Jouw rijkleding?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ItsAnniek

Jouw rijkleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 22:05

Ik wist zo gauw niet wat voor onderwerp ik zou moeten doen.

Ik ben op zoek naar "betere" rijkleding, dus was mijn vraag aan jullie wat jullie aan outfit dragen. Denk daarbij bijv. aan rijlaarzen of jodpurhs, bodywarmer of vest... En van welk merk zou dat dan zijn? En zou het niet al te duur zijn? En waar haal jij je rijkleding dan?

RSFotografie

Re: Jouw rijkleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:11

Hii,
Ik draag meestal polo's met rijden of gewoon een normaal shirt!
Mijn rijkleding haal ik eigenlijk altijd bij Divoza!
Het merk Mondoni vind ik erg fijn, heb daar rijbroeken, shirts en laarzen van! Mondoni is het eigen merk van Divoza echt een aanrader!

ItsAnniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 22:13

AGMRomyx schreef:
Hii,
Ik draag meestal polo's met rijden of gewoon een normaal shirt!
Mijn rijkleding haal ik eigenlijk altijd bij Divoza!
Het merk Mondoni vind ik erg fijn, heb daar rijbroeken, shirts en laarzen van! Mondoni is het eigen merk van Divoza echt een aanrader!

Bedankt voor je reactie! Ik ga zeker kijken voor zo'n polo shirtje. ;)

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:18

Rijd zelf ook altijd in een polo.
Rijbroeken verschillen wat, heb van BR, PRO, Horka ligt er net aan wat ik tegenkom
Heb leren jodphurs van de Decathlon en Leren rijlaarzen van Kallee K.
Ik bestel shirts meestal via internet.
Rijbroeken en laarzen ga ik altijd passen, vind dat hier nog best wel verschil in kan zitten kwa
modellen.

xloveedx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:18

ik draag meestal een polo van harry's horse, ik haal ze altijd bij rodeo outlet in zuid beijerland. ik heb ook rijbroeken van harry's horse en die heb ik bij epplejeck, divoza en rodeo outlet gekocht. ik heb rijlaarzen van mondoni ( http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html in het zwart). ik vind wel dat deze laarzen van heel zacht leer zijn en ik rijd altijd met sporen dus er staat een hele afdruk in mn laarzen :+

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:19

Rijbroeken inderdaad Meestal mondoni, prima prijskwaliteit verhouding! Verder gewoon een shirt uit mn kledingkast van de stapel met minder mooie shirtjes. Paar kousen van stapphorse of decathlon. Laarzen pétrie olympic. Cap heb ik geen idee vaN, die heb ik al zo lang! Horka denk ik maar weet ik niet zeker

Blijgeestig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:23

Rijbroeken van ej zelf en jodpurhs van ej zelf, met een shirt en meestal een sweater.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:27

Debby614 schreef:
Rijbroeken inderdaad Meestal mondoni, prima prijskwaliteit verhouding! Verder gewoon een shirt uit mn kledingkast van de stapel met minder mooie shirtjes. Paar kousen van stapphorse of decathlon. Laarzen pétrie olympic. Cap heb ik geen idee vaN, die heb ik al zo lang! Horka denk ik maar weet ik niet zeker

enige verschil is dat mijn cap van equitheme is en ik met petrie leeds rijd :) en rijbroeken? gewoon een simpele van bos ruitersport

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:30

Ik heb decathlon rijbroeken maar je merkt echt een enorm verschil met de duurdere merken. Niet zo zeer qua kwaliteit al heb ik ze niet veel gedragen, maar meer qua hoe ze zitten (met het rijden).
Inderdaad Mondoni, Harry's Horse of Imperial Riding vind ik fijne merken. Ik koop eigenlijk nooit paardrij shirts en jassen aangezien de shirtjes die ik al heb voor gewoon even goed kunnen. Sokken vind ik bij goedkopere merken wel okee want het zijn sokken :+
Voor m'n rijbroeken heb ik de drie bovenstaande merken, mn cap is van harry's horse, mijn jodhpurs zijn van Mondoni (divoza's eigen merk) en mijn chaps zou ik zo niet weten, die waren een goedkoper merk (wel in een winkel die luxere merken verkoopt, dus het is geen simpel merk).

