Houding correctie shirt - mening en ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tes22

Houding correctie shirt - mening en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 17:55

http://www.houdinginbalans.nl/shop/699/

Zie de link voor meer informatie.

Ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen met dit (of soortgelijk) hulpmiddel? In hoeverre corrigeert en ondersteunt dit shirt?

goldenarrow

Re: Houding correctie shirt - mening en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:11

RT-D --> RUI

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 07:45

Ik vraag me af of dit altijd werkt. Als je zitproblemen vanuit je bekken komen, is het meer symptoombestrijding dan echt een bronaanpak.
Ik vraag me af in hoeverre het je forceert of vrijlaat. Ben ook erg benieuwd naar ervaringen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:03

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat het onzin is.
Het moet al van een heel stijf, stevig materiaal gemaakt zijn om te kunnen corrigeren.
Dat lijkt me al niet fijn tijdens het sporten.
Daarnaast is het een symptoom bestrijding....als je zo'n shirt aanschaft weet je dus al dat je houding gecorrigeerd moet worden. Het lijkt mij goedkoper en beter om daar dan mee aan het werk te gaan.
Train je houding en daarmee je spieren!

Ik zie net dat het in de post hierboven deels al opgemerkt is.
Laatst bijgewerkt door mirim op 17-06-15 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:04

Ik denk zelf, dat je beter je eigen spieren kan sterken en gebruiken. Dan maak je jezelf sterker en kan je in de goede houding zitten. Maar veel mensen zijn erg lui tegenwoordig....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:05

Ik ben hier ook heel benieuwd naar.

Zou het niet zo zijn dat als je dit preventief in wilt zetten je best een aantal shirts in huis moet hebben om regelmatig af te kunnen wisselen? Dan is het een aardig duur grapje.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:15

Bij ons plakte ze 20 jaar geleden al een stuk tape op de schouders voor een betere zit. Zorgt er niet voor dat je gedwongen wordt maar wel dat de juiste houding het fijnste aanvoelt. Ik geloof wel in zo'n shirt.

equifoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:58

Ik heb zo'n shirt zelf in gebruik tijdens het rijden.

Wat het doet, het maakt mij bewust dat mijn houding niet correct is en corrigeert zonder dat ik tegengehouden wordt met het rijden.

Op het moment dat ik ontspan dan werkt het shirt het best en ongemerkt.
Je spieren worden op een andere manier belast waardoor je in je natuurlijke houding komt.
Wat je automatisch doet is ook anders gaan zitten, dit is een gevolg van de verandering van de houding van je schouders en hierdoor veranderd ook de stand van je bekken.

Ik gebruik het dagelijks tijdens het rijden maar merk ook dat wanneer ik het shirt niet aan heb, ik me zelf corrigeer.

Ik geloof zeer zeker in de werking van het shirt en hoorde ook dat diverse top ruiters hierin geloven.

SMGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:26

Klinkt erg handig, heb zelf ook wat problemen qua schouders, deze gaan vrij snel naar voren hangen en krijg een bolle rug. Zowel met paardrijden als dagelijks leven. Zou alleen intapen ook voldoende zijn? Iemand ervaring?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:15

Zolang je geen spierprobleem hebt zou ik je eigen spieren trainen.
Als je er zelf steeds bij na denkt om je schouders naar achteren te houden worden je spieren sterker en wordt deze houding je eigen.
Met je schouders naar achteren en een rechte houding zal je ook merken dat je lichaam meer ' lucht krijgt' als je begrijpt wat ik bedoel.
Je drukt jezelf niet in elkaar waardoor ook je ingewanden niet de ruimte krijgen die ze behoren te krijgen.
Je algehele gezondheid kan er alleen maar op vooruitgaan als je op je houding let.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:40

Ik heb hier de bh van (althans, het is meer een zeer kort shirt dan een bh) en ben er erg tevreden mee. Je neemt wel degelijk zelf automatisch een rechtere houding aan, dus ook zonder gaat dit op een gegeven moment meer onbewust. Je doet het dus echt zelf, maar dit is een stuk gemakkelijker met zo'n shirt.