Subli Cup voor jonge dressuurpaarden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RolingRoos

Subli Cup voor jonge dressuurpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 09:39

Goedemorgen,

Ik heb even een vraagje over de subli cup voor jonge dressuurpaarden.
Mijn paard is 6 en zou graag meedoen aan zo'n wedstrijd.

Nu staat dit op het KNHS:
1) Ik heb een wedstrijdstand van M1 + 11 met mijn zesjarige paard, mag ik deelnemen aan de selectiewedstrijden?
Ja, er is nog geen wedstrijdstand in de klasse M2 vereist. Startgerechtigheid is mogelijk op de volgende manieren:
- De ruiter/amazone heeft in het verleden al meerdere paarden tot hoger niveau opgeleid en mag daarom alle paarden uitbrengen op het gevraagde niveau;
- De hoogste gemeenschappelijke klassering van zowel ruiter/amazone als paard komt overeen met de klasse waarin startgerechtigdheid vereist is;
- In de ondergelegen klasse zijn voldoende winstpunten verzameld om te mogen promoveren (10+). Er hoeft in dit geval nog geen klassering in de klasse M2 geregistreerd te zijn.

Ik ben zelf Z1 met winst met een ander paard, dan mag ik hier toch aan mee doen of begrijp ik het nu verkeerd? En zijn er hier andere mensen die hier aan mee gedaan hebben? Ben benieuwd naar andere ervaringen :D

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:45

*edit* Ik zie als voorbeeldproef voor 6-jarigen Z2 niveau staan, dan mag je dus niet meedoen tenzij je met dit paard minimaal Z1 +10 bent.
Laatst bijgewerkt door TJolieke op 27-05-15 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 09:47

Oke dus M1+10 met mijn paard is ook voldoende? Vind het niet helemaal duidelijk :')

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:50

Sorry gedeelte van mijn vorige post verwijderd. Ik vind het ook nogal verwarrend wat ze schrijven. Volgens het voorbeeld is M1+10 voldoende. Maar ze geven ook aan startgerechtigd op het gevraagde niveau en dat is dan toch Z2?

*nog een edit*

Voorwaarden deelname ruiters
1. Aan de competitie kunnen deelnemen ruiters die lid zijn van de KNHS en in het bezit van een geldige startpas met het paard waarmee wordt deelgenomen. Voor buitenlandse ruiters, die geen lid zijn van de KNHS geldt dat men een over een licentie moet beschikken
2. Ruiterwissel is toegestaan mits is voldaan aan lid 1 van dit artikel.
3. Elke ruiter / amazone mag met maximaal twee paarden per leeftijdsgroep deelnemen aan iedere competitiewedstrijd met een maximum van vier paarden in totaal. In overleg met de wedstrijdorganisatie van een competitiewedstrijd kan het aantal combinaties of het aantal paarden dat mag starten worden uitgebreid of beperkt.
4. Deelname aan de competitie voor vierjarige dressuurpaarden staat open voor combinaties die minimaal startgerechtigd zijn in de klasse L1.
5. Deelname aan de competitie voor vijfjarige dressuurpaarden staat open voor combinaties die minimaal startgerechtigd zijn in de klasse M1.
6. Deelname aan de competitie voor zesjarige dressuurpaarden staat open voor combinaties die minimaal startgerechtigd zijn in de klasse M2.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:00

6 jarige is M2 startgerechtigd zijn en de te rijden proeven zijn op Z1/Z2 nivo :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:01

RolingRoos schreef:
Oke dus M1+10 met mijn paard is ook voldoende? Vind het niet helemaal duidelijk :')

ja

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 10:10

Oke bedankt voor de reacties, dan denk ik dat het wel goed moet komen haha.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:54

Heb je je inmiddels al ingeschreven RolinRoos? Was benieuwd of het gelukt is! :)

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 14:53

Ja sta ingeschreven. Ben benieuwd!