Welk rijjasje?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silvershardo

Welk rijjasje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 20:57

Hallo,
Sinds n paar maandjes ben ik op zoek naar een nieuw jasje maar ivm mijn lengte van bijna 1.90m en mijn breedte van een spijker is dat niet erg makkelijk :')
Nu heb ik een rijjas van Manfredi gevonden op internet en heb deze even bij de divoza gapast, wat een geweldig spul!
Maat 40L (long) past mij gewoon super mooi *\%/*
Ik helemaal happy totdat ik nog eens naar het prijskaartje keek -O-

Deam wat een teleurstelling zeg!
Ik als 15 jarig kind kan niet even zomaar €450 neerleggen.

Maar om even tot een punt te komen, weten jullie een ander merk die hetzelfde uitvalt voor een goedkopere prijs?
Natuurlijk weet ik dat ik niet zomaar een jasje in mijn lengtemaat kan kopen die binnen een prijsklasse van €150 valt dus zijn alle tips welkom!!!

Hoop stiekem dat iemand een 2de hands jasje van manfredi in het donkerblauw heeft maar dat is hoogst onwaarschijnlijk :+

lisaislisa

Re: Welk rijjasje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:52

Lastig, want volgensmij zijn de meeste softshell jasjes behoorlijk kort..

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 09:21

Ja klopt en ik ben nog steeds niet echt in "de breedte aan het groeien" dis zijn de meeste jasjes te breed....

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 12:52

silvershardo schreef:
Ja klopt en ik ben nog steeds niet echt in "de breedte aan het groeien" dis zijn de meeste jasjes te breed....

Ja lijkt mij ook erg lastig, ik denk dat je dan gauw op maat gemaakte jasjes moet zoeken, maar die zijn idd erg duur :Y)
Misschien bokt markt en marktplaats afspeuren naar een passend (merk)jasje?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 13:28

Misschien vind je wel een jasje wat wat breder is wat je wel netjes kan (laten) inmaken. Zonder de overschot af te knippen, dan kan je achteraf als je wat in de breeddte uitzet het nog eens aanpassen.

Anders zou ik kijken naar een gewone blazer, knoopje of 2 bijzetten zodat het vanboven wat meer dicht is. Je kan het eventueel nog pimpen met wat biesjes, leuke knopen,... Je kan er zelfs een split in maken als dat er nog niet in zit.
Hier staan wel wat ideetjes op: [RUI] Zelf een rijjasje maken #2
Als je een paar van mijn jasjes wil zien, moet je gewoon naast mijn naam op geplaatst klikken In dat topic. Ik heb als laatste gereageerd. Ik heb er een 3 tal op staan, ben nu bezig met een 4e.

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 20:19

Waaw leen bedankt voor de tips zal eens rond kijken of ik daar wel het geschikte persoon voor ben om t te maken maar wat kan jij dat goed zeg! :wow:

Maar als ik ergens een goedkoop jasje smaller wil maken is tie alsnog niet lang genoeg aan m'n armen -.-
En als ik daar iets aan moet maken valt dat wel heel erg op denk ik....

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:23

Pikeur diana en kentucky concours vallen behoorlijk lang uit. Van pikeur weet ik sowieso dat ze lengtematen hebben

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 21:17

Helaas is dit n dressuur jasje... Toch bedankt voor je moeite!

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:26

Pikeur en kentucky hebben alle modellen in lengte maten. Hangt misschien niet in de winkel. Maar is dan wel te bestellen. En van pikeur weet ik dat ze eerder met bestellen. De mouwlengte ook nog konden aanpassen(verlengen). Als de lengte maar nog te kort was op de armen.

Zou even vragen bij een goede ruitersport in de buurt. Of zelf even contact opnemen met pikeur.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:42

Jasje op maat laten maken?
Toevallig heb ik er vandaag 1 aan laten meten. Alles wat je wil is eigenlijk mogelijk. Ben totaal 200 euro kwijt.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:48

Ik zit ook te denken aan pikeur jasjes. Bijvoorbeeld de Diana. De meeste klassieke dressuurmodellen vallen wat langer. Softshell zijn zo goed als altijd kort.

Edit: zie nu pas dat de Diana al genoemd is :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:52

Ik ben zelf ook redelijk lang, 1.86m maar niet bepaald de breedte van een spijker :Y)
Qua lengte past de Harry's Horse St. Tropez mij prima. Het enige jasje met een confectiemaat (niet eens lengtemaat!!!!!) waarvan de armen lang genoeg zijn. Vriendin van mij heeft dit jasje maat M, is ook aardig lang (zeker de 1.80m voorbij) en daarvan zijn de armen ook lang genoeg. Jasje blijft ook erg mooi aansluiten.

Afbeelding

Ik draag trouwens een XL.

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 21:57

Melissa ik ben dan al snel bang dat als alles helemaal is uitgewerkt ik het uiteindelijk niet mooi vind maar waar heb je dat laten doen??

Janine bedankt voor je tip heb dit rijjasje ook aangehad maar paste van geen kanten :')

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:02

Dat is inderdaad een gokje. Ik heb het aan laten meten bij dressure in Enschede.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:05

silvershardo schreef:
Melissa ik ben dan al snel bang dat als alles helemaal is uitgewerkt ik het uiteindelijk niet mooi vind maar waar heb je dat laten doen??

Janine bedankt voor je tip heb dit rijjasje ook aangehad maar paste van geen kanten :')

Oei... dat is flink balen dan!
En voor dit of andere jasjes geen coupeuse in de buurt? Dat was mijn idee met dit jasje, het is er nog niet van gekomen, omdat ik ook nog niet weet wat ik er mee wil. Qua pasvorm mankeert er weinig aan, maar ik wilde er gewoon wat blingbling op. Ik denk ook dat de stof van dit jasje niet eenvoudig is voor het aanpassen van de pasvorm. Maar er zijn vast genoeg jasjes met een redelijke prijs (Equi Theme, Rider Pro etc.) die je prima kan laten vermaken.

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 22:30

Janine1990 schreef:
silvershardo schreef:

Oei... dat is flink balen dan!
En voor dit of andere jasjes geen coupeuse in de buurt? Dat was mijn idee met dit jasje, het is er nog niet van gekomen, omdat ik ook nog niet weet wat ik er mee wil. Qua pasvorm mankeert er weinig aan, maar ik wilde er gewoon wat blingbling op. Ik denk ook dat de stof van dit jasje niet eenvoudig is voor het aanpassen van de pasvorm. Maar er zijn vast genoeg jasjes met een redelijke prijs (Equi Theme, Rider Pro etc.) die je prima kan laten vermaken.

Nee vgm zit er hier niet even een in de buurt maar ik zal eens rond kijken Tnx!

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 10:50

Iemand misschien nog een ander alternatief? :')

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:55

ik ben ook zo dun als een spijker en heb de harrys horse st tropez maat xxs (ben 1.65 cm) is echt gelee mooi getailleerd en past perfect

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 14:18

Ja hannelover heb deze ook aan gehad maar ik ben 1.90m en hrb dus ook lange armen.
Paste dus onderaan niet... _O-

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:30

Ohw _O-