Wat betalen jullie aan kringbijdrage?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

confetti

Wat betalen jullie aan kringbijdrage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 21:02

Ik heb een vraagje over de kringbijdrage.
In het verleden betaalde bij ons de vereniging een bepaald bedrag voor het aantal leden dat in de vereniging zat.
Nu zijn wij sinds een half jaar van kring verandert en nu moeten er per startpas een kringbijdrage worden betaald (dus iemand die meerdere startpassen heeft, moet per pas betalen).
Hoe is dat bij jullie geregeld, betalen jullie per startpas of per lid van de vereniging?

mistid

Re: Wat betalen jullie aan kringbijdrage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:27

Ik heb nog nooit van een kringbijdrage gehoord. Val onder kring Noord-Drenthe. Als er al iets betaald wordt doet mijn rijvereniging dat.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:28

Ook bij ons in kring midden Noord-Holland heb ik nog nooit van een kringbijdrage gehoord

Charlotte124

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:34

kringbijdrage hier is 2,50 per rijdend lid (dus niet per combinatie)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:36

Geen idee nog nooit van gehoord

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 21:39

Vroeger deed onze vereniging het ook betalen, want dat was maar een klein bedrag.
Bij de kring waar we nu aangesloten zijn is de bijdrage geloof ik 5.75 euro per startpas.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:40

8 euro per lid

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:31

Ik heb er nog nooit van gehoord.. Ik zat bij kring Breda, nu kring de Baronie. Jij ook neem ik aan? Zijn die bedragen per jaar?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 09:09

Ik zit niet bij kring de Baronie, zou wel grasg willen weten wat er bij de Baronie gerekend wordt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:17

Zo te zien hebben ze dat van het vroegere kring Breda over genomen en hebben ze er ook niet aan gedacht om de tekst aan te passen. :+

Kringreglement KNHS Kring de Baronie schreef:
Artikel 1: Kringbijdrage

De jaarlijkse bijdrage van verenigingen aan Kring Breda is vastgesteld volgens de onderstaande berekening.

Bij de telling van het aantal leden is 1 januari van enig jaar de peildatum voor de bijdrage van dat jaar. Als bron voor de telling van het aantal leden wordt de database van de KNHS gebruikt.

Alle leden worden meegeteld, dus ook de niet startkaarthouders.

Een vereniging die in de loop van een jaar wordt aangemeld, zal naar rato voor het resterende deel van dat jaar een bijdrage dienen te betalen.

Per lid aangemeld bij een verenigingsnummer wordt een bijdrage van € 3,25 berekend. De hoogte van de bijdrage wordt jaarlijks op de najaarsvergadering vastgesteld voor het daaropvolgende jaar.

Wedstrijdorganiserende accommodaties met een eigen wedstrijdnummer of FNRS-nummer dragen de minimale bijdrage van € 32,50 bij.

Verenigingen, die de bijdrage niet hebben voldaan binnen 30 dagen na factuurdatum, ontvangen geen postzendingen meer die vanuit Kring de Baronie wordt verzonden. Ook krijgen zij geen wedstrijden toegewezen tot ze aan hun financiële verplichting hebben voldaan. Wanneer een vereniging in gebreke blijft na het ontvangen van een tweede herinnering zal het dossier overgedragen worden aan de KNHS.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:24

Ik heb €5 betaald per jaar en dan mag je de kringwedstrijden gratis rijden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:15

Wat een verschil per kring en provincie. Zo te zien zijn wij 1 van de duurdere kringen/provincies met 8 euro.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:17

Waar betalen jullie dat voor is dat duidelijk

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:20

Bijdrage voor de prijzen, juryvergoedingen en het organiseren van en bijdragen aan activiteiten voor de leden van de kring.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:09

En wat voor activiteiten zijn dat dan?
Pure interesse gezien wij het hier niet hebben

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:30

Op mijn factuur van de vereniging staat ieder jaar 1 euro kring contributie (kop van Noord-Holland, geen idee onder welke kring ik val).

Ik ben lid bij een menvereniging die ook rijvereniging is. Als menner val ik onder district west, maar betaal daar volgens mij geen bijdrage voor. Als menner heb ik niets met kringen te maken.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:42

Regio Zuid-Holland, kring Merwede. Als vereniging betalen we een vast bedrag aan de kring, ik dacht iets in de range van 50 tot 90 euro (precieze bedrag weet ik niet). Binnekort gaan we fuseren de naast gelegen kring daar hebben ze geen bijdrage.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:44

Onze kring Tusken Waad en Klif in Friesland rekent € 8 per lid per jaar. Het startgeld op de kringwedstrijd is regulier € 6 eb voor selecties iets meer

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:14

bij mijn kring betaal je 25 euro voor een kringstartpas maar dan mag je alle wedstrijden kosteloos rijden. Dus je hoeft geen inschrijfgeld te betalen.
Er zijn 8 kringwedstrijden dus daar heb je je geld zo uit als je elke keer 2 dressuurproefjes en 1 springparcoursje rijdt.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 21:42

Ik zie wel dat er veel verschillen zijn! Allemaal bedankt voor jullie berichten, ben weer een beetje wijzer geworden.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 07:52

Dennis, jij valt onder kring Noord-Holland-Noord. In onze regio is een paar jaar geleden sprake geweest van afschaffing van de kringcontributie, omdat de KNHS dat beter achtte. Er zouden andere/grotere regio's komen en dan zouden de kringen helemaal verdwijnen. Van het geld van de contributie werden inderdaad o.a. clinics georganiseerd. Er is een jaar niet betaald, het geld van de drie kringen van onze regio is in één pot gegaan en daarvan is een hindernis aangeschaft die iedere vereniging ergens kan ophalen om te gebruiken bij zijn grotere springwedstrijd. Eén of twee jaar later bleek dat de kringen nog weer bleven en toen is besloten de afdracht van € 1,-- weer in het leven te roepen. Overigens krijgen volgens mij de kringconcoursen van onze regio ook een bijdrage uit deze pot om een beetje uit de kosten te kunnen komen.
Nu ben ik al een paar jaar uit het bestuur van de vereniging en zo bezoek ik dus geen kring- en regiovergaderingen meer, dus of er de laatste jaren nog iets in gewijzigd is durf ik niet te zeggen.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:41

Wij kennen op de kring ook geen bijdrage, kring 5 zuid holland. Maar weet inderdaad dat er kringen zijn die daar inderdaad een bijdrage voor vragen

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 21:07

Is toch raar dat er zoveel verschillen zijn.