buitenritten in bos bergen/schoorl

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fionami

buitenritten in bos bergen/schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 21:25

Ik wil graag binnenkort een buitenrit maken in de bossen en duinen van bergen/schoorl.

Nu vraag ik mij af wat een mooi gebied is. Tevens of je overal mag rijden met je paard of dat je bepaalde stukken niet in mag.

Tevens vroeg ik mij af of je een pas nodig hebt,wat deze kost en waar deze te koop is.

Hebben jullie misschien bepaalde leuke routes die jullie willen delen?

Ben enorm benieuwd!

Mdg1980

Re: buitenritten in bos bergen/schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:08

Het makkelijkst met je trailer is te starten vanuit hargen aan zee. Mooie grote parkeerplaats en rijd je zo door duin en bos en op toegestane tijden over het strand richting Schoorl en bergen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:41

Schoorl is gratis, mag alleen op de ruiterpaden. Vanaf Bergen moet je dokken, maar ja, als je dwars door de duinen komt en je komt geen kaartjesautomaat tegen houdt het op toch :+

Stuur me even een mailtje, dan kan ik je een routekaart sturen uitprintbaar op A4
jileeflang@gmail.com

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:48

Arabesk schreef:
Schoorl is gratis, mag alleen op de ruiterpaden. Vanaf Bergen moet je dokken, maar ja, als je dwars door de duinen komt en je komt geen kaartjesautomaat tegen houdt het op toch :+

Stuur me even een mailtje, dan kan ik je een routekaart sturen uitprintbaar op A4
jileeflang@gmail.com

Zou je hem misschoen ook naar mij kunnen sturen?

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:24

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 10:50

Oh yvette Hoe geniaal! Dank je wel!

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 15:25

Is het mogelijk om hier zonder kaart te rijden en ben je dan niet aan tijden gebonden? Ik ben al hele routes aan het plannen.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:26

Fionami schreef:
Oh yvette Hoe geniaal! Dank je wel!

Fionami,

Dank voor je complimentje. Wist je dat je met de routeplanner ook al volop vooruit kunt in de rest van Nederland, maar ook in België en Duitsland.

Als je zonder kaart gaat rijden, zorg dan dat je een GPS met je route bij je hebt, anders is de kans op verkeerd rijden en verdwalen best groot. Je mag niet van de paden afwijken, want dan heb je grote kans op 'n boete.
Aanvullende informatie over POI(point of interest), parkeren, toegangskaarten/passen, strandinfo, e.d. krijg je te zien door op de routeplanner even op de icoontjes voor P(parkeerplaats) of I(info) enz te klikken.

Mocht er op de routeplanner onjuistheden staan of zijn er dingen inmiddels gewijzigd, geef dat dan a.u.b. aan ons door. Zo blijft de routeplanner voor alle ruiters en menners "UP TO DATE". Helpen jullie ons daar ook mee?

Alvast hartelijk dank.

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 16:59

Hoi yvette,

Ik heb ook de topo gps gedownload.ben er zo blij mee.natuurlijk ga ik alles binnenkort uitproberen. Echt enorm bedankt!

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 19:12

Yvette,

Ik heb nu via de site een route gemaakt. Hoe krijg ik deze in topo gps?

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 05:55

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 06:14

Ruiterenmennen.nl is inderdaad een mooie site. Toch kom ik ergens niet uit. Ik rijd veel in het gebied, Castricum/egmond. Maar is er een mogelijkheid om OP je paard door te rijden en dan het duin gebied van bergen/Schoorl in te gaan? Ik weet niet zo goed waar en hoe ik die oversteek moet maken en of het überhaupt wel kan. Een eindje stappen over de verharde weg is ook niet zo erg.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:21

Je moet ter hoogte van 'Het Woud' een stuk door de polder, er is een gedeelte waar je niet door de duinen kan.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:34

jendemen25 schreef:
Ruiterenmennen.nl is inderdaad een mooie site. Toch kom ik ergens niet uit. Ik rijd veel in het gebied, Castricum/egmond. Maar is er een mogelijkheid om OP je paard door te rijden en dan het duin gebied van bergen/Schoorl in te gaan? Ik weet niet zo goed waar en hoe ik die oversteek moet maken en of het überhaupt wel kan. Een eindje stappen over de verharde weg is ook niet zo erg.

Die verbinding is bij Ruiteren & Mennen inderdaad ook niet bekend.

Arabesk schreef:
Je moet ter hoogte van 'Het Woud' een stuk door de polder, er is een gedeelte waar je niet door de duinen kan.

Hallo Arabesk,
Zou je de verbinding door de polder aan ons willen doorgeven?
Uiteraard dient het wel een veilige route voor mens en dier te zijn en natuurlijk moeten paarden er ook
welkom zijn. Stuur hem maar naar yvette@ruiterenenmennen.nl, dan tekenen we hem graag op de routeplanner in.

Alvast bedankt voor je hulp.