Vakantie Veluwe met paard en honden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Vakantie Veluwe met paard en honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 14:21

Net na de zomervakantie wil ik met 4 personen, 2 paarden en 4 honden een weekje naar de Veluwe. Nou zijn we opzoek naar een fijne plek om te overnachten waar onze paarden en honden ook welkom zijn maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Onze voorkeur gaat uit naar een plek echt heel dicht bij de ruiterroutes (bij voorkeur zonder dat je langs drukke wegen moet) omdat we met een jong onervaren paard gaan.
Verder zou het fijn zijn als:
- De paarden op de wei kunnen evt. 's nachts op stal maar 's nachts buiten is ook prima.
- Er een plek is om de paarden te douchen.
- Het huisje/de bungalow op een rustige plek staat en een fijne tuintje/terras heeft waar de honden eventueel ook los kunnen/mogen.
- Er minimaal twee slaapkamers zijn met gewone bedden (dus geen stapelbedden).

Mocht iemand iets weten of ervaring hebben met bepaalde plekken in die regio hoor ik het heel graag!

LotusT

Re: Vakantie Veluwe met paard en honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:31

Stoeterij willemien in otterlo of camping boszicht in laag soeren is mss wel iets voor jullie.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:35

Hippisch Centrum Epe. Op loopafstand zit bungalowpark de Rietberg.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:42

Je zou naar de kronkel kunnen gaan, echter slaap je dan in een pipowagen dus je hebt geen aparte slaap kamers je zou wel 2 pipowagens kunnen nemen natuurlijk, maar je zit wel midden in het bos, weidegang en evt. Stallen voor de paarden...

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 15:02

Bedankt al voor de reacties!

Bij stoeterij Willemien en bij de kronkel kan ik niets vinden over of honden welkom zijn, maar op zich spreken beide mij wel aan (als je inderdaad 2 pipowagens bij de kronkel neemt). Ik vraag me alleen af of dat niet heel krap word met twee honden per wagen. Misschien dat deze daarom nog afvalt.

De plek zoals ik het in mijn hoofd heb heb ik nog niet gevonden (misschien bestaat het wel niet ;) ) dus meer tips zijn welkom. Omdat er een jong paard mee gaat zullen we geen hele dagen rijden, het is dus wel belangrijk dat we ons ook kunnen vermaken op de overnachtingsplek.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:05

Bij de kronkel zijn honden welkom.
Op het erf wel aangelijnd..
Ik weet niet wat voor honden je hebt? Je hebt in een pipowagen idd geen zeeën van ruimte..

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:08

Wat voor plek heb je in gedachten?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 15:27

Ik en mijn vriend hebben een basset en een flinke ridgeback, vooral die laatste neemt wel wat ruimte in maar ze luisteren erg goed. De mensen waar we mee willen gaan hebben twee teckels.

Hier in de buurt heb ik een accommodatie gevonden die perfect zou zijn maar helaas op de verkeerde plek staat. Dat is een stuk van een boerderijtje, met omheinde tuin en weidegang (en je kunt ook nog een bbq bij huren dat is natuurlijk ook wel leuk) honden zijn daar ook gewoon alle vier welkom (op de meeste plekken is het helaas max. twee). Dat zou voor ons echt perfect zijn. Helaas moet je vanaf daar best wel een eindje om bij een bos te komen, en dat bos heb je na 1.5 uur rijden ook wel gezien.

Dit weekje weg is echt bedoelt om mijn jonge paard te laten oefenen met het buitenrijden (en om er natuurlijk even tussenuit te zijn) maar omdat hij daar nog erg onervaren in is wil ik graag de ruimte hebben en een rustige omgeving en mijn ervaring is dat je dat op de Veluwe wel hebt.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:31

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:38

Ik heb een paar jaar geleden vlakbij Ermelo in een huisje van Staatsbosbeheer gezeten. Dit zijn oude boswachterswoningen die zijn omgebouwd. Bij de boerderij ertegenover konden de paarden gestald. Het was niet goedkoop maar wel een leuk huisje en een hele mooie omgeving. In ons huisje waren honden welkom.
https://www.buitenlevenvakanties.nl/woningen/waskolk

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:58

wij gaan dit jaar naar Peelhoven. We zijn de omgeving daar al eens gaan verkennen en ziet er veelbelovend uit, ook heel vriendelijke uitbaters, staan je met raad en daad bij.

1 nadeel het is al bezet tot eind oktober geloof ik... en ook een deel van het voorjaar in 2016 is al geboekt. Maar ik neem aan dat dat alleen maar een teken is dat het goed is :)

edit: wij gaan met 4 personen, 4 paarden en 6 honden

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 16:06

Als jij Peelhoven in Venhorst bedoelt is dat inderdaad een leuke plek, ik weet niet hoe het daar buitenrijden is (ik bedoel voor qua verkeer waar je langs moet om bij bos te komen). Maar wij wonen in die zelfde gemeente, dus dat is voor ons sowieso geen optie.

Die van Staatsbosbeheer is inderdaad wel erg prijzig! En dan komen de kosten voor de paarden ook nog bij. Maar mooi huisje inderdaad.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:08

:) Alleen 1x een drukkere baan oversteken. Hebben uren met de honden rondgewandeld zonder al te veel andere mensen of fietsers tegen te komen en al helemaal geen auto's.

Maar als het in je achtertuin ligt niet zo leuk als vakantie, nee.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:23

Fjordhestgard in Hoenderloo. Of de Mariahoeve in Hoenderloo. :) Laatste is iets luxer (voor de ruiters) dan de eerste. Bij beide stallen zit je met 5 (2e iets langer, 5/10 minuten) minuten midden op de Veluwe.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:24

camping de witte wieven

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:47

Bed en Stal idd in Vaassen. Prachtig is het daar!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:50

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:25

Camping Boszicht. Heeft een boerderij of trekkershutjes die je kan huren.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:39

't Caitwickerzand zou wellicht een optie zijn? Mooie plek, weiland voor de paarden en direct aan de ruiterroutes. Honden zijn daar ook welkom, staat op de site. http://caitwickerzand.nl

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:58

Bij stoeterij Willemien zijn honden welkom

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:02

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:33

Wij gaan al 5 jaar naar camping boszicht in laagsoeren. Ideaal voor paard en hond en eigenaar natuurlijk. Alles is simpel en bespreekbaar met de eigenaar. Honden moeten officieel vast, maar als ze braaf bij je blijven, is dit geen probleem. Binnen 5 minuten ben je op de veluwe, met mega veel ruiterroutes.. :)

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:36

Wij gaan ook op vakantie naar de veluwe voor een weekend deze zomervakantie, wij gaan naar camping witte wieven, daar is een manage die bonte wieven heet. Onze vrienden zijn erheen geweest, schijnt een erg leuke camping te zijn! Je rijd zo de bospaden in zeiden ze. <3

ama83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:25

Henriettehoeve heeft alles wat je zoekt. Kom daar al jaren met paard en hond. Pb me maar als je meer info wenst

Piaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:34

Bospark de Heivlinder in Ermelo. Leuke huisjes, boerderijstijl, je rijdt vanaf het park zo het bos in, honden zijn welkom, voldoende weidegang en paarden kunnen s'nachts op stal.