Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

myxlea

Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 19:48

Goedenavond allemaal :D

Al een poosje had ik in mijn hoofd, of ik toch niet een topic zou openen over mijn avontuurtje. Met het idee dat sommigen misschien goede tips hadden, het leuk vonden om mee te lezen... of misschien wat leuke overnachtingsadresjes :D.

Deze zomervakantie, na het afronden van mijn derde studiejaar, zal ik vanaf begin juli beginnen aan mijn trektocht náást mijn pony richting Zeeland. Ongeveer 300/350 kilometer zal het in totaal zijn :D. Een groot avontuur, waar ik zelf zo af en toe nog aan twijfel "waar begin ik aan!" Maar ik heb er ontzettend veel zin in! Het idee is om echt te trekken, dus met tentje, slaapzak, prikpaaltjes, draad.. en pony.

Hoe is dit idee nou ontstaan? Afgelopen november is mijn jongste broertje op 15-jarige leeftijd overleden. Dit was natuurlijk een schok voor onze hele familie, maar ook een klap in je gezicht... waar zijn we allemaal mee bezig tegenwoordig in deze maatschappij? Gezinnen leven steeds meer langs elkaar heen, iedereen doet zijn eigen ding.. computers, tablets, telefoons...

Ik denk dan ook dat mijn broertje ons een boodschap wilde doorgeven. En daarmee bedoel ik niet alleen ons, maar ook de rest van de wereld. Een boodschap die niet gehoord werd. Misschien hoopte hij met deze drastische wijze, dat dit wel zo zou zijn. En ik denk dat het hem wel gelukt is, want er zijn heel veel mensen aan het denken gezet.. over de manier waarop we met elkaar communiceren, hoe we elkaar liefhebben en over hoe bijzonder en kostbaar ons leven wel niet is. We staan er allemaal veel te weinig bij stil, maar dankzij hem doen we dit nu wel. Ik denk dan ook dat wat hij deed niet laf was, maar juist getuigd van heel veel lef. Daarnaast denk ik dat mensen die uit het leven stappen, dit doen met een boodschap. En zijn boodschap was letterlijk:

“Don’t cry about bad things, be happy about the good ones.”

Goed, het idee om een wandeltrektocht te doen met mijn pony is een aantal maanden later ontstaan. Op zo'n jonge leeftijd bouw je natuurlijk heel weinig overlijdensverzekering op, wat resulteerde in een geldbedrag wat open bleef staan na zijn begrafenis. In eerste instantie wilde ik er iets mee doen voor mijzelf, een stukje terug naar de basics en tijd voor mijzelf, maar ook uit eer naar hem. Zijn boodschap doorbrengen, mensen ontmoeten en genieten. Het bijkomende wat ik toen in mijn hoofd had, was er een sponsorloop van maken om zo het restbedrag van de begrafenis te kunnen bekostigen. Dit laatste heb ik uiteindelijk geschrapt, omdat het toch niet lekker voelde voor mijzelf. Nu is het doel van de trektocht gewoon een heerlijke basic wandeltocht te maken met mijn pony, mensen te ontmoeten, genieten en te zien hoe ver we komen... We zullen eindigen bij vrienden van mij in Zeeland, aan de Belgische grens.

We zijn al flink aan het oefenen met wandelen, en hebben de eerste paar 25 kilometers op één dag er in ieder geval al opzitten. Voor jullie beeldvorming, dit zijn wij :D :

AfbeeldingAfbeelding

Tijdens een wandeling naar mijn mama's huis:

Afbeelding

Afbeelding

Vele mensen vinden het raar dat ik zelf ga wandelen, en zelf ook bagage draag, en niet op mijn pony ga :D. Nou, voor mij is het helemaal niet raar haha. Dyani, mijn pony, is 3 jaar geleden uit het wild bij mij gekomen en heeft toch wel een gebruiksaanwijzing. Hij is heel lief, gaat goed in het verkeer, maar zo ver rijden op zijn rug is niet te doen. Helemaal niet met bagage erbij, en daarnaast vindt hij dingen op zijn rug toch ook nog wel een beetje spannend.... Ach, ik vind het hartstikke leuk zo en gezellig dat hij meegaat! :D

De route is nog heel erg flexibel, maar het idee is om ongeveer zoiets te doen:
Afbeelding

Linkjes van close-up route:
1) https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55C21250
2) https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55F988D1
3) https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 2163b9ff6d
4) https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55F9A54B
5) https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55F2EF01
6) https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55EE35FC

