Gillerige pony

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Doominique

Gillerige pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 18:47

Wij hebben een D-pony staan. Als je er eenmaal op zit kan goed lopen onder het zadel. Maar ze trapt en gilt naar je. Ik zou haar weer willen gaan rijden maar ik ben bang dat ze naar me trapt. Ze voelt meteen als ik bang ben dan gaat ze raar doen heel onvoorspelbaar. Ze gilt ook als je haar wil pakken in de wei en bij het poesten bij het opstappen :( Heeft iemand tips?

alice0cullen

Re: Gillerige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 23:18

Merrie of hengst. Hoelang vertoont hij dit gedrag al
Als het een merrie is kan het aan de hormoon huishouding liggen. Een cyste of iets dergelijks.

Doominique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 07:57

Het is een merrie. Ze is ook vaak en onregelmatig hengstig. Vorig jaar viel het nog mee toen kon je normaal opstappen en poetsen. Toen was ze ook al zo onregelmatig hengstig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:10

Dat klinkt inderdaad als een probleem met de hormonen, zeker als ze zo onregelmatig hengstig is.
Hoe is dit in de winter?

Doominique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 22:07

In de winter is ze ook vaak hengstig. Dan lijkt ze soort van verdoofd met rijden dan reageert ze slecht op been en als je een tik geeft reageert ze ook amper.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:02

Zou eens laten nakijken door een DA. Klinkt als een hormonaal probleem waar ze al een tijdje last van heeft.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:29

Inderdaad even contact opnemen met de dierenarts. Als het medische is uitgesloten moet je misschien zelf wat zekerder worden. Dat je bang bent merkt ze natuurlijk ook!