ze is lichamelijk ook nog in goeden staat is . maar ik krijg vaak reactie van als zij nog een meter springt breekt ze haar bennen ik vind dit nergens op slaan want ik denk dat ze dat best aan kan.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
JoyCiej007 schreef:Rust roest........... en zolang jij geen internationale wedstrijdambities hebt en het bij gewoon B/L/M of desnoods een keer Z springen houd, helemaal prima toch?
Als paard fit is, én eigenaar is akkoord (!) dan lak hebben aan die reacties, want die zijn gewoon klinklare onzin.
p.s. ik lees dat het je verzorgpaard is. Is de eigenaar dan wel akkoord? Want dat is imo, naast de conditie van het paard, het meest belangrijke natuurlijk.
Sababber schreef:Ts, ik heb dit ook een keer gedaan met een pony van 22. Deze was al 13 jaar niet op wedstrijd geweest en ik startte zowel dressuur als springen. De pony sprong in de bak een parcours van 80 cm. Maar op wedstrijd sprong ik 60 cm en dit gaf de pony echt te veel stress, ze weigerde 3x terwijl ze thuis altijd springt. Ik ben daarna gestopt met springen op wedstrijden.
Onthou dat een wedstrijd meer stress geeft dan een vertrouwde omgeving. Dat 120 cm zonder ruiter wat anders is als 100 cm met ruiter. En dat 1 hindernis niet te vergelijken is met een parcours waarbij je ook nog barrage krijgt. Dus 2x afleggen.
Je weet pas wat kan door te proberen. Maar probeer anders eerst maar een goed parcours in de bak uit te zetten. Incl. Wat vlaggetjes, torens etc. Want dat is op een wedstrijd altijd spannend.
Probeer het een keer onderling, dan kom je er vanzelf achter of het gaat of niet. Succes!
DaisyIzzy schreef:Ik ken een pony van 29 harstikke gezond en fit springt meestal parcours van 70/80 en wordt volgens mij 4/5 dagen in de week gereden en 1 dag daarvan springen (andere dagen dressuurmatig)
Dus dat kan makkelijk, alleen zal het wel rustig weer opbouwen.
Dat je niet gelijk te enthousiast wordt haha
charellelove schreef:ik heb met haar een meter gesprongen met en zonder zadel dit doet ze goed alleen wel even door zetten
en ook dubbel sprongen en een parcoursje doet ze goed ik vindt het wel jammer dat ik de eerste wedstrijd al een meter moet springen zou liever opbouwen maar ja dat kan niet
charellelove schreef:ik heb met haar een meter gesprongen met en zonder zadel dit doet ze goed alleen wel even door zetten
en ook dubbel sprongen en een parcoursje doet ze goed ik vindt het wel jammer dat ik de eerste wedstrijd al een meter moet springen zou liever opbouwen maar ja dat kan niet
huppiejuppie schreef:charellelove schreef:ik heb met haar een meter gesprongen met en zonder zadel dit doet ze goed alleen wel even door zetten
Ik begrijp niet zo goed waarom je op wedstrijd gelijk een meter MOET springen. Kan je dat uitleggen? Verder denk ik dat als het paard graag springt, jij springervaring hebt, en het paard normaal in conditie is, af en toe een (niet te hoog) parcoursje springen geen enkel probleem zou moeten zijn!
miccamaaike schreef:Er zijn ook wel concoursen waar je BB kunt starten, dat is een stukje lager. Wellicht het uitzoeken waard?
Huppiejuppie, omdat B springen een meter is