Body protector - waar op letten?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Body protector - waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 21:46

Ik ben een eenvoudige huis-tuin-en-keuken-ruiter, rijd graag (en veel) buiten en overweeg een body protector aan te schaffen. Het aanbod is groot en de prijsverschillen immens.
Zo'n ding moet een beetje comfortabel zitten (lijkt me een kwestie van passen), maar waar moet ik verder op letten bij de aanschaf? Alle tips zijn welkom.

Angela

Re: Body protector - waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:14

Zorg dat je meerdere probeert, en kies degene die je het minste voelt zitten. Die ga je waarschijnlijk ook het snelste wel aan doen ipv in de kast laten liggen.

Als je een keuze gemaakt hebt, ga er dan ook in de winkel mee in een zadel zitten (gewoon op de zadelbok). Kies een zadel met een diepe zit, en voel of je dan ook geen last van het zadel hebt. Soms is de protector net te lang, en voel je hem bij iedere "zit" in het lichtrijden. De protector is dan dus toch niet geschikt.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:49

Een bodyprotector moet in de lengte goed passen. Is hij te kort, dan beschermt hij onvoldoende. Is hij te lang, dan kan hij juist schade veroorzaken bij een flinke val. Laat je goed adviseren in een ruitersportzaak :)

Edit: hier staan ook nog een aantal goede tips http://voorkomblessures.veiligheid.nl/p ... aardrijden
Laatst bijgewerkt door Corelli op 14-06-15 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:51

Hij moet aan de voorkant over je onderste rib vallen, dan beschermt hij goed. En inderdaad goed opletten dat de achterkant niet te lang is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:56

Uitkijken dat die aan de voorkant niet te kort is, en aan de achterkant weer niet te lang! Eventjes aan laten zodat het memory foam zich wat kan aanpassen, en natuurlijk passen op een zadel om te kijken of de achterkant niet in de weg zit :) Kies er een met blokjes!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:08

Blokjes hoeft niet. De Airowear vond ik beter zitten dan de Racesafe. Gewoon verschillende passen dus!

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:19

Als je voor race safe gaat kan je het ook laten aanmeten

Vampie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:48

Inderdaad meerdere modellen passen. Ik ben met de bodyprotectors ook telkens even op een stoel gaan zitten, zit al heel anders dan staand en je voelt meteen of hij niet te lang is!

lunabokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:53

Ik zou goed passen, als hij niet lekker zit ga je hem niet dragen en dat is echt zonde.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:55

Hij moet niet te kort zijn van achteren dan is je rug niet goed beschermd, maar ook weer niet te lang want dan tikt ie achter tegen het zadel. Idd veel verschillende gewoon uitproberen :D

Noukie_1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:17

dat hij lekker zit is sowieso goed!