Nieuwe pony; voor het eerst ECHT buitenrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSBSx

Nieuwe pony; voor het eerst ECHT buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 09:20

hoe was het voor jullie om voor de eerste keer met je paardje of pony buiten te gaan rijden? voor mij en mijn moeder was het afgelopen week... wel eerder maar dat was over de weg langs het weiland. nu waren we dus echt is even op stap gegaan, mijn moeder en ik waren wel een klein beetje gespannen maargoed.. dat mag toch? toen we de bocht omgingen voelde het al super vertrouwd voor mij en mijn moeder relaxte zich ookal. mijn pony (Romana) hebben we nu sinds een paar maand en het werd wel tijd dat we een keer op stap gingen. Ze is bang voor trekker (die rijden hier heel veel) maar toch vond ze het allemaal prachtig! En op gegeven moment was er links in een weiland een grote trekker bezig en kwamen er fietsers, 2 andere paarden, een auto en lopers... nou gekker kon niet! ze bleef super relaxt maar mijn moeder werd wel iets gespannen, ik bleef ook wel relaxt. Toen we wat verder reden zag ze zogenaamd dingen in de berm en sprong ze steeds iets weg haha, kheb zo om mn paardje gelachen! ze probeert me wel iets uit bij buitenritten maar daar kan ik wel om lachen! nu is mijn vraag aan jullie: hoe was het voor de eerste keer op pad met je paardje en hoe is dat nu?
*\o/*

samxoxo

Re: Nieuwe pony; voor het eerst ECHT buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:46

Heb ik toevallig gisteren gedaan:) en wat was het leuk! vanaf onze stal kan je bijna gelijk het ruiterpad op. Daar heerlijk door het bos gestapt en hij werd alleen onrustig van gillende kinderen die door een sproeier heen renden. Toen we bijna terug op stal waren besloten we nog een stukje langs een drukke weg te gaan. Dus wijb gaan daar heen, erop voor bereid dat hij het wel weer spannend zo vinden (met spannend bedoel ik: snuiven, af en toe stilstaan) maar hij liep erlangs alsof hij het niet zag! heel blij maar ook verbaasd dus verder gestapt tot er een stoplicht aankwam waar hij ook geen kik bij gaf! hij liep zo langs de paal en toen we net niet optijd aan de andere kant waren (was een aardig stuk, voor fietsers, natuurijk wel gewacht tot hij opnnieuw op groen ging zodat we alle tijd hadden) en de auto's achter hem langs raasde gingen de oortjes even naar achter en dat was het:) Toen nog onder een viaduct door geweest en over een bruggetje, weer super braaf! wat ben ik trots op mijn toppertje!

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:06

De eerste keer was op de manege, dat vond ik echt über spannend. Nu rijd ik dagelijks buiten. Heerlijk!

Hippe_Hannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:18

Goh, wat hebben jullie brave buitenrittenpaarden!!

Met die van mij was mijn eerste buitenrit echt niet relaxed! De eerste buitenrit met mijn oudste (ervaren buitenrittenpaard toen ik hem kreeg) ging vooral heel hard en remloos. Hij was verder niet schrikkerig, maar hij had zoveel energie, dat was niet in te houden. Gelukkig is hij inmiddels een stuk controleerbaarder, hoewel hij nog steeds graag hard gaat. ;-)

Mijn jongste (die het nog moet leren) doet het aan de ene kant heel braaf. Van veel dingen is hij totaal niet onder de indruk. Maar als hij iets in zijn hoofd heeft, dan doet zijn kont vrolijk mee, en heb ik heel veel moeite om hem onder controle te houden. De eerste buitenrit verloor ik de controle, hij galoppeerde te hard door een krappe bocht, gleed uit, en we lagen samen op de grond.

Ben ik de enige die wat sensationelere eerste buitenritten heeft gehad?

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:36

mijn eerste eigen buitenrit helemaal alleen was doodeng. ik moest alleen terug rijden naar huis vanaf de manege (normaal met mn moeder maar die was er niet) dus drie kwartier naar huis gestapt waarbij ik strak gespannen was terwijl onze fjord heel braaf stapte.
verder zijn mijn 'eerste buitenritten' of het nou een nieuw paard was (van ons of iemand anders) altijd redelijk soepel geweest zolang ik niet teveel van ze verwachtte.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 10:50

wat leuk om allemaal te lezen!

LisaDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:52

Mijn eerste 'buitenrit' met mijn paardje ging niet zo soepel :+ Na 300 meter vond hij het te spannend zonder zijn vriendjes en verzette hij geen stap meer -O-
Gelukkig gaat dat tegenwoordig heel goed!