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:22

Rijbroeken van Kingsland, als je er eenmaal aan begint wil je niets anders meer.. Ze zijn aan de prijs maar ik vind ze het geld heel erg waard. En meestal met een polo, de meesten ook van kingsland maar dat is altijd maar net wat ik tegen kom.
Mn trainingslaarzen zijn van Mondoni en mn wedstrijdlaarzen pétrie Athene. Mondoni vindt ik fijn omdat ze zo soepel zijn maar de kwaliteit is wel aanzienlijk minder dan die van pétrie.
En dan mn cap.. goede vraag? Heb m al heel lang. Wil een nieuwe halen maar wacht nog even tot er nieuwe normen zijn, voor ik volgend jaar weer een nieuwe aan kan gaan schaffen. :P
Ik haal mn spul meestal bij Epplejeck of Divoza, zitten beiden redelijk in de buurt en kan er altijd wel slagen.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:26

Heb laarzen van Ariat, bij de plaatselijke ruitersport gekocht.
Rijbroeken van: QHP, HKM en La Valencio (plaatselijke ruitersport en Divoza)
Cap: Horka (plaatselijke ruitersport) en Kep Italia (Divoza)
Polo's: H&M, Sting en Equitieme.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:28

Ik heb rijbroeken van ej eigen merk maar ook Harry's horse Eurostar en prorider. Petri rijlaarzen, shirts gewoon normale die ik niet meer draag en sweaters ook gewoon normale. Cap is een Harry's horse

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:34

Ik heb vaak een Polo of t-shirt aan. De t-shirts zijn gewoon van de Sting. :j Ik gebruik graag een bodywarmer of jas. Het zomerjasje is van Subscribe en de bodywarmer van HV Polo. De rijbroeken verschillen. Het hangt er een beetje vanaf wat ik tegen kom. Ik heb nu een witte broek van Eurostar(zeer goede kwaliteit), twee rijbroeken van PK, en een Pikeur rijbroek. Vind de pikeur en PK super fijn! De pikeur blijft het kunstleder gewoon heel mooi van en de stof ook. De PK blijft de stof ook heel mooi van.

Ik heb twee paar rijlaarzen. Petrie Athene voor de wedstrijden en Mondoni voor trainen. Ik heb de mondoni's al zo'n 5 à 6 jaar en ik vind ze nu wat worden, maar verder nog erg fijn. De Mondoni laarzen zijn wat soepeler dan de petrie, dat vind ik er erg fijn aan. Ik heb een cap van Acro, dat vind ik eigenlijk een onding. Ik krijg er een rode afdruk van en hij zit gewoon niet lekker. Maarja met alleen passen kun je niet heel goed voelen of een cap nou echt lekker zit... Ik wacht ook de normen af en dan haal ik ook een andere op.

IsahxGrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:25

Ik draag een rijbroek van Gersemi, Fouganza of Eurostar. Daarbij draag ik gewoon een normaal tshirt, hoodie of trui. Ligt aan het weer. Ik heb een winterjas voor bij het paardrijden die ik op de Horze site heb gekocht. Erg goede en super warme jas. Ideaal dus als het vriest! Het heet de "WinterRider Jas". Deze kan je ook gewoon aandoen naar school of iets anders. In de lente als het te koud is om geen jas aan te doen, en te warm om wel een jas aan te doen draag ik gewoon een hoodie.
Verder rijd ik met jodphurs en chaps, ook gekocht bij Horze. Ik weet niet van welk merk mijn cap is, dat weet ik nu zo even niet. Ook rijd ik met handschoenen (Roeckl Polartec), ook online gekocht op Horze.

Ik kijk vaak rond op Horze, Divoza en Epplejeck maar heb eigenlijk alleen maar op Horze spullen gekocht. Is daar ook bijna altijd wel korting. Is er geen korting op bijv. de jas die je wilt kopen dan kan je net zo goed 2 weken wachten en dan zijn ineens meer dan de helft van alle jassen voor een bepaalde tijd afgeprijsd. Het is überhaupt niet zo heel duur.
Mijn rijbroeken koop ik bij de ruitersportwinkel Braaaf in Amstelveen. Dit omdat ik lange maar dunne benen heb en het altijd een hele zoektocht is naar rijbroeken. Daarom beter passen dan online bestellen.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:32

Ik draag een donkerblauwe pikeur rijbroek, simpele sokken, goedkope jodphurs (deze worden over een tijdje geüpgraded) met chaps. Een hempje met een vest. Of een trui/'S zomers een tshirtje. Een jas van the Sting op weg naar de paarden. En ik rij met handschoentjes van een niet te duur merk (naam vergeten).

