ariat concord chaps

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Didi146

ariat concord chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 19:35

Hallo allemaal :o

Ik heb vorige week nieuwe ariats gekocht (zip peformer) met bijpassende ariat concord chaps. In de winkel had ik een paar chaps gepast, maar ze hadden niet de goede lengte in combinatie met de goede kuitmaat. De goede lengtemaat kreeg ik niet dicht en de goede kuitmaat was te lang :+. Ze hebben dus chaps in maat MS besteld en ik dacht dat deze gewoon goed waren (ik heb ze ook gepast). Nu heb ik ze echter een paar keer in huis en 1 keer met rijden aangehad en ik twijfel toch wel over de maat.. De rits gaat nu best makkelijk dicht en zit van achteren mooi aangesloten, maar op een aantal andere plekken vind ik het toch wel wijd. Het elastiekje onder m'n schoen heeft ruimte over en aan de onderkant zit sowieso ook redelijk wat ruimte.. Ook bovenaan sluit het niet helemaal aan ( ik weet niet of dit altijd zo is met laarzen?) en er zitten heel veel 'kreukels", wat volgens mij ook wel hoort maar niet zoveel? Ik zou graag jullie mening hierover horen om reageren kijken of het een probleem is. Ik wil natuurlijk wel langer met deze chaps kunnen doen en aangezien ze nog wijder worden met het dragen maar nu ook al aardig wijd zitten, twijfel ik.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen☺

Didi146

Re: ariat concord chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 21:03

Iemand? :)

Amberr09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:10

Ik heb al een aantal jaar ariat chaps en moet zeggen dat die bij mij altijd strak aangesloten heeft gezeten. Er zaten nooit kreukels in behalve dan op de plek waar je je voet beweegt natuurlijk. Dus vraag me af of het wel de goede maat voor je is. Heb je hulp gehad bij het passen? Want de winkelmedewerker zal er toch ook wel enigszins verstand van hebben om te zien of de chap goed zit..

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 10:42

Amberr09 schreef:
Ik heb al een aantal jaar ariat chaps en moet zeggen dat die bij mij altijd strak aangesloten heeft gezeten. Er zaten nooit kreukels in behalve dan op de plek waar je je voet beweegt natuurlijk. Dus vraag me af of het wel de goede maat voor je is. Heb je hulp gehad bij het passen? Want de winkelmedewerker zal er toch ook wel enigszins verstand van hebben om te zien of de chap goed zit..

Dank voor je antwoord! In de winkel heeft ze inderdaad gekeken of de chaps goed zaten, maar ze heeft mijn kuitmaten niet opgenomen. Dat heb ik nu zelf wel gedaan en er komt iets heel anders uit dan de maat die ik nu heb.

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 15:09

Nog meer ervaringen?

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:16

Ja ik heb deze ook in dezelfde maat en bij mij zitten ze precies hetzelfde, ook de kreukels het te losse elastiek en de ruimte onderin.

De kuitmaat die op het kaartje staan klopt volgens mij niet, want van Ariat rijlaars heb ik kuitmaat 36.
De hoogte maat van 44,5 is volgens mij de totale hoogte van chap en schoen samen, want mijn Ariat rijlaazen zijn totale hoogte 45.

Dit moeten volgens mij wel de juiste maten zijn, dus aan de hand daarvan je kijken of de maat MS klopt.
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _4998.html

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:20

Ik heb ze ook. Ze zaten in het begin best strak en na een paar keer rijden zaten ze goed. Ze rekken dus nog een stuk uit. Ik zou ze dus eerder een maat te klein kopen dan dat ze precies goed zitten met passen.

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 18:57

Muztang schreef:
Ja ik heb deze ook in dezelfde maat en bij mij zitten ze precies hetzelfde, ook de kreukels het te losse elastiek en de ruimte onderin.

De kuitmaat die op het kaartje staan klopt volgens mij niet, want van Ariat rijlaars heb ik kuitmaat 36.
De hoogte maat van 44,5 is volgens mij de totale hoogte van chap en schoen samen, want mijn Ariat rijlaazen zijn totale hoogte 45.

Dit moeten volgens mij wel de juiste maten zijn, dus aan de hand daarvan je kijken of de maat MS klopt.
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _4998.html

Heb je er geen last van dat ze wijd zitten? Bedankt voor de link, zal zeker even kijken straks!

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 18:58

zilverkenny schreef:
Ik heb ze ook. Ze zaten in het begin best strak en na een paar keer rijden zaten ze goed. Ze rekken dus nog een stuk uit. Ik zou ze dus eerder een maat te klein kopen dan dat ze precies goed zitten met passen.

