Nieuwe cap: samshield vs kep italia

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

randyLOVER

Nieuwe cap: samshield vs kep italia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 20:59

Hallo allemaal, weer een topic over caps haha.. Ik wil graag een nieuwe cap en ik twijfel enorm tussen samshield en kep italia. Met rijden heb ik altijd heel snel een nat hoofd en dan niet een klein beetje maar echt best wel erg (ik heb nu de harry's horse mistral cap).
Nu schijnt het zo te zijn dat deze caps beide goed ventileren wat is jullie ervaring hiermee? Tevens heb ik wat voorbij zien komen over keurmerken die kep italia wel al heeft? Kortom voor welke cap zou jij kiezen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt! :)

LiannePuthzy

Re: Nieuwe cap: samshield vs kep italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:06

ik zou de cap kiezen die past :))

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:07

Ik ben ontzettend blij met mijn shamshield! Verlucht echt heel fel! Je kan een dikke en dunnere vulling nemen (de dunne zit standaard in het basismodel) en zeker met die dunnere voel je de wind bijna er gewoon door! Ik vond deze iets mooier als kep en heb zelfs nog geen enkele kras terwijl ik hem toch al 9 maanden heb. De garantie erop is ook héél goed heb ik gehoord ;)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:16

Hier ook een zwaar verslaafde aan mijn Samshield, ik vond de pasvorm beter en minder opzichtig dan de Kep :-)

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 08:00

Bedankt voor jullie reactie. Hebben jullie ook geen zweethoofd meer met de samshield?

@lianneputhzy het lijkt me nogal logisch dat je een cap koopt die past.. _/-\o_

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:09

Mijn dochter heeft laatst de Samshield gekocht. En ze zweert erbij. Vind het een hele fijne cap met rijden en niet meer een hoofd als een boei en zweten. Ze rijdt meerdere paarden dus vonden we het belangrijk dat ze een goeie cap kreeg.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:00

Ik heb een KEP en ik vind hem ook erg fijn. Ventileert goed, zit lekker, geen zweethoofd en ziet er mooi uit.

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:13

Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn Samshield.
Ik had met mijn vorige cap altijd een zweethoofd en heel erg hoofdpijn na het rijden.
Mijn Samshield heeft z'n goede pasvorm en is zo licht dat ik hem niet eens voel tijdens het rijden.
Ook als je met een Samshield valt kun je hem opsturen naar de de fabriek, daar doen ze hem door een scan om te kijken of alles nog goed is en als dan bijvoorbeeld de schaal gebroken is zetten ze er gratis een nieuwe in.
Ik vond de KEP ook heel mooi om te zien, maar hij stond me gewoon niet door de vorm. En hij was ook een stuk duurder

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:33

KEP heeft een betere ventilatie dan Samshield en inderdaad het keurmerk al sowieso die er misschien aan gaat komen. Bij Samshield is dat (voor mij) nog allemaal onduidelijk.

Maar ik denk dat je gewoon naar de winkel moet gaan en moet passen.
Ikzelf ging naar Divoza met mijn oog op een Samshield. Uiteindelijk kwam ik thuis met een KEP (of nouja, die is besteld ;) ) Omdat KEP gewoon een stuk mooier stond.
Daarnaast pastte Samshield mij eigenlijk niet. Ik zat daar tussen 56 en 57 in, helaas bestaat er geen 56,5 :')
Bij KEP is 56 precies goed.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:55

Ik zou beide niet kopen. Van dat geld kan ik een week naar het buitenland. ...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:14

Ik heb ze allebei. De shamshield voor de training en een gepimpte KEP voor de wedstrijden en demo's.

Ik vind ze beide erg prettig zitten en kan niet zeggen dat ik de ene 'droger' vind dan de andere. Ik heb simpelweg geen natte haren meer! :D

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 17:05

Bedankt allemaal ik heb vanmiddag de samshield gekocht!