Ik vind de kleren die 'speciaal' voor paardrijden zijn/ van die merken meestal echt heel erg duur. Dus ik ga gewoon naar de H&M en zo ... Gaat daarna gewoon in de was :j

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:35

Ik heb 2 Eurostar rijbroeken, een van HV Polo en een huismerk van een ruitersport zaak hier in de buurt :)
De Eurostar zijn echt mijn favoriet! Qua shirtjes draag ik meestal shirtjes die ik normaal niet meer aan heb. Die schuiven automatisch door naar de kast met paardenkleding.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:39

Ik heb behalve laarzen cap en rijbroek niet perse rij merkt kleding aan.
Vooral laagjes zodat als ik het warm heb wat uit kan doen.
Polos bodywarmers en paar goede vesten zijn altijd wel erg fijn haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:44

Ik heb 7 rijbroeken, HH, Rider Pro, Mondoni, HKM, ES.
Schoenen en leren chaps van Ariat, en shirtjes/vesten/truien vaak die ik niet meer aandoe naar school oid :).
Mijn langemouw rijshirtjes haal ik bij de HEMA. Niet duur en zitten heerlijk!

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:47

M'n laarzen weet ik niet, die heb ik van een vriendinnetje gekregen omdat ze te klein waren voor haar. Mijn rijbroeken zijn van de ej en mijn cap is volgens mij van de decathlon, maar die heb ik al zo lang dat ik dat eigenlijk niet meer zeker weet.

Ik draag verder gewoon oude shirts/truien/jassen die ik in het dagelijkse leven niet/amper meer draag. Kan prima in de was en dan merk je er niets meer van :) .

Marizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:53

Ik heb allerlei merken rijbroeken liggen; PK, Anky, Mondoni, Epplejeck, RiderPro en Harry's Horse. De meeste zijn van Epplejeck en daar ben ik dik tevreden over. Echt fijne en mooie broeken voor een meer dan redelijke prijs. Ik wacht altijd bewust op de keuze kortingsacties wanneer ik weer een broek nodig heb. Qua rijsokken ben ik erg tevreden over Stapp Horse, HV polo en Harry's Horse.

Heb een superfijn 'jasje' van Horka waar je het niet te warm in krijgt (iets met cool/dry materiaal??). Daar zweer ik bij. Verder qua shirts gewoon polo's van The Sting en shirts waar ik voor 'gewoon' op uitgekeken ben, die krijgen dan een tweede leven als 'paardenkleding' :P

Qua laarzen is Mountain Horse echt top (wel vaak een wat 'lompere' laars), erg goede kwaliteit en een dikke zool met veel profiel.

Amberr09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:35

Ik zweer bij technicals softshelljasjes van Anky! Koop ze wel in de aanbieding hoor, anders zijn ze erg duur ;)
Rijbroeken heb ik momenteel van Vincere en Gersemi, zitten ontzettend fijn en zijn zeer geschikt voor mijn lange benen.
En rijlaarzen zweer ik bij Ariats. Heb chaps, jodphurs en winterrijlaarzen.
Ook oude shirts die ik in het dagelijks leven weinig draag, trek ik vaak met rijden aan.

NPfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 01:26

Zelf draag ik meestal een paardrijbroek af en toe spijkerbroek en hempje of tshirt erop en een vest en gewoon stal schoenen

Noukie_1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:55

ik pas me aan, aan het weer buiten. tis vaak shirtje of gewoon een trui of een vestje

Yvonne2605

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:21

De kleding van Horka, Red Horse en HB ruitersport is leuk, mooi en betaalbaar. Verkrijgbaar bij: www.ruiterkids.nl
Misschien zit er iets voor je bij? :-)

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:27

Rijbroek van Cavallo, enige rijbroeken voor mij die heerlijk zitten en die ik niet binnen 3mnd gesloopt heb ;-) Ik koop ze tegenwoordig via marktplaats. Model en maat weet ik, dus is spaar zo 150euro per broek uit +:)+

Verder rij ik met sportshirts, verschillende merken. Maar wel shirtjes om in hard te lopen enzo, van die dry-tec/dry-fit shirts. Zeker zomers erg fijn, minder last van zweten e.d. Ook deze koop ik 2e hands, vind ze nieuw echt te duur.

Ik rij met chaps en rij-schoenen. Schoenen bij Kramer vandaan (http://www.kramer.nl/STEEDS-Rijschoenen ... &ci=256932), chaps zijn ondertussen zou oud dat ik het merk niet meer weet.