Ik raadpleeg bokt maar weer een keer!
Mijn paard rent telkens weg in de wei als je haar wilt ophalen, als je al naar haar toe wilt lopen draait ze zich gelijk op en stapt eerst weg, hoe dichter je bij haar in de buurt komt hoe harder ze gaat lopen.
Eerst dacht ik dat ze uit de wei accocieerde met werken, dus heb ik haar als ze uit de wei kwam eerst op stal gezet om te eten, ook heb ik haar laten staan als ze er niet af wou. Dan gingen haar weide maatjes wel uit de wei.
Dit had ook niet het beste effect. Er achter aan rennen doe ik absoluut niet. Heb ik wel gedaan.
Waarschijnlijk ziet ze het ook als een spelletje. Ze staat sindskort met 5 andere paarden op de wei, z'n 5 tot 8 uurtjes per dag. Eerder stond ze met 1 weide maatje, maar kwam ze minder vaak buiten, toen had ze af en toe dit gedrag wel maar in vele mindere mate.
Ik heb het ook met biks geprobeerd, maar hier ben ik geen fan van omdat ze anders alleen uit de wei wil als je eten bij je hebt, dus als je een keer snel moet en je hebt geen biks bij je, heb je een probleem.
Het zou ook nog wel eens kunnen dat ze mij associeert met dat ze uit de wei moet gaan. Ik heb gelezen dat je dan een paar keer naar de wei moet gaan met een appel of gewoon voor een aai. Alleen ik ga volledig naar school en in de avonden naar stal, dus ik kan ook niet 3x per dag naar stal toe.
Het wordt echt een probleem omdat als het niet op gelost wordt ze op stal moet blijven staan en dat is wel het laatste wat ik wil.