Zoektocht naar kunstlederen rijschoenen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carlos2000

Zoektocht naar kunstlederen rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:37

Hallo allemaal,

Ik zoek rijschoenen die niet van leer zijn maar wel lang mee gaan, kwalitatief goed zijn én lekker zitten (rubber is dus muah)
Zijn er mensen die deze hebben en mij het merk kunnen vertellen of mensen die tips hebben?

*\o/*

Blixem

Re: Zoektocht naar kunstlederen rijschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:38

ja ik heb ze kunstof rijlaarzen (niet rubber) van EJ ze zitten lekker en lijken echt op leer

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:36

Je zoekt dus jodhpurs.
Waarom geen leer? En wat is je budget?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:01

Carlos2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 06:28

Marie111 schreef:
Je zoekt dus jodhpurs.
Waarom geen leer? En wat is je budget?

ik wil liever geen leer meer dragen. Budget is denk ik max 150 maar liever minder. Achteraf gezien sta ik ook wel open voor tips voor laarzen want het aanbod is klein.

Myrthe2003 schreef:
ja ik heb ze kunstof rijlaarzen (niet rubber) van EJ ze zitten lekker en lijken echt op leer

kan je ze vinden op de site? ik niet namelijk :O

Veulen84 schreef:
Zo iets?

ah! dat ziet er goed uit, heb je ervaring met die site en/of het merk?
edit: oh hahaha het is jouw eigen site? Kan je iets vertellen over de kwaliteit en de stijfheid van de stof? Is het bijvoorbeeld een hele stijve schoen en blijft dit zo of wil hij wel wat vormen?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:34

ik heb een paar van de decathlon, met veters. Gaan nu zo'n 5 jaar mee. Maar goed, ik rijd max 2-3x in de week, dus ben ook geen intensieve gebruiker.
Ze zijn in eerste instantie wat stug, maar dat wordt snel beter. Als je er erg veel op stal mee rondloopt, zijn ze wel wat hard aan de zool. Evt kun je dat oplossen met een inlegzooltje, maar gezien je budget kun je dan ook voor duurdere gaan.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:02

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:18

Kunstleer gaat snel brokkelen. Zo ook mijn ervaring.
Rubber of leer niks anders hier, mijn kunststof paar gingen misschien net een half jaar mee.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:48

hm vreemd ze staan nirt op de site maar in EJ zwolle zijn ze er zeker

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:50

Ik had de Rider Pro Zurich johdpur. Die was van kunstleer en met een rits aan de voorkant van de schoen!
Ik heb er ruim 2 jaar op gelopen en het is dat ik over ging op echt leer anders had ik ze nu nog gehad, ze liepen heerlijk en waren nog helemaal netjes.
Ze zijn ook helemaal niet duur. Rond de 30/40 euro.

Carlos2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 15:54

Lous schreef:
Rubber of leer niks anders hier, mijn kunststof paar gingen misschien net een half jaar mee.

ik snap je zin niet helemaal: kunstleer brokkelt snel maar rubber of leer brokkelt ook? Bedoel je dat?

Ik wil gewoon geen leer vandaar dat ik zoek naar een goed alternatief, als dat betekend dat ik er maar een jaar mee kan doen dan is dat maar zo.

Bedankt voor de tips al allemaal! Ik heb de perfecte nog niet helemaal gevonden want ik wil eigenlijk ook nog graag in de kleur bruin :o Maar zo kom ik in ieder geval op veel verschillende site's terecht.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:05

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:30

Carlos2000 schreef:
Lous schreef:

ik snap je zin niet helemaal: kunstleer brokkelt snel maar rubber of leer brokkelt ook? Bedoel je dat?

Ik wil gewoon geen leer vandaar dat ik zoek naar een goed alternatief, als dat betekend dat ik er maar een jaar mee kan doen dan is dat maar zo.

Bedankt voor de tips al allemaal! Ik heb de perfecte nog niet helemaal gevonden want ik wil eigenlijk ook nog graag in de kleur bruin :o Maar zo kom ik in ieder geval op veel verschillende site's terecht.

Ik bedoel, ik wil niks anders meer dan leer of rubber. Kunstleer gaat dus brokkelen. Leer of rubber doet dat niet.
Leer heeft hier de voorkeur. Gaat jaren mee als je het goed onderhoud.

Rubber gaat ook een stuk langer mee dan kunstleer.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 07:03

Wat heb je tegen leer trouwens?

Carlos2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 11:22

Marie111 schreef:
Wat heb je tegen leer trouwens?

Ik heb besloten geen leer meer aan te schaffen zodat een dier niet hoeft te sterven voor mijn kledij.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:05

Oké, maar dat kunststof gemaakt wordt van olie, wat weer slecht is voor de natuur vind je geen probleem?
Verder zweet kunststof natuurlijk heel erg. Dat is weer niet zo goed voor je voeten.
En uit 1 koeienhuid kunnen meerdere paren schoenen gemaakt worden.
In elk geval begrijp ik dat anti-leer gedoe niet zo. Een koe is meer dan een lapje leer.

Carlos2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 12:50

Marie111 schreef:
Oké, maar dat kunststof gemaakt wordt van olie, wat weer slecht is voor de natuur vind je geen probleem?
Verder zweet kunststof natuurlijk heel erg. Dat is weer niet zo goed voor je voeten.
En uit 1 koeienhuid kunnen meerdere paren schoenen gemaakt worden.
In elk geval begrijp ik dat anti-leer gedoe niet zo. Een koe is meer dan een lapje leer.

Je bent vrij om met mij van mening te verschillen maar dat is off-topic en als ik eerlijk ben heb ik niet zo'n zin in een discussie over mijn idealen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:18

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:51

Carlos2000 schreef:
ah! dat ziet er goed uit, heb je ervaring met die site en/of het merk?
edit: oh hahaha het is jouw eigen site? Kan je iets vertellen over de kwaliteit en de stijfheid van de stof? Is het bijvoorbeeld een hele stijve schoen en blijft dit zo of wil hij wel wat vormen?

Beetje late reactie. Had er in eerste instantie overheen gelezen.

De schoen is wel stijf. Verkoop ze nog niet zo lang, maar heb tot nu nog geen klachten gehad over de vervorming en slijtage. Die met rits valt wat mooier langs het been.

Het is wel waar dat kunstleer gevoeliger is voor breken dan gewoon leer. Gewoon leer doet dat pas als je het lang niet onderhoud. Je kan er echter wel wat tegen doen, goed onderhouden met spray voor kunstleer, of ouderwets schoenenpoets. Het geeft geen oneindige levensduur, maar het verlengt de levensduur wel.

Carlos2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 14:56

Ah bedankt voor dat oude topic! Die kon ik zelf niet vinden, zal eens even gaan lezen.

Veulen84- bedankt voor je uitgebreide antwoord, daar heb ik wat aan! Ze gaan op mijn lijstje :)