ruiterpad oostermaet (lettele)?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

branki

ruiterpad oostermaet (lettele)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 19:29

Weet iemand of er op het landgoed Oostermaet tussen Lettele en Okkenbroek een ruiterpad loopt?
Sinds kort is het mij opgevallen dat er bij de parkeerplaats aan de Oostermaetsdijk paaltjes met een hoefijzer staan.
Ben benieuwd of iemand daar al gereden heeft.

Symbeami

Re: ruiterpad oostermaet (lettele)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:38

Ja, ik heb daar al vaak gereden, maar dat wist je toch? ;) Er staan nu allemaal nieuwe paaltjes, er stonden er eerder ook wel wat, die waren toen ineens verdwenen, maar nu staan er een heleboel nieuwe.
Het pad is niet heel lang, maar best leuk voor een ritje.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:40

@Symbeami en @branki,

Dit is wat Ruiteren & Mennen aan ruiter en menroutes op de planner heeft staan in jullie regio.

http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =279#stap4

Maar als er inmiddels nog meer routes zijn aangelegd geef die dan even aan ons door, zodat we deze ook op de routeplanner kunnen intekenen.

Veel plezier en alvast bedankt.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:23

Hoi Yvette01, die linkt niet naar onze regio...... onze regio is Bathmen, Overijssel. Ik heb wat moeite met het lezen van die kaartjes.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:51

Symbeami schreef:
Hoi Yvette01, die linkt niet naar onze regio...... onze regio is Bathmen, Overijssel. Ik heb wat moeite met het lezen van die kaartjes.

Sorry, had de link niet gecontroleerd. Ik bedoelde deze: http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =548#stap4

Mag ik vragen wat je bedoelt met je opmerking over het lezen van de kaartjes?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:46

Natuurlijk mag je dat vragen, maar dat van die kaartjes lezen ligt voornamelijk aan mij. Ik neem aan dat de blauwe lijn de menroute is? Zijn de streepjeslijntjes dan ruiterroutes? Want als dat zo is, dan staat de route waar wij het over hebben er wel op.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:17

Symbeami schreef:
Natuurlijk mag je dat vragen, maar dat van die kaartjes lezen ligt voornamelijk aan mij. Ik neem aan dat de blauwe lijn de menroute is? Zijn de streepjeslijntjes dan ruiterroutes? Want als dat zo is, dan staat de route waar wij het over hebben er wel op.

Op de routeplanner zijn zowel ruiter-als menroute middels een blauwe lijn zichtbaar gemaakt. Indien een traject niet geschikt is voor menners, dan staat dat aangegeven met een icoontje van een menner met een rood kruis erdoor.

De gebruikte kaart (ondergrond) van de routeplanner is van Open Street Maps. De wegen paden en stippellijntjes die je daarop ziet staan los van de routeplanner. Ze kunnen voor paarden geschikt zijn, maar dat is ons dan niet bekend.
Daarom steeds onze oproep aan plaatselijke ruiters en menners om de hun bekende routes aan ons door te geven, zodat wij ze kunnen opnemen op de routeplanner.

Voorwaarde is wel dat routes veilig dienen te zijn voor mens en dier, paarden er welkom zijn en
aantrekkelijk om te rijden.
Het mogen, maar hoeven niet altijd "officiële" en gemarkeerde paardenroutes te zijn.