Ervaring met endurance?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jijenik14

Ervaring met endurance?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 08:21

Hei allemaal!
Omdat ik me niet echt interesseer in rijden in een bak, was ik op zoek naar iets anders :) .
Nou kan ik nog niet zo goed springen dus een keer een crossles doen was ook geen optie.
Nou hou ik ervan om lekker lange buitenritten te maken <3 . Ik ben bijv. een weekendje naar
Epe geweest en ik doe vaak mee met geoorganiseerde buitenritten. Dit doe ik zegmaar achter
de menkar van me opa aan of ik ga ervoor rijden /3 . Nu zag ik dus dat endurance een
buitenrit was alleen dan op snelheid :j . Het lijkt me superleuk om daar aan mee te doen
en de laagste klasse is 20 km en we rijden meestal 25 dus dat gaat wel lukken. *D Nu is mijn vraag
mag je ook gewoon een pauze houden en stappen of moet je echt de hele tijd draven? Want
als ik rijd dan gaan we ook wel het meeste in draf maar het begin en het einde stappen we wel
en tussendoor soms ook. We hebben meestal ook 1 pauze van ongeveer 10 min. Mag dit daar
ook of moet je alles draven?
Ik hoop op wat reacties *\o/*

Chouchou

Re: Ervaring met endurance?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:31

Er is een apart subforum voor endurance op bokt, kijk daar ook eens :) Onder tabblad informatief bij disciplines. Daar staan veel topics waar je kennis kan opdoen!

Je mag tijdens zo'n rit gewoon stappen zoveel je wil, zo lang je maar aan de minimale snelheid voldoet. Dit is voor de impulsklasse 8 km/u en voor de normale klasse 1 9 km/u gemiddeld. Instappen kan je al voor de start doen, gewoon op het terrein, dat scheelt weer in je gemiddelde. Er zijn verschillende groompunten op de route waar je je paard kan verzorgen, je mag daar dan ook best 10 minuten pauze houden maar je tijd loopt wel door.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:31

Je hoeft zeker niet alleen te draven! Je mag zelf de gang kiezen!
Het doel van de wedstrijd is om je paard snel te laten finishen maar hij moet ook ij goede conditie zijn. Zn hartslag moet snel genoeg onder de 60 zijn bij binnenkomt.
De truc van endurance zit m in het kennen van je paard en welke maatregelen je bijvoorbeeld moet nemen bij bepaalde weersomstandigheden.

Ik weet niet in welke regio je woont, maar er worden ook endurance clinics gegeven, zodat je weet wat je te wachten dtaat als je een wedstrijd gaat rijden

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:35

Misschien eens kijken of er een endurance ruiter bij jou in de buurt woont waar je vragen kunt stellen.ook is er een endurance site voor zo ver ik weet.
ook kun je gaan kijken en vragen op wedstrijden,de meeste mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:39

jijenik14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 09:27

jijenik14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 09:28

loveslimpie schreef:
Het doel van de wedstrijd is om je paard snel te laten finishen maar hij moet ook ij goede conditie zijn. Zn hartslag moet snel genoeg onder de 60 zijn bij binnenkomt.
De truc van endurance zit m in het kennen van je paard en welke maatregelen je bijvoorbeeld moet nemen bij bepaalde weersomstandigheden.

Ik weet niet in welke regio je woont, maar er worden ook endurance clinics gegeven, zodat je weet wat je te wachten dtaat als je een wedstrijd gaat rijden

Ik woon in noord holland. Weet je misschien een plek waar je zo'n clinic kan volgen? *D

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:19

jijenik14 schreef:
loveslimpie schreef:

Ik woon in noord holland. Weet je misschien een plek waar je zo'n clinic kan volgen? *D

Ik denk dat deze te ver weg zit, maar misschien kun je het eens aan hun vragen
https://www.facebook.com/EnduranceClinics?fref=ts

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:51