Ik denk zelf dat er nog ongeveer 40 kilometer bij komt, beetje plannen met waar te overnachten naast enkele overnachtingsplekken die ik al heb... maar daar gaan we de komende weken mee bezig. Dus als er toevallig bokkers in de omgeving van deze route wonen... en misschien een stukje grasland over hebben waar ik mijn tentje en prikpaaltjes voor Dyani neer zou mogen zetten... :D Ik zou het heel erg leuk vinden om bij mensen zelf te overnachten, en in ruil daarvoor eventueel bijvoorbeeld een klusje te doen, ergens mee te helpen... avondje oppassen? :D (Avondje vrij voor papa/mama? ;) ) Haha. En zo dus ook weer mensen te leren kennen. Ik neem zelf alles mee wat nodig is, eten, kookspullen, tent, alles. Zodat mocht ik een keer last-minute geen overnachtigingsplek kunnen vinden, ik bij wijze van spreken zelfs nog in de berm kan gaan slapen ;)

Het is al met al weer een heel lang verhaal geworden, en wellicht ben ik heel veel vergeten te vertellen waar ik misschien wel al mee bezig ben geweest. Vraag gerust! Hou mij scherp :D. Haha en tips zijn absoluut welkom! Ik zou het leuk vinden mijn avontuur met jullie te delen.... :D.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:55

Heel bijzonder verhaal.

En gezien het hoe en waarom wens ik je vooral heel veel plezier en bijzondere contacten toe, voor onderweg.

Ik ga zo de route wat beter bekijken, of daar mogelijk wat te regelen is...
Mijn paard staat op stal op landgoed Mariënwaerdt, en ik denk dat je daar mogelijk net wel of net niet langs komt...

Vind je het leuk als er mensen stukken met je oplopen??

En ga je hier een soort blog bijhouden? Ik zou het leuk vinden om je ervaringen mee te mogen lezen!

Edit: ik heb de route beter bekeken, je komt niet langs stal.
Maar de oversteek bij Druten (pontje!) is niet idioot ver bij mij vandaan. (ik woon in Echteld, dicht bij waar die grote weg de Waal overgaat)

Ik hou dit topic in de gaten, wie weet kom ik nog op mooie ideeen voor adresjes in dat deel van je route.

Koper123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:01

Wauww..... <3
Wat een eerbetoon! Had je graag willen helpen maar woon helaas erg ver van je route af :( Jammer! Had dit graag gedaan :j

elsa91

Re: Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:07

Wow een hele tocht opzich met een mooie gedachte erachter. Ik heb geen tips voor je maar wil je wel een fijne tocht wensen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:22

Geweldig, wat een avontuur!
Dacht even dat langs mij kwam, maar bij nadere inspectie van de kaart ga je veel zuidelijker, jammer!
Anders waren jullie van harte welkom geweest!

Kan je misschien wel helpen aan proviand of bijvoorbeeld een wasje voor je draaien of je kleren drogen...met de auto is het verschil zo overbrugd *\o/*

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 05:52

Bedankt voor jullie lieve reacties! <3

Ik vind het zeker leuk als mensen stukken mee zouden lopen, hartstikke gezellig! Ik wil hier ook best een soort blog bijhouden qua voorbereidingen en tijdens de echte trektocht als mensen dat leuk zouden vinden :D.

@Femke_Tweety: Het deel door de veluwe/betuwe is eigenlijk heel erg flexibel, enigste wat ik graag wil is er door heen lopen namelijk! Dus mocht je er wat adresjes weten, kan ik er eventueel mijn route op aanpassen! :D

@Shirley, wauw lief aangeboden van je! Dat zou zeker fijn zijn een keer! Waar in Brabant woon je ergens?

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:06

Heel bijzonder verhaal. Knap! Ik heb voor jou en je pony in Hengelo ov wel een nachtje plek :0

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:09

Wauw wat een bijzonder verhaal!
Heel veel succes met de tocht en alle voorbereidingen.

Lijkt me tof als je hier updates plaats over zowel de voorbereiding als tijdens de tocht :j

Alnieno

wauw, respect! wat mooi en gaaf dat je zoiets doet!
zelf woon in bij delft, maar mijn moeder woont in schaarsbergen naast de hoge veluwe bij arnhem, en heeft een wei aan huis en kamers zat! zeker in de zomer ben ik daar regelmatig, en als je daar in de buurt nog een plekje voor jou en je pony zoekt, ben je welkom! :D

Cassagrande

Wat een mooi verhaal.

