrijgbaar bij de VVV. In het gebied van Schoorl heb je trouwens geen kaart nodig.

ValerieBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:19

Het is een erg mooi gebied maar je kunt er wel verdwalen. Honden zouden nu aan de lijn moeten daar op de meest plekken.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:56

Fionami schreef:
Hoi yvette. Ik heb jullie planner en app al op mijn telefoon staan :D

Hoi, leuk om te horen dat je al met de R&M-routeplanner bekend bent en er ook mee werkt.

ValerieBee schreef:
Het is een erg mooi gebied maar je kunt er wel verdwalen. Honden zouden nu aan de lijn moeten daar op de meest plekken.

De waarschuwing om daar te kunnen verdwalen zal dan ook niet meer zo heel sterk van toepassing zijn :D

En mocht er iets veranderd zijn, geef het dan gewoon door. Alleen met de hulp van alle ruiters en menners kunnen we de routeplanner "Up to date" houden en voor iedereen bruikbaar. Alvast bedankt :).

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:25

Het is wel verstandig om een kaart mee te nemen van pwn, daar staan ook alle nummers van zitbankjes op, als er wat gebeurt kun je tenminste duidelijk aangeven bij hulpdiensten waar je zit. Je kunt een aardig tijdje doodliggen in het gebied, met name Schoorl, voordat iemand je vindt.....

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:07

Ah, precies wat ik mij ook afvroeg.. Handige site Yvette, super!

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 07:16

Marocje schreef:
Ah, precies wat ik mij ook afvroeg.. Handige site Yvette, super!

Dank voor je complimentje.
We hebben de routeplanner i.d.d. speciaal gebouwd, als handig hulpmiddel om aan ruiters en menner de mogelijkheden te tonen waar ze kunnen en mogen rijden. En dat alles kan nu zonder nog ooit de weg kwijt te raken.
Wel blijft ons advies ook als je met GPS gaat rijden: Neem altijd een (uitgeprinte)kaart mee van de omgeving waar je gaat rijden.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 07:33

Je hebt idd niet overal een PWN kaart nodig.
Maar mocht je er per ongeluk komen is het wel handig om er 1 te hebben. Je kunt ook dagkaartjes kopen van iets van €4,-
Er staan idd wel af en toe bordjes met een richtingaanduiding, strand, PWN, Berekuil..
Ik ken alles hier in de omgeving, maar wat ook wel aardig werkt is bijv steeds links aanhouden of steeds rechts. En idd handig zo'n app. Nooit geweten! Bij het VVV zijn er dacht ik ook ruiterroutekaartjes

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:18

Mwah de kans op controle bij pwn is klein, heb daar jarenlang gereden slechts 1x aangehouden. Als je helemaal uit bijvoorbeeld Friesland komt en je zou dat ene stukje pwn meepakken is het onzin om een kaartje te kopen, moeten ze bij die overgang maar een kaartjesautomaat neerzetten hoor.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:29

Berekuil indd erg leuk, maar vooral ook het strand meepakken! Geniet ervan!

Heb overigens nooit zo'n kaart aangeschaft, dacht altijd er wel in galop vandoor te kunnen vliegen ;-)

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:45

Nou ik ben toch wel al een paar keer aangehouden hoor...
En met kaart vind ik het ook een stuk prettiger rijden