Paard dominant naar anderen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lois0804

Paard dominant naar anderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 19:15

Ik heb een vraagje mijn verzorg paardje is heel dominant naar andere mensen toe, :(
Bij de een doet ze meteen haar oren naar achter en draait van die gene weg of dreigt door naar oren zo plat mogelijk in haar nek te doen. Ze heeft een paar keer mensen weggejaagt uit de wei. Maar dat waren elke keer de zelfde mensen. Ook als ik in de stal sta en een ander iemand komt er bij doet ze der oren helemaal in der nek of steigerd? En als iemand uit het niets haar aanraakt schrikt ze en doet ze der oren plat in der nek en dreigt naar die gene zodra ik haar dan aan raak is het klaar en doet ze het niet meer. Bij de ander doet ze helemaal niks, kan het zo zijn dat ze gewoon heel kies keurig is over wie ze mag? Of juist eenkennig of iets anders?
Laatst bijgewerkt door Lois0804 op 25-05-15 19:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Ilze_bijl

Re: Paard dominant naar anderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:22

Mijn paardje doet dat ook, die pikt alles maar van 1 iemand. als ik haar 1 dagje niet heb geknufelt is ze daarna boos op me, en alles van andere pikt ze niet. zij is gewoon heel vast aan 1 baasje misschien kan dat ook bij jou zo zijn maar dat kan ik zo niet zeggen

Lois0804

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 19:29

Itze dat zou inderdaad best kunnen
Dankjewel

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:32

Ze heeft gewoon bar weinig respect voor mensen. Wat doe jij als ze dat doet? Jij bent haar leider dus jij moet haar dan ook corrigeren als ze het doet. En als ze dat in de wei ook doet zou ik een keer iemand die een beetje dapper in zijn schoenen staat met een longeerzweep de wei in sturen. Geef hem maar eens een lel als hij aanvalt. Daar is geen enkele reden voor en hij hoort je persoonlijke ruimte te respecteren. Ook in de wei!

Lois0804

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 21:57

Zo dra ze zo doet geef ik haar een gigantische lel ,
En dat gedrag wat ik hier boven heb genoemd is al veel minder geworden.
Het raare is dat ze het bij niemand anders doet alleen bij hun.
Voor dat ze zo deed naar hun in de wei jaagde ze haar ook altijd weg.. Kan het daar aan liggen?