mening vliegenmasker

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laura1204

mening vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 09:55

Hoi,

ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar niet gevonden wat ik zocht...
Daarom open ik dit topic.

Ik zou graag jullie mening willen ontvangen die daarop mijn vragen beantwoorden.
*goede pasvorm?
*levensduur (hoe lang gaat het masker mee?)
*irritatie (gaat het ergens irriteren?)
*moet dit om met of zonder halster?

Het gaat om dit masker:

Afbeelding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:27

Binnen 10 minuten was die af bij mijn pony, nu krijgt mijn pony ook rustig halsters af dus t is niet helemaal goed vergelijkingsmateriaal.

Deze kan zonder halster om.

Gydja

Re: mening vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:28

Ik zou nooit gaan voor vliegenmaskers met sliertjes. Ze hangen mooi maar doen hun werk totaal niet. Vliegen kruipen er gewoon tussen door.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:30

Gydja schreef:
Ik zou nooit gaan voor vliegenmaskers met sliertjes. Ze hangen mooi maar doen hun werk totaal niet. Vliegen kruipen er gewoon tussen door.

Dat dus...
Op de plaats waar de ogen zitten vallen de sliertjes altijd op zij, waardoor de ogen nog gewoon te bereiken zijn door de vliegen.

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 11:32

Gydja schreef:

En als het paard een stap zet of even met zn hoofd schud? Maar dan kriig ie t zelfde effect als zonder masker :P Verstandiger om een ander masker aan te schaffen? Ik zie ook heel vaak mensen met vliegenfrontriemen, die zijn er alleen maar tevredeb over...
vuurneon schreef:
Binnen 10 minuten was die af bij mijn pony, nu krijgt mijn pony ook rustig halsters af dus t is niet helemaal goed vergelijkingsmateriaal.

Deze kan zonder halster om.

Het bandje onder de keel is wel te verstellen? Mijn paardje vind alles best, heb zelfs een keer een complete vliegendeken over zn hoofd getrokken. Kan m allemaal niets schelen :P

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:33

Sliertjes werken weldegelijk, een paard beweegt zijn hoofd!
Deze kun je ook zonder halster gebruiken en lijkt ook fijn omdat de oren beschermd zijn.
En voor die prijs kun je het natuurlijk best uitproberen. Bij welke winkel is dit?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:34

Ja dat vind die van mij ook prima: heb een Eczeemdeken maar hij werkt gewoon alles van zijn hoofd af :') band is te verstellen, maar ik weet zo even niet of deze gespen heeft of klittenband. Klittenband is helemaal een ramp :') wat zand ertussen en los!

Sliertjes werken voor mijn pony ook goed :) alleen blijft niet zitten :')

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 11:34

Snooki schreef:
Sliertjes werken weldegelijk, een paard beweegt zijn hoofd!
Deze kun je ook zonder halster gebruiken en lijkt ook fijn omdat de oren beschermd zijn.
En voor die prijs kun je het natuurlijk best uitproberen. Bij welke winkel is dit?

Divoza, de actie is geldig t/m morgen. Sraat onder t kopje Sale of Outlet shopping.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:35

ah top! thnx

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 11:37

Voor de prijs valt het idd te proberen. Ik ga vanmiddag even heen en haal m op. Dan zien we wel hoe lang het masker het volhoudt, of de sliertjes wel goed vallen, enz.
Ik laat jullie een reactie + foto zien!

Nog meer meningen zijn natuurlijk altijd welkom!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:41

ik heb een eczemer die zijn hoofd en met name zijn oren enorm schuurt in het seizoen. Nu krijgt hij bijna alle vliegenmaskers af en heb menig horror met maskers met slechte pasvorm gehad. Wat bij mij dus uit de 'test' is gekomen is een totaal elastisch masker met gaas voor de ogen en vanaf de neus alles bedekkend.
het voorbeeld vliegennetje zou je al aan een halster moeten knopen vrees ik, hier krijgt hij zo'n ding binnen 5 minuten af -O- maar goed, ene paard is het andere niet en voor die prijs, probeer het gewoon :-).

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:44

M_D_H schreef:
Gydja schreef:

Dat dus...
Op de plaats waar de ogen zitten vallen de sliertjes altijd op zij, waardoor de ogen nog gewoon te bereiken zijn door de vliegen.

Bij mij dus ook :') rot dingen. Ik heb voor de paarden een vliegemasker met zo'n gaasje. Werkt super, weet je zeker dat er geen vlieg bij kan.

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 11:47

Als t toch niet goed past kan ik toch ook gewoon terug gaan naar de winkel en het geld terugvragen? Of kan dat niet omdat dit een 'Sale' artikel is?
Ach, we zien wel... Voor deze prijs valt het altijd te proberen!

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:04

Kun je toch ff navragen bij de winkel?

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 12:11

Owwjaa hihi sorryyy ;)

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:14

:D

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 17:43

Ik heb m vandaag dus opgehaald en het eerste wat me gelijk opviel was de fleecestof aan de uiteinden. Dit voorkomt irritatie? Lijlt mij wel zo logisch :') En ow ja, er zit klittenband aan de keelriem... Gelukkig heb ik thuis van die clipjes dus kan ik m nog even "ombouwen". Heeele grote oren, is ook wat mij vrij snel opviel. Maarja, dat heb je met die oornetjes ook...
Zaterdag passen! Eerder gaat helaas niet lukken, te druk i.v.m. school.