Nu zit ik met het volgende probleem, mijn oudste merrie is voorbije week geopereerd aan haar oog, ze had een tumor op het oog. Deze hebben ze moeten verwijderen en een chemokuur moeten opstarten. De operatie is goed verlopen maar bij het transport naar de kliniek was dit niet het geval.
Het paard heeft tot haar 3 jaar keuringen gelopen en moest elk weekend op de vrachtwagen staan, dit verliep steeds goed, nooit problemen mee gehad. Toen ik haar kocht moest ze dus leren om op de trailer te gaan aangezien ik geen eigen vrachtwagen heb. Ook dit lukte goed, maar wel maar voor een tijdje.Ze wou er niet meer op. Met heel wat oefenen en geduld werd het ons duidelijk dat er iets moest veranderen. Zo werd er een afspraak gemaakt voor een workshop trailerladen. Maar aangezien ze zeer snel geopereerd moest worden is dit niet gelukt voor de operatie. Zo is de DA voor vertrek naar de kliniek komen sederen maar zelfs hiermee heeft het een uur geduurd voor ze er op stond.
Nu mag ze dus weer naar huis komen maar nu zitten we toch wat te twijfelen over het transport. Ofwel kiezen we opnieuw om met de trailer te gaan maar deze keer is sedatie geen mogelijkheid en zal ze er dus zo op moeten, wat dus geen succes op slagen garandeert, ofwel kunnen we een paarden camionette huren en het zo proberen maar ook hier is de vraag of dit gaat lukken.
Wat zouden jullie doen? Waar gaat jullie keuze naar uit?
Ik wil ze liefst met zo weinig mogelijk stress en getrek transporteren aangezien het geen kleine operatie was.