buitenrit/strandrit zuid zeeland?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikheetesmee

buitenrit/strandrit zuid zeeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 22:23

Hello :D

Ik ga vrijdag als verrassing met mn ouders en zusje op vakantie! We gaan naar Hoek in zeeland en ik zou graag een rit maken ergens in die omgeving.

Weten jullie iets voor mij?

Thanks!

ikheetesmee

Re: buitenrit/strandrit zuid zeeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 09:03

Niemand?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:20

Tip: vermeld dat je naar Zeeuws Vlaandren gaat, zo heet het eiland ;) Zuid-Zeeland is in Zeeland nogal een ongekend begrip, en aangezien niet-Zeeuwen wel eens vergeten dat dat stukje tegen België er ook nog bij hoort... Nja, het kan overal op slaan.

Ook handig te vermelden: Hoek ligt blijkbaar vlakbij Terneuzen. Aangezien ik ook niet bekend ben op dat eiland, geeft Terneuzen een redelijk beeld.
Ik vermoed dat je voor een strandrit echt helemaal naar zee zult moeten rijden, landinwaarts is er ook in Zeeland weinig strand en veel dijk. Daarvoor kun je dus zoeken naar een manege/stal rond Breskens, Nieuwvliet, Cadzand.
Voor een gewone buitenrit kun je waarschijnlijk rond Terneuzen wel ergens terecht, ik zou even een manege googelen en ze dan mailen/bellen voor de mogelijkheden. Paardrijspullen mee en je kunt vast wel ergens terecht.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:32

Je kan contact opnemen met de manege in Nieuwvliet.
Rond Terneuzen zijn er weinig maneges die buitenritten aanbieden. Ik neem aan dat je naar MarinaBeach gaat dat is bij Hoek idd en staat bij ons bekend als de Braakman.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 11:38

Ja ik kwam er ook achter dat ik t niet heel duidelijk vermeld had.
Nieuwvliet moet ik eerst een verplichte les rijden en daar heb ik helaas geen tijd voor. Ik heb al wel verder gekeken maar kon niet veel vinden. Weten jullie nog maneges in zeeuws vlaanderen ? Hoeft niet persee aan t strand te zijn

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:02

Zoals gezegd, ik ben ook niet echt bekend op het eiland. Manege Margrette komt op als ik google, zit niet ver van Terneuzen. Maar de vraag is ook een beetje: hoe ver kun je rijden voor je gaat paardrijden? Dat beperkt natuurlijk je mogelijkheden.

Eva noemt de Braakman, dat park is bij mij wel bekend, en staat bekend als een groot, goed georganiseerd park, voor zover ik weet. Ik denk dat je dus zelf iets kunt zoeken nu, maar als je niks kunt vinden, kun je ook bij het park/de camping vragen. Mensen daar aan de receptie weten vaak de lokale maneges/stallen wel te vinden.

Hippisch Centrum Midden-Zeeuws Vlaanderen is misschien ook een optie? zit ook niet zo ver van Terneuzen af.
Ik ben absoluut niet met de maneges die ik hier noem bekend, met googelen vind je er misschien nog wel meer. Tipje: gebruik google maps, zet hem op het gebied en vul in het zoekvakje "manege" of "paardrijden" of "stal" in, daarmee zie je waar in het gebied er stallen/maneges zijn en kun je vaak doorklikken naar de websites.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:32

Je kan altijd naar Magrette bellen en vragen of er mogelijkheden zijn
Hippisch Centrum Midden Zeeuws-Vlaanderen zit in westdorpe en kan je idd ook contacteren.

Voor de rest zijn er weinig stallen waarvan ik weet dat je een paard kan huren voor een buitenrit.

Op zich vind ik een proefles op voorhand niet zo heel gek maar aangezien je zegt daar geen tijd voor te hebben zou je natuurlijk ook gewoon even kunnen bellen en vragen naar de mogelijkheden .

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:34

btw: over die proefles. Kun je niet een halfuurtje/uurtje proefles en dan aansluitend lekker op buitenrit? Dan ben je alsnog niet zo heel veel tijd kwijt, is je buitenrit alleen iets korter. Maar je hoeft iig niet twee dagen ofzo.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:03

nog even op de valreep ... je kan contact opnemen met manege Smiro in schoondijke.. ik zie net op fb voorbij komen dat die strandritten organiseren

lieketje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:37

Ik wil binnenkort met mijn paard voor het eerst naar het strand? Enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:43

Ik woon in Terneuzen. Je hebt hier 2 manege's. Maar ik zal daar beide niet gaan rijden als ik jou was ;)
Als je meer wilt weten moet je even contact met mij op nemen, ik kan je wel verder helpen.
In Nieuwvliet is er nog een manege, die organiseren strandritten. Die zijn wel leuk.

En op vakantie in Hoek? Hoek bestaat uit 2 straten haha, heb je daar een camping of dergelijke dan? Wel leuk! :)

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 08:15

Helaas is dr van die buitenrit niks gekomen. Te weinig tijd om dat allemaal te regelen. Maargoed ik mag m een andere keer doen :)

Orthos ik zat op een redelijk groot park genaamd marina beach!