Jodhpurs Epplejeck/Harry's Horse/Ariat

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cocodox

Jodhpurs Epplejeck/Harry's Horse/Ariat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 13:00

Dus... Ik heb momenteel tweedehands jodhpurs van (dacht ik) Ariat.
Maar omdat deze eigenlijk best wel ernstig kapot aan het gaan zijn, zoek ik nieuwe.
Helaas vind ik Ariat toch echt te duur en wil ik geen tweedehandse/kan ik niet zo gauw vinden.
Máár, ze lopen zooooo lekker...
-O-

Nu kwam ik er wat tegen van Epplejeck, de Jene:
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _3059.html

En deze, van Harry's horse:
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _1013.html

Heeft iemand ervaring met een van deze twee?
Met name de laatste, die Jene las ik al wel meer over.
Ik heb best veel eisen, zoek zwarte jodhpurs met veters en het liefst een goed/stevig voetbed ivm platvoeten, zwakke enkels en dat soort hippe voetjes. :')

En als er iemand nog iets beters weet, schroom niet om het te melden :Y)

Ik heb trouwens al enkele topics doorgelezen, maar veel links werken niet meer of het is niet wat ik zoek, vandaar dat ik toch een topic heb geopend.

Gydja

Re: Jodhpurs Epplejeck/Harry's Horse/Ariat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:02

lisawouda93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:08

Ik heb ook die van harry horse. Ze lopen heerlijk maar ze gaan niet zo lang mee denk als ariat.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:08

Ik heb Ariat.
Na 2 miskoop met HH wil ik niks anders meer!

Ariats gaan super lang mee, maar ze zijn wel prijzig..

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 13:09

Gydja, die wilde ik, maar dan de veterversie.
Die was ook afgeprijsd, ideaal denk je dan!
Helaas is die alleen nog maar in maat 44 en komen er geen andere maten meer binnen (heb ik gevraagd) :(

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:10

Ik heb zelf sinds gisteren deze : http://www.mirandasruitersport.nl/a-281 ... uxe-zwart/
(ik heb ze trouwens ook weg bij deze ruitershop)

Zitten ook erg fijn en zijn stevig om op te lopen.
Heb trouwens zelf ook vrij platte voeten en in de verkeerde schoenen zere enkels, maar deze lopen goed.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:10

Ik heb andere jodphurs van EJ en die bevallen prima! Heb ze nu ruim een jaar rij er heel veel mee en loop er mee door de blub en na poetsen zien ze er nog uit als nieuw.

Ik ben er heel blij mee.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:14

Ik heb de Epplejeck Jene. Fijne jodphurs vind ik, hiervoor had ik jodphurs zonder veters en dit bevalt me veel beter. Vind ze erg stevig, ik zwik nog wel eens door mijn enkel en dat is me met deze jodphurs nog niet gebeurd. Het voetbed kan ik je helaas weinig over vertellen, bij mij lopen ze prima maar dat komt (waarschijnlijk ook) doordat ik steunzolen draag. Ik heb ze nu ongeveer een jaar en afgezien van dat ze niet meer schoon zijn, zijn ze nog als nieuw. :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 13:14

Zucht, ik kom elke keer weer terug bij die Ariat jodhpurs, maar die zijn écht buiten mijn budget momenteel.

Hebben de jodhpurs van EJ een goede zool?
Ik heb gisteren jodhpurs van HKM gepast en die zaten super hard, weet niet of EJ dat ook heeft?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:17

Ik heb jodhpurs van de EJ.
Stamp ik lekker op rond, natuurlijk geen geweldig voetbed maar loopt prima!
Rijden doe ik er overigens niet mee. Ik rijd met laarzen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:17

Cocodox schreef:
Gydja, die wilde ik, maar dan de veterversie.
Die was ook afgeprijsd, ideaal denk je dan!
Helaas is die alleen nog maar in maat 44 en komen er geen andere maten meer binnen (heb ik gevraagd) :(

Dat is echt balen! -O-
Waarom wil je eigenlijk perse met veters en niet met rits? Om de mooi?
Ik vind het ideaal met rits en deze zijn ook niet lelijk :D

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 13:27

Gydja, ik wil perse veters omdat ik het én mooi vind, én je kunt het fijn naar je voet zetten door aan te snoeren.
Ik heb erg smalle enkeltjes zegmaar, dus dan is het ideaal als je ze op het strakst kunt zetten.
Vooral omdat ik het idee heb maat 36,5 te hebben, want 36 zit te krap (maar leer zet wat uit, toch?) en 37 kan ik bij wijze van uitschoppen als ik mn best doe.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:28

Cocodox schreef:
Gydja, ik wil perse veters omdat ik het én mooi vind, én je kunt het fijn naar je voet zetten door aan te snoeren.
Ik heb erg smalle enkeltjes zegmaar, dus dan is het ideaal als je ze op het strakst kunt zetten.
Vooral omdat ik het idee heb maat 36,5 te hebben, want 36 zit te krap (maar leer zet wat uit, toch?) en 37 kan ik bij wijze van uitschoppen als ik mn best doe.

