Absorbine ultra shield EX en Black

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaE

Absorbine ultra shield EX en Black

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 08:01

Ik ga binnenkort op vakantie naar Duitsland met paard en heb gezocht naar een goed werkende vliegen en teken spray. Wij verblijven daar nl in de bossen.

Nu had ik via Amazon absorbine ultra shield gekocht. Nadat ik het thuis had zag ik dat de omschrijving in Duits was en dat daarop stond dat het omgevingstemperatuur was. Dus voor de stallen en voor hondenmanden.

Toen ben ik weer op internet gaan zoeken en vond ik dezelfde fles alleen met daarop EX en die is voor op zowel paarden pony's als honden.

Ik zag dat ultra shield in Duitsland geregistreerd staat als omgeving spray voor stallen....kom er echter niet uit of dat een formaliteit is daar omdat het misschien toch wel een beetje rotzooi is....maar dat het wel op je paard kan worden gespoten?!?

Heeft iemand ervaring hier mee? Met deze twee verschillenden uitvoeringen? Ik kom hem nl niet tegen op de absorbine website....

Groetjes saskia

pien_2010

Re: Absorbine ultra shield EX en Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:36

BRT → SV

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:27

Ik heb vorig jaar de Ultrashield EX gebruikt voor mijn paard. Je kunt het gewoon als een vliegenspray gebruiken op je paard. Ik vond dit merk niet beter maar ook niet slechter werken dan de vliegenspray die ik eerste gebruikte (Atex). Omdat hij vrij aan de prijs is heb ik het er niet voor over en koop ik een gewone vliegenspray en meng hem met hertshoorolie van de Paardendrogist.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:31

ik heb de ultra shield ex en die werkt echt zalig! ik heb een paard met een insectenallergie en ik spuit hem hier 1 keer in de 2 weken mee in en zo blijft hij allergie vrij. Andere spray's was het altijd mee rotsooien dat ze snel slijten.
Overgens is de ex versie van de spray sinds enkele maanden verboden (hier in belgië, de rest weet ik niet) omdat ze schadelijk zijn voor insecten en de omgeving of zoiets. Ik heb nu pas nog 2 bussen uit engeland laten overvliegen, omdat ie daar wel nog te krijgen is! Ik wil geen andere spray meer!

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:46

Zoe_97 schreef:
ik heb de ultra shield ex en die werkt echt zalig! ik heb een paard met een insectenallergie en ik spuit hem hier 1 keer in de 2 weken mee in en zo blijft hij allergie vrij. Andere spray's was het altijd mee rotsooien dat ze snel slijten.
Overgens is de ex versie van de spray sinds enkele maanden verboden (hier in belgië, de rest weet ik niet) omdat ze schadelijk zijn voor insecten en de omgeving of zoiets. Ik heb nu pas nog 2 bussen uit engeland laten overvliegen, omdat ie daar wel nog te krijgen is! Ik wil geen andere spray meer!

Oh wat fijn dat het bij jou wel goed werkt! Daarom had ik dit middel destijds ook gekocht ....

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:49

sprayde je wel goed en royaal over de hele vacht na het borstellen? door borselen als de spray nog niet volledig ingetrokken is haal je hem eruit. zelfs na een regenbui zit hij hier er nog super op!

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:29

Zoe_97 schreef:
sprayde je wel goed en royaal over de hele vacht na het borstellen? door borselen als de spray nog niet volledig ingetrokken is haal je hem eruit. zelfs na een regenbui zit hij hier er nog super op!

Ja dat wel .... maar misschien toch niet goed genoeg :( mijn paard gaat zeker met wat warmer weer en na het werk altijd even onder de douche. Heb het er dan toch denk ik afgespoeld.