Springwedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 16:02

Hallo!

21 juni heb ik mijn eerste springwedstrijd (onofficieel), maar ik ben zo'n leek in het gebied van wedstrijden dus ik heb een aantal vraagjes!

Op het vraagprogramma staat dit:
Springen over 2 manches, waarbij iedereen het complete parcours van de eerste manche mag uitrijden. De tweede manche gaat op tijd, waarna het klassement wordt opgesteld.
Wat bedoelen ze daar precies mee? En gaat het dan alleen om snelheid of ook om wijze van rijden etc.?

En hoe gaat dat precies, je komt de ring in als er nog iemand anders rijd neem ik aan? En hoe gaat dat met groeten etc.?
Verder nog handige tips waar ik op moet letten? :D

Groetjes Sophie

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:30

Uhm eens kijken, onofficieel heb ik tijdje terug ook gedaan, officieel nog nooit dus als er iets van mij niet klopt, roept u maar.
Je groet op een plek waar de jury je goed kan zien, dan begin je gewoon aan je parcours (1e manche neem ik aan). Rijd netjes, niet te hard maar ook niet te langzaam. Doel is dat je foutloos blijft. Als je samen met minstens nog een ruiter foutloos blijft, gaan jullie door naar de 2e manche, de barrage. Deze is een iets anders parcours, met niet alle hindernissen. Hierbij gaat het om de tijd, maar je moet natuurlijk ook zo min mogelijk fouten maken (liefst geen natuurlijk). Dus als jij samen met nog 2 anderen in de barrage zit, jij doet er 40 sec over en 0fout, ruiter2 41 sec 0fout, en ruiter 3 ook 41 sec maar 1 fout, ben jij dus eerste, blabla zo wordt het samengesteld zegmaar :P