Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
eilleen333 schreef:Het gaat om een haflinger en een welsh B. Dus samen max 800 kilo al as ze een dikke dag hebben:p
Mizora schreef:Wij hebben een B-vrachtwagen. Het rijdt soepel (ik moet zelf nog, maar mijn broertje met zijn rijbewijs sinds 3 maanden reed er zo mee weg). Ons paard laadt er soepel op, eigenlijk fijner dan op een trailer. Het belangrijkste is dat je beseft dat je groter bent (langer voornamelijk) en dat je zeer grote dode hoeken hebt. In de stad rijdt het het handigste met zijn tweeën omdat de ander dan rechts kan kijken wat eraan komt qua fietsers e.d. Op de grote weg is dit nauwelijks een probleem.
Waar je ook op moet letten is het officieel toegestane laadgewicht. Bij onze vrachtwagen is dat 850kg. Dat is onvoldoende voor 2 paarden.
eilleen333 schreef:Ik zie ze overal voor 100 euro per dag. Het zou voor 4-5 dagen zijn (tussendoor terugbrengen is mega onhandig omdat we van zwolle naar Castricum moeten) en dan is mijn taxi net zo duur:p
Brainless schreef:eilleen333 schreef:Het gaat om een haflinger en een welsh B. Dus samen max 800 kilo al as ze een dikke dag hebben:p
850 kilo laadvermogen is naast je paard ook je spullen, brandstof en personen (incl chauffeur).
elenaMM77 schreef:kan dan dus net niet... of laat je de tank leeg? en neem je geen spullen mee?
en degene die meegaat voor de andere pony laat je erachteraan rennen(ohhh nee, laat die duwen, dan heb je geen brandstof nodig idd
)
ikke schreef:eilleen333 schreef:[quote="palousa_boy"
Of je C halen en een wagen kopen die het wel gewoon kan en mag hebben
[/quote
Moet ik eerst een rijke vent scoren, haha!
Als je daar een rijke vent voor nodig hebt, hoe kun je dan nu wel een paard betalen????
(lees: zo'n vrachtwagen is lang niet zo duur als jij denkt)