Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
SMGL schreef:Beste Bokkers,
Na een stop van 2,5 jaar, heb ik vandaag besloten de paardensport weer op te pakken.
Voor die 2,5 jaar heb ik 8 jaar intensief gereden, maar heb alles verkocht...
Dus ben ik weer opzoek naar nieuwe rijlaarzen, maar ik loop er tegen aan dat het nog best lastig is om laarzen te vinden in mijn maat (44).
Lopen hier meer mannen/heren tegen aan?
Wat is overigens praktisch gezien kenmerkende verschillen tussen chaps en rijlaarzen?
Ik wil het liefste gaan voor leren rijlaarzen, met een hoge boog bij mijn knie schijf, dit vind ik voor dressuur erg netjes en mooi!
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, brand los!
Kunnen evt zelfs op maat gemaakt worden.
Angela schreef:Petrie heeft ook maat 44 in de collectie (standaard maten)
http://www.rijlaarzen.nl/nl/service/petrie-maat-tabel/
Haunting schreef:Ik rijd met jodhpurs en jodhpurbroek. Zo heb ik geen rijlaarzen nodig. Maar wil ze ooit ook nog wel eens en kan beamen dat het voor ons mannen soms best lastig is (heb zelf ook mt 44).
Vreemd eigenlijk voor een sport waar (voornamelijk buiten Nederland) heel veel mannen aan deelnemen.
SMGL schreef:Haunting schreef:Ik rijd met jodhpurs en jodhpurbroek. Zo heb ik geen rijlaarzen nodig. Maar wil ze ooit ook nog wel eens en kan beamen dat het voor ons mannen soms best lastig is (heb zelf ook mt 44).
Vreemd eigenlijk voor een sport waar (voornamelijk buiten Nederland) heel veel mannen aan deelnemen.
Inderdaad, merk het met rijbroeken ook, weinig keuze
.
SMGL schreef:Beste Bokkers,
Na een stop van 2,5 jaar, heb ik vandaag besloten de paardensport weer op te pakken.
Voor die 2,5 jaar heb ik 8 jaar intensief gereden, maar heb alles verkocht...
Dus ben ik weer opzoek naar nieuwe rijlaarzen, maar ik loop er tegen aan dat het nog best lastig is om laarzen te vinden in mijn maat (44).
Lopen hier meer mannen/heren tegen aan?
Wat is overigens praktisch gezien kenmerkende verschillen tussen chaps en rijlaarzen?
Ik wil het liefste gaan voor leren rijlaarzen, met een hoge boog bij mijn knie schijf, dit vind ik voor dressuur erg netjes en mooi!
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, brand los!