Pony rent in draf ver voor me uit...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ananiem

Pony rent in draf ver voor me uit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 17:35

Mijn pony draaft als we gaan rennen voor mij en blijft dan ook een meter verder draven. Ik ben sinds een tijdje met haar begonnen met grondwerken en vrijheidsdressuur en ze doet heel enthousiast mee. :) Daarbij probeer ik de 'ho' er goed in te houden en als we gaan draven stopt ze ook, maar weer een meter voor mij. :( Heeft iemand tips?

Anoniem

Re: Pony rent in draf ver voor me uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:23

Niet gaan draven voordat je dit in stap goed onder de knie hebt. Blijkbaar ben je nog niet stabiel genoeg als leider. Probeer het dus eerst voor elkaar te krijgen in stap, dan pas in draf.
Als je er niet uit komt, neem dan eens een lesje, want wij zien ook niet wat jij of je pony doet natuurlijk.

Ananiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 17:38

bedankt voor de tip! ik zou het zeker proberen! +:)+

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:23

Ik zou bijna zeggen, gewoon snel omdraaien en de andere kant op rennen dan loopt zij weer achter (als je je volgt tenminste) ;) (maar ik ben geen expert hierin dus het zal wel niet mogen zo :) )

Jaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:24

Zo als Joolien zegt, eerst stappen dan pas draven. Doe je het los of aan halstertouw. Als je het aan halstertouw doet heb je iets meer controle en kan je het paard eerder stop zetten. Ook kan je aangeven door bijvoorbeeld je armen om hoog te zwaaien als stop teken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:31

Als ik Harley dit onderdeel train dan heb ik altijd een zweepje bij de hand. Dreigt hij voor mijn schouder te gaan stoppen of lopen, dan zwaai ik even met het zweepje voor zijn borst zacht op en neer. Dan vertraagd hij en loopt me dus niet voorbij.

Ananiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 16:58

Bedankt voor de tips!
Ik doe af en toe met en zonder halstertouw, met halstertouw heb ik meer controle, maar zelfs dan loopt te soms gewoon voorbij, dan krijg ik er wel weer terug ;)

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 03:50

Het is vooral belangrijk een concrete afstand als minimum afstand in te stellen, dat je elke keer als ze die afstand overschrijdt, stil wordt gezet en terug achteruit moet tot net voorbij die afstand. Als je daarin consequent bent, zal hij het spoedig niet leuk meer vinden om voor je uit te proberen te lopen.
Inderdaad eerst volledig goed doen in stap, dan pas in draf.
Wees niet ontmoedigd als het niet onmiddelijk lukt, afhankelijk van je paard gaat dat heel snel of kan dat een half uur of langer duren voordat het paard goed reageert.