Dit dacht ik inderdaad ook, als ze nu al wijd zitten en dan nog uitrekken heb ik er misschien niet zo lang plezier van..

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 10:11

Up

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 11:16

Nog meer mensen?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:20

Ik heb hetzelfde 'probleem'
Heb vrijdag brede kuiten en smalle enkels, dus ook rond de enkels wat ruimte over. En elastiek zit ook los.
Rond mijn kuit zitten ze echter perfect. Ik heb er geen last van, rij nou ruim een jaar met veel plezier met deze chaps

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:22

Dit is de meest duidelijke foto die ik er van heb. Zo zitten ze dus bij mij
Afbeelding

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:25

Heerlijke chaps! Heb recent ook een nieuw paar gekocht, ze moeten echt goed strak zitten in het begin want ze lopen nog een stuk uit.

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 15:52

Renee_S schreef:
Dit is de meest duidelijke foto die ik er van heb. Zo zitten ze dus bij mij

Bedankt voor de foto! Bij mij zitten er ook op die plek heel veel kreukels. Ik denk dat ik ga kijken of ik ze om kan ruilen voor een andere maat, is toch wel erg groot nu!

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 15:52

Macchiato schreef:
Heerlijke chaps! Heb recent ook een nieuw paar gekocht, ze moeten echt goed strak zitten in het begin want ze lopen nog een stuk uit.

Hm, precies. Aangezien ze nog uitlopen en nu al niet zo strak zitten, denk ik dat ik andere moet halen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:55

Ik heb ook precies die chaps gehad en hij hoort zeker in het begin nog heel strak te zitten. Als hij echt makkelijk dichtgaat en er kreukels in zitten heb je een te grote maat :) ze worden namelijk nog wat wijder. Bij het deel van je knie helemaal bovenin mag hij wel iets losser zitten (de boog zeg maar), maar de rest van de chap hoort perfect glad op je been te liggen.

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 19:03

Arc_En_Ciel schreef:
Ik heb ook precies die chaps gehad en hij hoort zeker in het begin nog heel strak te zitten. Als hij echt makkelijk dichtgaat en er kreukels in zitten heb je een te grote maat :) ze worden namelijk nog wat wijder. Bij het deel van je knie helemaal bovenin mag hij wel iets losser zitten (de boog zeg maar), maar de rest van de chap hoort perfect glad op je been te liggen.

Ah, thanks! Ik dacht ook dat t niet zo wijd hoorde te zitten!

HarmonieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:16

Alle Ariat chaps lopen uit. Bij aankoop moeten ze zo ongeveer nauwelijks dichtgaan, en dan zijn ze na inlopen perfect. Ik heb de Ariat Covington chaps en die zijn van wat dikker leer en horen (net als rijlaarzen) na verloop van tijd een beetje in te zakken. Volgens mij horen de Concord chaps niet in te zakken, maar horen die strak om je been te blijven zitten (omdat ze zo soepel zijn).
Edit: dus als je chaps van dikker materiaal koopt, dan moet je er ook rekening mee houden dat ze wat inzakken, dus dan zitten ze nieuw net wat te hoog, bij soepele chaps is dit niet het geval en dan kan je de "passende" hoogte kiezen.

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 19:22

Yuci schreef:
Alle Ariat chaps lopen uit. Bij aankoop moeten ze zo ongeveer nauwelijks dichtgaan, en dan zijn ze na inlopen perfect. Ik heb de Ariat Covington chaps en die zijn van wat dikker leer en horen (net als rijlaarzen) na verloop van tijd een beetje in te zakken. Volgens mij horen de Concord chaps niet in te zakken, maar horen die strak om je been te blijven zitten (omdat ze zo soepel zijn).
Edit: dus als je chaps van dikker materiaal koopt, dan moet je er ook rekening mee houden dat ze wat inzakken, dus dan zitten ze nieuw net wat te hoog, bij soepele chaps is dit niet het geval en dan kan je de "passende" hoogte kiezen.

Duidelijk, bedankt :)

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 20:31

Ik ga deze week terug naar de winkel. Ik heb ze dan wel 1 keer aangehad, maar ik ben niet goed geadviseerd dus wil in elk geval even met ze praten!

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 17:08

Ik ben vandaag in de winkel geweest en ben erg goed geholpen! De medewerkster zei dat ze inderdaad veel te groot waren en dat er iets fout gegaan moet zijn met het passen de vorige keer. Ze heeft mijn kuiten nu goed opgemeten en gaat bij Ariat de goede maat voor mij bestellen die ze vervolgens kosteloos opstuurt naar mij!

Complimenten voor hipodrome!