Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toelichting:
ten tweede, nog zoiets leuks ; als ze de mogelijkheid hebben om mee te lopen langs het draad komen vaak de jolige sprongen waar de meeste paarden het nog al eens van op de heupen krijgen. Ondanks dat de mijne op de boerderij staat en dagelijks koeien te zien krijgt blijven ze altijd nog spannend onderweg. Probeer oogcontact te vermijden, werkt tot nu toe het beste bij mij Traiectum schreef:Een aantal westernstallen organiseert regelmatig koeienclinics. Eigenlijk bedoelt om je paard te leren werken met vee, maar stap 1 is paardlief overtuigen dat die dingen niet eng zijn
Je hoeft (meestal) geen western te rijden om mee te kunnen doen
Andere optie: meegaan met een paard dat niet bang van koeien is, en in het begin het dappere paard tussen de angsthaas en de koeien houden.
dom paard. Schotse hooglanders zijn dan wel weer eng
tiwi1969 schreef:Paarden en koeien hebben een ding gemeen, hun voorliefde voor dat groene spul op de grond.
[ [url=m/ygshQT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jong geleerd is oud gedaan.
Verder kan ik je niet echt helpen, behalve oefenen, oefenen, oefenen
Shenavallie schreef:tiwi1969 schreef:Paarden en koeien hebben een ding gemeen, hun voorliefde voor dat groene spul op de grond.
Ik wilde al een reactie plaatsen dat de angst voor koeien meestal de onbewuste angst van de ruiter is, omdat paarden en koeien juist heel goed samen kunnen. Gelukkig heb jij er een foto bij geplaatst! Bij ons in de regio staan ook paarden en koeien bij elkaar.
SandraVerl schreef:Shenavallie schreef:
Ik wilde al een reactie plaatsen dat de angst voor koeien MEESTAL de onbewuste angst van de ruiter is, omdat paarden en koeien juist heel goed samen kunnen. Gelukkig heb jij er een foto bij geplaatst! Bij ons in de regio staan ook paarden en koeien bij elkaar.
Kijk, dat vind ik dus onzin. Zelf ben ik helemaal niet bang van koeien. Als klein kind liep ik regelmatig in de stal bij de melkboer rond, zeker als de kalfjes kwamen. Ik heb ook regelmatig mee koeien van wei veranderd en hier en daar al eens een los gebroken dier gevangen. En toch is en blijft de mijne bang. En nee, ik word niet zenuwachtig als ik een wei met die beesten zie, omdat mijn paard bang is.