[tao] Welke trailer bij deze eisen.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

[tao] Welke trailer bij deze eisen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 14:52

Een nieuwe trailer want de oude is versleten.

Eisen die we hebben.

1,5 paards
Zadelkamer
Losse rubber mat.
Grote pre is een aluminium bodem
Evt. Aluminium wanden.
Trapbescherming

Welke merken hebben dit en zijn ook goed?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:57

Humbaur, Henra, X-trail, Cheval-Liberté maar ze hebben allemaal een rubber verlijmde bodem, hier kan je natuurlijk wel zelf een losse rubbermat overheen leggen.

Al deze trailers zijn er met alu bodem of volledig aluminium opbouw. Zadelkamer en trapbescherming zijn vaak extra opties, soms zit trapbescherming er standaard in.

xxrossiexx

Re: [tao] Welke trailer bij deze eisen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:02

waarom wil je een losse rubberen mat?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:07

Ifor Williams.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 18:27

xxrossiexx schreef:
waarom wil je een losse rubberen mat?

Zodat je er voor kan zorgen dat alles droog blijft. We hebben nu een gietvloer en dat vindt ik niks. Hij is niet waterdicht dus al het vocht blijft er onder hangen met alle gevolgen van dien. Als je een losse mat hebt kun je dit beter ventileren

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:01

Neem dan een gecombineerde kunststof aluminium bodem, dan zit je niet te rommelen met lossen matten. Er zijn verschillende trailers die dit hebben, Humaur weet ik zeker, volgens mij ook Cheval Liberte. Die kunnen niet doorlaten.

Ik zet mijn trailer overigens altijd iets op afschot, zodat het water er altijd uit kan lopen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 21:05

ingvdh schreef:
Neem dan een gecombineerde kunststof aluminium bodem, dan zit je niet te rommelen met lossen matten. Er zijn verschillende trailers die dit hebben, Humaur weet ik zeker, volgens mij ook Cheval Liberte. Die kunnen niet doorlaten.

Ik zet mijn trailer overigens altijd iets op afschot, zodat het water er altijd uit kan lopen.

Kan dat ook dan? Heb je dan een anti slip profiel in het kunststof zitten dan?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:11

Mijn Weijer heeft een aluminium bodem met een gietvloer. Fijne trailer, eenvoudig maar goed! Voorzien van al jouw eisen, alleen heb ik geen zadelkamer. Deze is wel leverbaar.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 21:20

Starbreeze schreef:
Mijn Weijer heeft een aluminium bodem met een gietvloer. Fijne trailer, eenvoudig maar goed! Voorzien van al jouw eisen, alleen heb ik geen zadelkamer. Deze is wel leverbaar.

Ik wil juist geen gietvloer.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:21

In mijn vans fautras zit een massief kunststof bodem, dat vind ik ook wel ideaal! Is van zichzelf heel goed anti slip, dus daar hoeft verder niks in of op.
Ik heb een 3 paards, dus heel iets anders dan jij zoekt, maar wel een super fijne trailer, dus misschien nog wel interessant om daar nog naar te kijken?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:42

belle_boef schreef:
Starbreeze schreef:

Ik wil juist geen gietvloer.

Die kunnen ze vast achterwege laten, de trailer kan precies zo gemaakt worden als jij wilt. Je zou ook nog een losse mat erover kunnen doen als je bang bent dat hij lek raakt. Maar met een aluminium bodem hoef je je sowieso al minder zorgen te maken daarover.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:04

In mijn Humbaur zit een alu-comb vloer zoals ze het noemen, hij is anti-slip. Ik vind hem perfect, bezem erover en schoon. Mijn trailer is volledig aluminium, met zadelkamer.

Vriendin heeft een Cheval liberte en heeft ongeveer dezelfde bodem. Deze is standaard heel volledig uitgerust met trapbescherming, ik heb zelf rubber in de trailer gelijmt.