Paardenvakantie met meerdere faciliteiten onmogelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SBravour

Paardenvakantie met meerdere faciliteiten onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 10:40

Ik ben voor een midweek of 4 dagen opzoek naar een hotel of vakantie huisje waar je met 4 pers naar toe kan. Samen met mijn pony en hond. Maar nu moet er ook een grote mooie golfbaan aanwezig zijn waar je je een tijdje kan vermaken. En uiteraard een groot bos of evt strand waar je kunt paardrijden en met de hond kunt wandelen.
Hond en paard vriendelijke huisjes zijn er zat, maar helaas blijkt de combinatie met een golfbaan een moeilijke vraag te zijn +)
Ooit was er een keer bij bed&breakfast een mooi hotel waar er een golfbaan was en stallen maar dat is al zeker een halfjaar geleden dus die kan ik jammer genoeg niet meer terug vinden. Mocht iemand deze toevallig nog herinneren wil ik het graag weten!

Ik hoop heel erg dat iemand een geschikt huisje of hotel weet!! Alvast heel erg bedankt :)

Fleuribelle

Re: Paardenvakantie met meerdere faciliteiten onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:43

Moet de golfbaan op het terrein aanwezig zijn of is 15 minuten met de auto acceptabel.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 10:46

Fleuribelle schreef:
Moet de golfbaan op het terrein aanwezig zijn of is 15 minuten met de auto acceptabel.

Het liefst op loopafstand of op terrein inderdaad dat zou ideaal zijn. Maar 15 min rijden is nog haalbaar. Ik ben geïnteresseerd! Heb je een linkje?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:48

De cantharel? Van der Valk in Apeldoorn. Is dat geen optie? Schijnt mooi gebied te zijn, kennel voor de hond en stallen voor de pony. Golfbaan lijkt in de buurt, maar zou je even op moeten zoeken.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:49

Ik Kootwijk bij paardensportcentrum Gert van den Hoorn. Daar kun je huisjes huren en heb je stalling voor je pony. Recreatiegebied Zeumeren is op 15 km afstand evenals een golfbaan in Voorthuizen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:56

Is Domburg een optie? Daar heb je bijvoorbeeld Domburg Holiday Resort Stables http://dhrs.nl/, dat ligt op 15min lopen van de golfbaan.

Nadeel is wel dat je alleen voor 10uur en na 19uur op het strand kan met je paard en het is misschien wat laat in het seizoen om nog iets te kunnen boeken.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 11:02

mirriezz schreef:
De cantharel? Van der Valk in Apeldoorn. Is dat geen optie? Schijnt mooi gebied te zijn, kennel voor de hond en stallen voor de pony. Golfbaan lijkt in de buurt, maar zou je even op moeten zoeken.

Dankjewel voor je reactie! Cantharel kende ik ook, en de stallen zagen er super uit. Mooi bos en er schijnt inderdaad in de buurt een golfbaan te zijn. Helaas spreekt het mij niet zo aan dat de hond niet bij je mag blijven als jij in de hotelkamer zit oid. Maar dan in de kennel moet. Dat lijkt mij niet zo leuk voor zowel de hond als baas. Maar ik ben er natuurlijk niet geweest, dus ik weet niet precies hoe dit in zijn werk gaat.
Heeft er iemand ervaring mee?
Heel erg bedankt voor het meedenken!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 11:07

Fleuribelle schreef:
Ik Kootwijk bij paardensportcentrum Gert van den Hoorn. Daar kun je huisjes huren en heb je stalling voor je pony. Recreatiegebied Zeumeren is op 15 km afstand evenals een golfbaan in Voorthuizen.

Ziet er ook leuk uit, dankje!
Is het de bedoeling dat je dan met de trailer elke dag naar het recreatie gebied rijden als je wilt buitenrijden? Het liefst wil ik wel het bos op loopafstand of aangrenzend :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:07

SBravour schreef:
mirriezz schreef:

Dankjewel voor je reactie! Cantharel kende ik ook, en de stallen zagen er super uit. Mooi bos en er schijnt inderdaad in de buurt een golfbaan te zijn. Helaas spreekt het mij niet zo aan dat de hond niet bij je mag blijven als jij in de hotelkamer zit oid. Maar dan in de kennel moet. Dat lijkt mij niet zo leuk voor zowel de hond als baas. Maar ik ben er natuurlijk niet geweest, dus ik weet niet precies hoe dit in zijn werk gaat.

Mag dat niet? dat is gek! Ik weet van mijn oom en tante dat zij regelmatig hun hond meenemen naar een Van der Valk hotel, alleen gaan ze altijd naar andere hotels dan de Cantharel. Zij hebben de hond altijd op de kamer slapen en betalen daar vaak iets extra's voor. Maar omdat de hond voor hen een must is, vinden ze dat niet erg.

Edit: ik vind het volgende op de website van de cantharel: In ons hotel hebben we diverse standaard kamers waar u met uw hond kunt overnachten. Daarnaast hebben we een hondenkennel met alle voorzieningen voor een comfortabele overnachting van uw hond.

Er staat ook bij dat je even moet bellen/mailen om zo'n kamer waar je hond naar mee mag te reserveren. Maar het lijkt me dat je dat met je pony ook doet eigenlijk ;)

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:10

SBravour schreef:
Fleuribelle schreef:

Is het de bedoeling dat je dan met de trailer elke dag naar het recreatie gebied rijden als je wilt buitenrijden? Het liefst wil ik wel het bos op loopafstand of aangrenzend :)

Je kunt rechtstreeks vanaf het terrein het bos in en je hebt diverse ruiterroutes.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 11:13

Dee_Es schreef:
Is Domburg een optie? Daar heb je bijvoorbeeld Domburg Holiday Resort Stables http://dhrs.nl/, dat ligt op 15min lopen van de golfbaan.

