Zoon van (verzorg)pony laat me niet toe

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Zoon van (verzorg)pony laat me niet toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 15:38

Hi,

Als ik naar mijn verzorgpony toe wil gaan(Ik kan omlopen of door het weiland gaan, ze staan achter huis) laat haar zoon me niet toe, dus blokkeert me en valt me aan. Als ik omloop, probeer ik één van de twee naar het ene weiland te bonjouren(Er zijn twee weilanden) en dan neem ik mijn verzorgpony dan mee. Als ik haar eenmaal heb is het allemaal goed en kan ik hem vanaf de andere kant van het weiland zelfs vdtrucjes laten doen(Ik beloon hem natuurlijk) maar als ik haar wil pakken valt hij me aan etc.

Ik hoop dat jullie me begrijpen en tips voor me hebben

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:42

Wat zegt de eigenaar hier van? Doet hij dit ook bij de eigenaar?

Wij kunnen hier wel allerlei tips geven, maar ik denk dat je dit het beste even met de eigenaar kan overleggen hoe hij/zij dit zou oplossen

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 15:44

Poek schreef:
Wat zegt de eigenaar hier van? Doet hij dit ook bij de eigenaar?

Wij kunnen hier wel allerlei tips geven, maar ik denk dat je dit het beste even met de eigenaar kan overleggen hoe hij/zij dit zou oplossen

Ja, Die zoon heeft ook een verzorgster en daarbij doet hij precies hetzelfde, nu niet meer maar in het begin wel, omdat zij hem heel goed kent.

Nico_lette

Re: Zoon van (verzorg)pony laat me niet toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 14:33

Meer tips?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:43

Een s flink op zijn plek zetten, weiland in en lange dressuur zweep mee. Pets er maar eentje over, wel direct wanneer hij je wil pakken zodat het actie=reactie is. Hoe groot zijn deze pony's en hoe oud aangezien zoon nog bij moeder loopt.

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:48

Probeer hem niet in jouw ruimte te laten komen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar neem een touwtje ofzoiets mee om naar hem uit te slaan als hij in jouw ruimte komt

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:49

Voordat je met allerlei trucjes (vanachter een hek) gaat beginnen zou ik eerst zorgen dat deze pony respect voor jou krijgt. Hij moet weten dat jij niet voor hem aan de kant gaat en dat jij de baas bent. Vraag een volwassen met jou mee te gaan, het liefst de eigenaar zelf en los dit samen met hem of haar op. Hij/zij zal de pony het beste kennen en jou hierbij kunnen helpen.

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:53

Ik zou het idd eerst met de eigenaar erover hebben voordat je zelf aan een plan van aanpak gaat beginnen.
Alle tips worden natuurlijk met de beste intenties gegeven echter wilt de eigenaar ook dat je zo met die ponys omgaat?

Dit is geen uithaal/sneer naar de mensen die tips geven deze zijn heel nuttig maar uiteindelijk is de eigenaar de baas en die moet aangeven wat hij/zij fijn vindt.

Let wel op je eigen veiligheid.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:57

Ik zou inderdaad vragen of de eigenaar het probleem met jou samen wil oplossen. Opzich is het een natuurlijke reactie van de zoon (ik wil niet dat mama weggaat) maar hij stelt zich in rang boven jou.
Vind het wel uitmaken hoe oud hij is....

Pas wel goed op en laat je tegelijkertijd niet te vaak de wei uitjagen, want elke keer dat jij omloopt of weggaat wint hij

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 15:00

bigone schreef:
Een s flink op zijn plek zetten, weiland in en lange dressuur zweep mee. Pets er maar eentje over, wel direct wanneer hij je wil pakken zodat het actie=reactie is. Hoe groot zijn deze pony's en hoe oud aangezien zoon nog bij moeder loopt.

Uhh

De moeder is 1.39 en ik gok haar zoon rond de 1.50
Moeder is 22 en zoon 15, hij is nooit afgespeent etc.Hier hoef 'k geen commentaar op ik begrijp dat ook niet
Daarom kan ik er dus niet veel mee, omdat hij veel sterker dan mij is. Ik ben er bijna nooit tegelijk met de eigenaar..

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:28

Nico_lette schreef:
bigone schreef:

Uhh

De moeder is 1.39 en ik gok haar zoon rond de 1.50
Moeder is 22 en zoon 15, hij is nooit afgespeent etc.Hier hoef 'k geen commentaar op ik begrijp dat ook niet
Daarom kan ik er dus niet veel mee, omdat hij veel sterker dan mij is. Ik ben er bijna nooit tegelijk met de eigenaar..

Simpel toch? Dan spreek je een keer af als de eigenaar er ook is. Ik zou het als eigenaar graag willen weten als een van mijn paarden dit deed zodat ik hier actie op kan ondernemen.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 15:41

Tja, ik kan niet altijd ivm school en zij ivm met werk. Dus het is heel moeilijk..

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:33

Waar een wil is een weg...