Ook hier kom je niet voorbij. We hadden wel een plekje voor jou en je pony gehad.

Heel veel succes en heel veel plezier.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:11

Wat gaaf dat je dit gaat doen! Ik zou het heel erg leuk vinden als je je ervaringen in dit topic gaat bijhouden *D

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:12

Wauw, wat gaaf. Ik woon helaas echt veel te noordelijk, maar ga je zeker volgen. Succes met voorbereiden en straks met wandelen

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:13

Leuke tocht, vooral het laatste stuk, als je wilt wandel ik wel een stuk met je mee ter hoogte van Bergen op Zoom, je komt net niet zuidelijk genoeg om hier te overnachten..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:15

myxlea schreef:
Bedankt voor jullie lieve reacties! <3

@Shirley, wauw lief aangeboden van je! Dat zou zeker fijn zijn een keer! Waar in Brabant woon je ergens?

Wij zitten tussen Breda en Roosendaal :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:15

Heel mooi!, als je over de Achterhoek wilt gaan ben je bij ons altijd welkom.

Mijn exje en ik gaan het pieterpad lopen en daarna de pelgrimstocht door naar Frankrijk.
Nog niet dit jaar maar het volgende. Dus als je nog tijd en puf hebt dan mag je mee hoor :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:16

1 woord: Respect!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:16

Wat mooi dat je dit gaat doen!

Ik weet in zeeland wel een plekje om te overnachten, maar dat ligt helaas niet op je route. Maar ik hou het wel even in de gaten, mocht die veranderen.

Je pony staat niet op ijzers geloof ik he? Dan zou ik je namelijk hoefschoenen aan willen raden, anders red je het echt niet. Niet overal is berm, en niet overal kun je in de berm. Delphi2 (als ik me niet vergis) op bokt komt ze aanpassen, het is even een investeringen maar je hebt er veel plezier van.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:17

Wow gaaf!
Veel succes en plezier!
In de vakanties woon ik bij mn ouders in vaassen. Ik zal eens rondvragen of iemand iets op je route weet!

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:18

Wauw wat stoer!
Ik volg het ook! Heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:18

Wauw, wat een prachtig initiatief!
Ik heb onwijs veel respect voor jou en je kleine dappere maatje. :j
Ga jullie zeker volgen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:19

Super! Wat een mooi eerbetoon!

Je komt in Brabant bij ons voorbij (Cromvoirt)..
Mocht je daar toevallig willen overnachten, dan kan ik altijd kijken of er iets te regelen valt bij onze stalbaas.

[edit] En uiteraard zou ik dan wat lekkers voor je kunnen maken/koken... En kun je evt. een douche nemen bij mij thuis ;)
Laatst bijgewerkt door Fem op 01-06-15 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:19

Je zit inderdaad ver van route af andere had je je wel hier mogen komen

Super eerbetoon

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:20

Gaaf! Mijn ouders wonen vlak aan je route, maar helaas is hun rijtjeshuis niet echt geschikt voor een pony ;) Jammer dus dat ik je daarin niet kan helpen.

Aangezien ze in Zeeland wonen heb ik je kaart even bekeken. Heb je al bedacht hoe je de pont van Vlissingen naar Breskens gaat nemen? Dit is namelijk een fiets-voet veer, met hekjes om binnen te komen. Ik vrees dat dat met pony best wel lastig wordt. Maar wie weet als je ze belt ofzo is er mss best veel mogelijk. Met je pony op de bus door de tunnel is ook een no-go xD
Hou bij de pont voor je pony ook rekening met het weer, je zit er bijna op de noordzee, dus de oversteek kan met zwaar weer behoorlijk heftig zijn. Meest gunstig is doodtij en weinig wind, dan is de zee het rustigst ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:21

Mooi, een tocht met een achterliggende gedachte, je broer zou trots op je zijn. Eén tip, koop echt goede wandelschoenen in een speciaal zaak want dit moet je niet op gympies gaan doen,heel veel succes.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:21

Wauw echt geweldig dat je dit gaat doen! Prachtig eerbetoon aan je veel te vroeg overleden broertje. Ik heb diep respect voor wat je gaat doen, en zou het ontzettend gaaf vinden als we alles van niets tot eind mogen volgen!

Helaas kom je niet bij ons in de buurt anders had ik graag geholpen en een stuk meegewandeld.