Nadeel is wel dat je alleen voor 10uur en na 19uur op het strand kan met je paard en het is misschien wat laat in het seizoen om nog iets te kunnen boeken.

Super! Dankjewel!
Je hond is daar ook welkom toch?
Wat betreft het strand dat is jammer, maar genoeg faciliteiten daar geloof ik :)

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:14

De oude meester in Wateren? Mooie accommodatie en golfbaan Havelte ligt op 15 auto- minuten.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:15

Bij de Cantharel mag de hond wel degelijk in je kamer hoor! Alleen kun je dan enkel in een standaard kamer slapen en niet in een comfort kamer. Wij gaan 1 à 2 keer per jaar, eerste keer is onze Weimaraner in een kennel gegaan maar die vond dat niet zo'n succes. Sindsdien slapen we gewoon met hond op iets minder luxe maar nog steeds uitstekende kamer. Alleen geen idee waar die golfbaan dan moet zijn?

challange

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:39

[quote="Wardie"]Bij de Cantharel mag de hond wel degelijk in je kamer hoor! Alleen kun je dan enkel in een standaard kamer slapen en niet in een comfort kamer. quote]
klopt.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 11:40

SBravour schreef:
mirriezz schreef:

Mag dat niet? dat is gek! Ik weet van mijn oom en tante dat zij regelmatig hun hond meenemen naar een Van der Valk hotel, alleen gaan ze altijd naar andere hotels dan de Cantharel. Zij hebben de hond altijd op de kamer slapen en betalen daar vaak iets extra's voor. Maar omdat de hond voor hen een must is, vinden ze dat niet erg.

Edit: ik vind het volgende op de website van de cantharel: In ons hotel hebben we diverse standaard kamers waar u met uw hond kunt overnachten. Daarnaast hebben we een hondenkennel met alle voorzieningen voor een comfortabele overnachting van uw hond.

Er staat ook bij dat je even moet bellen/mailen om zo'n kamer waar je hond naar mee mag te reserveren. Maar het lijkt me dat je dat met je pony ook doet eigenlijk ;)

Super! Dankjewel, dat moet lukken. Ik denk dat we daar misschien wel heen willen gaan!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 11:42

SBravour schreef:
Fleuribelle schreef:

Je kunt rechtstreeks vanaf het terrein het bos in en je hebt diverse ruiterroutes.

Oke leuk, dankjewel!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:42

SBravour: lijkt me super gaaf! Ik zou graag met je mee :=

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 11:45

Wardie schreef:
Bij de Cantharel mag de hond wel degelijk in je kamer hoor! Alleen kun je dan enkel in een standaard kamer slapen en niet in een comfort kamer. Wij gaan 1 à 2 keer per jaar, eerste keer is onze Weimaraner in een kennel gegaan maar die vond dat niet zo'n succes. Sindsdien slapen we gewoon met hond op iets minder luxe maar nog steeds uitstekende kamer. Alleen geen idee waar die golfbaan dan moet zijn?

Dat lijkt mij ook prima. Het moet voor de hond ook leuk zijn haha. Weet jij hoe het gaat in de stal? Moet je zelf uitmesten? En staat je paard alleen of heeft het hotel zelf ook paarden? Ik ben namelijk van plan om maar met 1 paard te gaan. En was eigenlijk bang dat hij dan alleen kwam te staan.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 11:47

mirriezz schreef:

Haha ;) ben jij ook van plan om ergens heen te gaan met je paard?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:50

SBravour schreef:
mirriezz schreef:

Haha ;) ben jij ook van plan om ergens heen te gaan met je paard?

Helaas helaas, geen eigen of verzorgpaard hier... Of nja, wel een vriendin met een pony waar ik wel op rijd, maar die is al zeker 25 en sinds haar 3de niet meer in de trailer geweest. Laten we haar dat dus niet aan doen. Maar t lijkt me prachtig: mooi hotel, mooi hotel voor paard/pony en prachtige omgeving daar. (kwijl kwijl). Als ik ooit een paard heb, dan zou ik graag een keer op die manier een paar dagen weg gaan.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:41

Er zijn daar een aantal paarden van hunzelf en er zijn ook altijd wel andere logeerpaarden. Je kunt overigens kiezen om een box te huren of je paard mag gratis op de wei verblijven. Accomodatie is prachtig en je hoeft geen weg over te steken om in het bos te komen. Bij aankomst is stal klaar en zeer royaal opgestrooid, voeren doe je zelf en drollen wippen ook. Uitmesten bij vertrek hoeft niet.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:46

In someren heb je ook nog camping de kuilen.. deze heeft ook huisjes.. is dicht bij het bos met mooie ruiterroutes en ook de golfbaan is vlakbij
Wij gaan daar t eerste weekend van augustus heen :)

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:49

Soeterij Willemien in Otterlo en golfbaan in Heelsum op 13 km.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:52

www.peelhoven.nl
Stalling en weidegang aan huis, golfbaan op zowel 10 km (Bakel) al eentje op 12 km (Uden)
Volop uitrijmogelijkheden in de buurt en je hond en paard zijn van harte welkom!
Wij hebben zelf 6 paarden, dus je paard staat hier niet alleen!

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:34

je zou eens bij de lourenshoeve in overijssel kunnen kijken!