wel of geen transportbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

wel of geen transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 17:12

Hallo Bokkers.

Ik heb een vraagje of ik beter wel of geen transportbeschermers moet gebruiken of juist wel.

11 juli doen mijn fjord en ik mee mer het jublieum van het stamboek, dit is in Ermelo
Dit is rond de 80 km, na het jublieum ga ik meteen door naar Hoenderloo om op kamp te gaan. Nu twijfel ik of ik transportbeschermers om moet doen of niet.

Waarom Wel?
Als er wel wat gebeurd dat kamp niet door kan gaan.

Waarom niet?
Ze heeft nog nooit omgehad onze ritjes met trailer was nooit meer dan wen half uur. Ze staat heel stabiel en rustig.
En het is een fjord, ben bang de enigste te zijn die transportbeschermers gebruikt op het jublieum ( en ja wat dan nog)

Wat zouden jullie doen?

Groetjes

FD_horses

Re: wel of geen transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:15

Mijn shetlanders staan altijd zonder bescherming op de trailer voor shows. Mijn haflinger is laats 2x mee geweest , toen hij uit de trailer kwam had hij allemaal krassen in zijn hoeven, ik vermoed door zijn evenwicht dat hij op zijn eigen hoeven is gaan staan, dit ook bij de achter hoeven. Ik heb nu spring schoenen en transport beschermers voor hem besteld. Hopelijk gaat dit dan beter. Vraag mij alleen af, is dit dan wel goed i.v.m warm worden van de pezen..?

EvaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:21

Voor langere ritjes doe ik ze eigenlijk altijd om, je weet maar nooit, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Spoiler:
Ook al kan er met korte ritjes ook altijd iets gebeuren..

Maar waarom zou je ze niet om doen als je ze hebt? :)

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:21

FD_horses schreef:
Mijn shetlanders staan altijd zonder bescherming op de trailer voor shows. Mijn haflinger is laats 2x mee geweest , toen hij uit de trailer kwam had hij allemaal krassen in zijn hoeven, ik vermoed door zijn evenwicht dat hij op zijn eigen hoeven is gaan staan, dit ook bij de achter hoeven. Ik heb nu spring schoenen en transport beschermers voor hem besteld. Hopelijk gaat dit dan beter. Vraag mij alleen af, is dit dan wel goed i.v.m warm worden van de pezen..?

Nee niet zo goed nee word erg warm

Maar even over je vraag als ie het niet ment zou ik het niet doen

EvaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:25

Paard zijn benen worden er bij mij niet warm onder hoor, dus zie daar geen problemen in.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:41

Wij doen voornamelijk transportbeschermers om, om de benen schoon te houden. Zijn ze meteen mooi beschermd

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 18:40

Lijkt mij ookniet, warme benen zit toch fleece in en geen neopreen zoals peesjes

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:42

Ik doe gewoon altijd de peeskappen op in de trailer. Beschermt ook redelijk goed :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:36

ik gebruik nooit bescherming, rij toch regelmatig lange afstanden met mijn paarden in de trailer (2 / 2,5 uur)

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:35

Het lijkt mij niet verstandig om op het laatste moment iets te veranderen.
Ik zou het paard eerst wennen aan de beenbeschermers alvorens hem er mee op de trailer te zetten voor langere duur. Mijn paard reist zo'n 500 km per week en staat 's winters dagelijks op de trailer, ik gebruik geen transportbeschermers.

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:08

ik doe nooit transportbeschermers om bij mijn tinker. Denkt dat ie dat erg eng zal vinden en hij staat altijd erg stil dus ook niet echt nodig vind ik.

Spat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:13

Ik zou geen transportbeschermers aandoen, er is een kans dat ze afzakken en je paard zich nog verwond ook en als je paard dit niet gewend is zou ik het zeker niet doen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:17

Ik persoonlijk zou ze geen beschermers om doen. Dat wordt onnodig warm, en een groot risico dat ze schuiven of draaien en daardoor het paard irriteren.

Zelfs bij de internationale sportpaarden hier op stal gaat geen enkele beschermer om op de wagen, en die reizen soms een halfuur, en soms 4 uur achter elkaar :+ Kans is te groot dat ze afzakken of draaien wanneer het paard er per ongeluk op gaat staan, en daardoor juist gaat staan stampen, trappen etc met alle verwondingen van dien.

Mirthe2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:23

Wij gebruiken ze ook niet.. gebruik op dit moment geen eens peeskappen met rijden. Ik heb veel pogingen gedaan maar ze willen het hier niet. Ze doen erg vervelend en maken heftige bewegingen en ben bangvdatxze zelf gewond raken. Iemand mischien tips?

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:10

mirthexhorse schreef:
Wij gebruiken ze ook niet.. gebruik op dit moment geen eens peeskappen met rijden. Ik heb veel pogingen gedaan maar ze willen het hier niet. Ze doen erg vervelend en maken heftige bewegingen en ben bangvdatxze zelf gewond raken. Iemand mischien tips?

waarom zou je peeskappen omdoen met rijden? Is helemaal niet goed hoor als t niet nodig is. Verslappen de pezen alleen maar van en worden warm.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:14

Ik ben wel voor transportbeschermers maar als je zo al niks gebruikt dan zou ik er nu niet ineens gaan omdoen voor die rit. Wellicht peesjes mocht je iets om willen doen.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:17

Vaak bij onrustige paarden doe ik ze sowieso op de heenweg om.

Zomers draai ik met de jongr paarden vaak thuis al puntrn onder.
Dan gaan er zeker weten transportbeschermers om.

Na die tijd doe ik vaak niks om, dit omdat de pezen lamgzaam afkoelen en met transportbeachermers om alleen maar warm blijven.
Wat dus niet goed is.

Maar zo af en toe zit er echt wel 1 tussen die ik ze wel om doe!