Bedankt voor je reactie Sappos.
Ik ga het inderdaad zo aanpakken. Het andere paard ligt goed in de kudde, is hier een stabiele factor en is heel rustig tegenover die kleine uk terwijl hij toch zijn grenzen aangeeft.
Gisteren bleef er ene de hele tijd aan die kleine plakken maar die gaf zijn grenzen totaal niet aan, liet zich in zijn hielen bijten en aan zijn manen trekken van die kleine. Die kleine begreep er daarna natuurlijk niks van toen de andere paarden dat opeens niet goed vonden en zo begon het gedonder een beetje denk ik.
Zijn maatje nu heeft hem rustig en duidelijk op zijn plaats gezet. die kleine mocht eerst helemaal niet in de buurt komen, maar mag dat na uitnodiging van het andere paard nu wel. Hij wil alleen niet met die kleine uk spelen. In zoverre begrijp ik de opmerking van andere bokkers dat hij een maatje nodig heeft heel goed.
komende tijd blijft zijn "oppas" mooi bij hem in de weide zodat hij die kleine uk goed kan opvoeden. Als dit helemaal rustig en stabiel is, gooien we er nog ene bij, en als dat goed gaat kunnen we nog eens nadenken over introductie in de groep.