hoefsmid

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loraine1

hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 21:17

Hallo allemaal,
laatst heb ik nieuwe verzorgpony's gevonden en hebben er veel plezier mee. Maar het waren wilde paarden dus hebben we veel geduld nodig gehad. het zijn 2 shetlanders een merrie van 11 en een veulen van bijna 3. maar de hoefsmid is laatst gekomen en ze zijn weer helemaal wild hoe kan ik ze daar aan laten wennen en zorgen dat ze niet weer tekeer gaan als de hoefsmid komt en hoe kan ik hun vertrouwen terugwinnen?

Loraine

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:22

Loraine1 schreef:
Hallo allemaal,
laatst heb ik nieuwe verzorgpony's gevonden en hebben er veel plezier mee. Maar het waren wilde paarden dus hebben we veel geduld nodig gehad. het zijn 2 shetlanders een merrie van 11 en een veulen van bijna 3. maar de hoefsmid is laatst gekomen en ze zijn weer helemaal wild hoe kan ik ze daar aan laten wennen en zorgen dat ze niet weer tekeer gaan als de hoefsmid komt en hoe kan ik hun vertrouwen terugwinnen?

Loraine

Oefenen met voetjes optillen en naar voren doen. En eventueel een keer het door iemand anders laten doen, zodat ze aan meerdere mensen wennen?

mrie

Re: hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:43

Voetjes optillen ja, en dan met een hamertje of iets dergelijks kloppen op de onderkant, tippen met de hoevenkrabber, gewoon doen alsof en vaak en met een kleine beloning.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:00

Niet alleen de voetjes optillen en de hoefsmid simuleren, maar ook meer dan dan alleen dat. Maak ze maar gewend aan plastick zakjes die hun benen aanraken, vlaggen die ertegen aan wapperen en alles wat je nog meer kan verzinnen.
Maak ze gewend aan adelaars, dan zal de mus die de hoefsmid is geen probleem meer zijn.

tadero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:47

Pony die ik kende was ook helemaal wild om die reden.. Heb ontzettend veel geoefend met voetjes geven, uitkrabben, op de hoeven tikken enz. Nu geeft ze bijna geen kik meer bij de hoefsmid!
Ook een shetlander trouwens, van rond de 2/3.