Oh over maten gesproken. Ik draag normaal maat 40 (met steunzolen). Maar van de Jene heb ik maat 39 (standaard zool eruit & mijn steunzool erin). Misschien wel handig om te weten, ik draag ze dus een maat kleiner. ;)

Edit: Leer loop je inderdaad wat uit, maar alleen in de breedte, niet in de lengte.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 13:31

Ah bedankt voor de tip over de maten :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:34

Cocodox schreef:

Ah ja dan is het logisch. Ik wou ook eerst gaan voor jodphurs met veters... kon daarin helaas niet slagen. Dus toen toch gegaan voor rits. Maar met dunnere enkels is het inderdaad wel fijn dat je ze wat strakker kan doen. Je loopt je schoenen inderdaad nog uit.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:34

Ik heb die van hh die in de OP staan. Echt heerlijke schoenen, lekker soepel en lopen heerlijk.

Alleen nu na een jaar intensief gebruik (ong 5x per week) hebben de veters het begeven en beginnen ze echt afgetrapt te worden, maak ze altijd netjes schoon en vet regelmatig maar na een jaar regelmatig gebruik zijn ze echt Wel af en ga ik denk ook een voor ariats!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:38

Veters is ook het slimst want die zijn makkelijker te vervangen dan ritsen.
Ik ben inmiddels Ariat-expert, heb zo'n beetje alle modellen wel geha en ben nu bezig met mijn -ik gok- 7e paar. :P
Het hangt een beetje af van hoeveel je de schoenen gaat gebruken. Als je veel rijdt en ermee loopt dan zou ik toch voor Ariat gaat. k zou dan bijv wachten op de stickerkorting van EJ zodat je korting kan plakken, scheelt zo 20% :P

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 13:42

Nou daar zit het probleem dus, ik rij niet veel (1x/2x per week ofzo) dus ik vind dat geld het dan niet waard, aangezien ik ook nog nieuwe chaps zoek :+

Ik zie nu een paar interessante!
Helaas alleen maat 36, ik weet niet of die te klein zullen zijn...
http://www.agradi.nl/ir-jodphur-califor ... ack-36.htm

Met stickerkorting klinkt het erg leuk :=

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:45

Cocodox schreef:
Zucht, ik kom elke keer weer terug bij die Ariat jodhpurs, maar die zijn écht buiten mijn budget momenteel.

Hebben de jodhpurs van EJ een goede zool?
Ik heb gisteren jodhpurs van HKM gepast en die zaten super hard, weet niet of EJ dat ook heeft?

Ik vind dat mijn jodphurs van EJ wel een goede zool hebben. Loop er vrij veel mee en ze zien er nog uit als nieuw.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:54

Ik heb stalschoenen van EJ en ik vind ze echt ruk..
Zijn na 2 maanden al aardig versleten en kapot.
Hoe dat met jodhpurs is weet ik niet.

RachellexV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:35

Ik heb ook jodhpurs van EJ gehad, maar deze waren al snel versleten. Ik heb nu al zo'n anderhalf jaar de jodhpurs quur avator zip en die bevallen me erg goed. Niet al te duur (89,95 bij EJ) en ze zitten heerlijk, misschien is dat iets? Ze hebben wel een rits ipv veters, maar de rits is na anderhalf jaar nog steeds niet kapot en ik heb al heel wat ritsen gesloopt in mn leven haha

x_SvD_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:41

ik loop zomer en winter op BR Winterjodphurs :+
ik vind ze gewoon zo lekker zitten door het bont dat naar je voeten gaat vormen.

succes met zoeken! :)

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:52

Ik heb zelf jaren de mondoni gehad van divoza met veters. Dagelijks mee gereden een jaar of 4 en toen werden ze minder helaas overleden door een muizenplaag op stal maar anders hadden ze nog prima mee gekund.

Ik had het oude model van deze. Helaas is deze iets breeder geworden dan de oude versie dus pas ik met mijn smalle voeten er niet meer in. Heb nu van BR ook geweldig maar wel 200 euro
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... dhpur.html

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:46

Heb ook jodphurs van EJ.
maar wegens enkelklachten kan ik alleeb op ariats lopen dus zijn mn werk en stalschoenen in 1 en dat werkt prima!

Wel heb ik die van ej nog staan hier. Maar als ik ze weer aan doe bah wat ben ij ariats gewent.... pfff zoveel fijner!! Welke schoenmaat heb je, mag ook via pb hoor ...?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:51

Ik heb die van Harry's Horse en ik vind het net pantoffeltjes. Ik vind ze echt super fijn en ze gaan ook vrij lang mee bij goed onderhoud. Ik doe er nooit wat aan, draag ze ook op mijn werk waar er chloorwater overheen gaat en na twee jaar begon het leer te barsten. Maar dat is dus twee jaar intensief gebruik zonder enige vorm van onderhoud, dus daar kan je niets van zeggen.