[PG] Veulens van mijn appaloosamerrie jordi gezocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ambergagafan

[PG] Veulens van mijn appaloosamerrie jordi gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 21:51

hee allemaal,
Mijn appaloosa merrie Jordi(22jaar,wit) is tot 5 jaar geleden mishandeld als fokmerrie en heeft heel veel veulens gekregen. Ik ben best benieuwd of er iemand een veulen van haar heeft. Haar naam is Jordi ze is lid van het NAS haar vader is alex vd kamperweg, opa onco vd kamperweg en moeder is helaas onbekend. Ze stond destijds in Winterswijk. Weet je iets? Laat het weten!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 22-06-15 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag voor [OV] toegevoegd + NAW-gegevens verwijderd

mellen95

Re: veulens van mijn appaloosamerrie jordi gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:53

Ik ken geen veulens van haar. Wel haar vader Alex.
maar sinds wanneer is het mishandeling als een merrie veel veulens heeft gekregen?

Ambergagafan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 21:55

Ze stond aan een touw met nauwelijks eten, er werd te koop op haar geschilderd en ze werd geslagen met prikkeldraad en zodra ze bevallen was van een veulen werd ze meteen weer gedekt waardoor ze nu een doorgezakte rug heeft en rugproblemen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:51

Heb je de NAS al eens gebeld voor informatie? Ik heb in de appaloosa database gekeken maar daar staat geen Jordi in, dus meeste kans staan ook geen nakomelingen van haar in.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:09

Oh.... wat bijzonder om dit dier hier nu tegen te komen, en wat fíjn dat ze het kennelijk goed heeft nu. Ik reed dagelijks langs de wei waar ze stonden. Zo treurig. Dierenbescherming kon er niets aan doen toen> Ze hadden eten drinken ed... Maar joh.. wat een treurigheid, 24/7 aan een touw.. In het zicht, maar fysyiek buiten het bereik van haar nakomelingen die in dezelfde wei ook aan een touw stonden.
Ik snap dat je niet wil dat je dieren te dik worden... maar deze oplossing was echt ellendig...
Was zo gelukkig toen de dieren uiteindelijk eenmaal te koop stonden. Ik hoop van harte dat ze allemaal een goede plek gevonden hebben!

PS: wat ziet ze er góed uit!!
En hoe reageerde ze toen ze voor het eerst echt lós in een wei mocht? Ze zal nog wel heel lang het gevoel hebben gehad toch aan een touw te zitten, of niet??

Ambergagafan

Re: [PG] Veulens van mijn appaloosamerrie jordi gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 15:34

Het gaat heel goed met haar! Het is ondertussen 2,5 jaar verder ze is super braaf en ik rijd 2/3x per week op haar. Ze houdt heel erg van aandacht en kan merken dat ze erg naar me toe trekt en heel aanhankelijk is. Super paardje ben zo blij met haar. En super trots natuurlijk! De eerste keer los bleef ze bang stil staan toen heb ik d'r voorzichtig meegenomen en begon ze om zich heen te kijken. Als ze nu vast staat probeert ze zich nogsteeds los te maken en raakt ze een beetje in paniek maar dit gaat steeds beter!

Ambergagafan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 18:23

Ambergagafan schreef:
Het gaat heel goed met haar! Het is ondertussen 2,5 jaar verder ze is super braaf en ik rijd 2/3x per week op haar. Ze houdt heel erg van aandacht en kan merken dat ze erg naar me toe trekt en heel aanhankelijk is. Super paardje ben zo blij met haar. En super trots natuurlijk! De eerste keer los bleef ze bang stil staan toen heb ik d'r voorzichtig meegenomen en begon ze om zich heen te kijken. Als ze nu vast staat probeert ze zich nogsteeds los te maken en raakt ze een beetje in paniek maar dit gaat steeds beter!

Hier nog wat fotos :)
Afbeelding

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:29

OH, wat wordt ik hier oprecht blij van!!
Ik hoop dat je nog wat nakomelingen van haar kunt vinden. Hoop dat die net zo fijn zijn terecht gekomen..

Maar joh, TS: je maakt mijn dag echt góed!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:38

Punz, vermoedelijk heb je mijn merrie dan ook wel daar zien staan. Zij is sinds november 2012 van mij. Zij zou ook nog een veulen gehad hebben, maar hier weet ik verder vrijwel niets vanaf.

Afbeelding

Afbeelding

Ambergagafan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 19:02

martinique schreef:
Punz, vermoedelijk heb je mijn merrie dan ook wel daar zien staan. Zij is sinds november 2012 van mij. Zij zou ook nog een veulen gehad hebben, maar hier weet ik verder vrijwel niets vanaf.

[ [url=m/ARDdXL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ClE7Ip.jpg]Afbeelding[/url] ]

hee dat is sterre toch?

Ambergagafan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 19:03

Ambergagafan schreef:
martinique schreef:

[ [url=m/ARDdXL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ClE7Ip.jpg]Afbeelding[/url] ]

hee dat is sterre toch? kun je in haar paspoort zien of haar vader een fries of een tinker is? zoiets heb ik gehoord dat jordi altijd gedekt werd door een tinker of fries

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:08

Wat goed dat je haar gered hebt maar waarom ga je rijden op een paard met een doorgezakte rug met rugproblemen? Dat geeft extra belasting voor haar rug toch?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:22

Klopt, Ambergagafan, dat is Sterre. Haar vader is onbekend, maar bijna zeker dat het een fries is geweest.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:26

Ohh... Nóg één.
Ja.. ok Sterre heb ik zien staan. Ik reed er voor mijn werk dagelijks langs. Wat gááf om deze paarden nu lekker galopperend te zien. En wat zien ze er góed uit! Heerlijk, heerlijk, heerlijk!!

Hebben jullie de paarden overigens rechtstreeks van de eigenaar gekocht? Want joh.. heb me altijd afgevraagd wie er nu achter stak, achter deze paardjes, deze manier van paarden houden. Heb er zelf nooit iemand gezien. Wel gemeld,maar ja...

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:32

Dank je :) Ik heb Sterre van een handelaar gekocht, met een vaag verhaal dat de eigenaar haar niet meer kon betalen en zij daarom weg moest. Ik heb nu een heel goede band met Sterre, maar man man, dat heeft wel even geduurd. Ze is erg wantrouwend, houdt heel erg van haar vrijheid en vindt het met mannen moeilijker dan met vrouwen. Ze had ook erge maagzweren toen ik haar kocht. Dit ponypaard heeft menig volwassen vent het weiland uitgejaagd toen ze nog niet lang bij ons was. Ik heb me vanavond nog staan verbazen hoe lief ze tegenwoordig is met poetsen, zo rustig. Vaststaan is bij haar geen probleem eigenlijk, netjes aan de hand meelopen en het halster om en af doen wel. Sterre heeft ook heel graag contact met andere paarden, kroelt daar graag mee en kroelt sinds een tijdje ook graag met mij, maar is in beginsel heel defensief naar andere mensen en paarden toe. Maar langzamerhand gaan er steeds meer puzzelstukjes op hun plek vallen.

horsefriend9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:36

nee sorry ik ken geen veulentjes (van haar) maar wat ziet ze er goed uit :D :o :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:13

Aangezien dubbel topics niet zijn toegestaan plaats ik hier een slotje.